Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
wat een schattig klein voedinkjeis dat een china voeding ?? ik zoek ook nog een regelbare voeding
Die sensoren heb ik wel liggen, 1,1mm dik 2,3x2mm klein.Je zou een lipo open kunnen maken en dan in het midden een kleine PT1000 erin plaatsen.
Dan kan je de kerntemperatuur meten.
Kun je zoiets niet bepalen uit de afgeleide van het "energieverbruik" (het aan en af schakelen van het element)?Weet iemand hoe je kunt zien (meten) of een lipo tot in de kern op temperatuur is?
Zo'n ding gaat het niet worden.
Ja en nee, op een gegeven moment wordt het ritme 15 sec kachel aan 150 sec kachel uit.Kun je zoiets niet bepalen uit de afgeleide van het "energieverbruik" (het aan en af schakelen van het element)?
Mijn logica zou me vertellen dat als dat ritme constant wordt, dat dan het resterende verbruik komt van warmteverlies naar de omgeving... (zolang de omgevingsomstandigheden niet veranderen).
Ik heb ook wel grotere accu's liggen 6s4500 4s8000 en ook 1s150.Hobbyist gebruikt alleen zeer kleine accu's. Weet niet of dat meetbaar is.
Dat is een temperatuurmeting tijdens ontladen, niet iets waar ik naar opzoek ben.
Wat moet de cel spanning onder belasting, niet in kakken of onderling tussen de cellen gelijk blijven?Als je de sensor tussen de cellen zet dan scheelt het weinig met de echte kerntemperatuur.
Wij meten de accus niet eens, gewoon een uur voorverwarmen, je ziet aan de celspanningen onder belasting of ze de juiste temperatuur hebben.
Dat is inderdaad een practisch probleempje... Maar ik denk toch echt, gezien dat die 2S350 maar ongeveer 1/10 van de massa hebben (en dus ongeveer de wortel daarvan aan oppervlakte, dus 3.1 maal zoveel oppervlakte per gram) dat die kleine dingetjes dan al door en door opgewarmd zijn... Ik zie geen reden waarom een kubus van 1 x 1 x 1 cm er precies even lang over zou moeten doen als een kubus van 2 x 2 x 2 cm: Meer oppervlak per inhoud, en een kortere afstand tussen oppervlak en kern voor kleine objecten.Ja en nee, op een gegeven moment wordt het ritme 15 sec kachel aan 150 sec kachel uit.
Bij en handjevol 2s350 gaat dat vrij snel maar zijn na zo'n 15 minuten nog niet door en door op temperatuur.
Met 4x 3s2200 in het bakje, treed het 15 sec aan en 150 sec uit ritme pas op na zo'n 40 minuten.