vleugel verstevigen

heren

vraagje!

ik ben bezig met het restaureren van de vleugels van een multyplex alpha
ik heb de tekeningen van jakko (nog mijn dank)gekregen , de planken en de lijsten van de vleugels afgehaald i.v.m zeer slechte vleugels
de ribben waren nog redelijk in orde dus die heb ik maar laten zitten (scheeld weer veel werk)
de voor en achter lijsten zitten er aan en aan 1 kant de planken er weer op gedaan van 1 mm .
maar nu wil ik de planken toch wat sterker maken .moet ik dat met glasmatten doen ???(nog nooit mee gewerkt)
of is er ook een andere manier
(het sterker maken i.v.m dat de vleugels er nog al strak op gaan .zodat je de planken niet kapot drukt)

bvd paulus

Beter is het om te zorgen dat de vleugels er niet zo zwaar opgaan .

Een matje helpt daar niks als er niet meer als 1mm balsa onder zit.

Mvg Johan

dat is nu het probleem een beetje
de pinnen waar de vleugen overschuift kan ik niet uit de romp halen die zitten er vast in .
en ik kan ze niet zo maar verbuigen anders zijn ze ook niet meer recht ,en dan krijg ik ze er helemaal niet meer over
nu passen ze nog een beetje, maar wel met enige dwang .

gr paulus

full

Laatst bewerkt door een moderator:
nu passen ze nog een beetje, maar wel met enige dwang .

gr paulus

Paulus,

Als het zo even bekijk zijn de vleugelpennen wat verweerd. Misschien zelfs wat roestig? Misschien is het mogelijk om de pennen mooi glimmend te schuren en eventueel te smeren met een beetje WD-40.
Volgens mij is de voorkant van de vleugel onder en boven ingedekt met 1,5 mm balsa. Verder verstevigen is helemaal niet nodig en maakt de vleugel onnodig zwaar.

Succes, JH

Back