tigermoth zei:
met een 6.5 vliegt ie hardstikke goed. zelfs veel makkelijker dan met een 4cc.. :!:
Ben ik het dus
niet mee eens! Iemand die nog nooit een model heeft bestuurd heeft al z'n handen vol aan alleen het richting... De meeste leerlingen bij ons op de club zijn richting het senioren tijdperk en die leren gewoon minder snel, of krijgen de 'feeling' zelfs helemaal niet. Als dit het geval is mogen ze van mij alleen het richting sturen, terwijl ik me met het hoogte bemoei. Kunnen zij lekker rustig bochtjes draaien met een .20-.25 en zelfs dan zien ze soms niet meer waar ze mee bezig zijn en neem ik het hele handeltje over. Bij een .40 heb je dusdanig veel vermogen en snelheid dat er van mooie bochtjes draaien geen sprake meer is... Zo'n Charter gooi je dan werkelijk door de bocht, en wat je zegt.. Het recoveren is met een .40 misschien makkelijker, maar als je zó dicht bij de grond bent gekomen heb je het als instructeur eigenlijk al af laten weten! Echt waar...begin met weinig vermogen en vlieg rustig je rondjes, leer je meer van dan het gescheur in de lucht met een hoop vermogen...