Vleugel servo's

Goedemorgen iedereen, ik heb een vraagje over wat voor een servo's in de vleugel van dit foamie te zetten: RC Products,RC Helicopter, RC Airplane
Er zit nu 1 servo in het midden van de vleugel die via stangen en hevels de rolroeren bedienen. Nu wil ik het zo ombouwen dat er per rolroer 1 servo in de vleugel komt. De huidige servo in het midden is een 9 grams servo met 1,4 kg kracht. Zoiets als dit: HobbyKing Online R/C Hobby Store : Turnigy TG9 9g / 1.6kg / 0.12sec Micro Servo $2.99
Ik wil dat ombouwen om dat die overbrenging met een hevel wat stroef gaat en omdat ik met 2 servo's wat kan gaan mixen (flaperon). Vast bedankt voor jullie reacties.
:mrgreen:

Zouden die an sich sterk genoeg zijn? Qua grootte zit het wel goed denk ik want de vleugel is behoorlijk dik. Ik wil ze half in de vleugel verzinken.

Zouden die an sich sterk genoeg zijn? Qua grootte zit het wel goed denk ik want de vleugel is behoorlijk dik. Ik wil ze half in de vleugel verzinken.

Ik zou gewoon de HXT 900 nemen, die doen 1,6 kg de HXT 500 is misschien wel sterk genoeg maar dan heb je niks over.
Ik zou niet de 9 grams Turnigy's nemen daar hoor ik minder goede verhalen over als over de HXT 900 waarvan ik er zelf zo'n 20 in gebruik heb en zeer tevreden mee ben.

Het verschil in gewicht is voor 2 servo's nog geen 10 gram en verschil in grootte is ook verwaarloosbaar.

Heeft iemand ervaring met het maken van de gaten voor de servo's in de vleugels? Ik d8 zelf eerst aftekenen en dan voorzichtig met een dremel oid wegfrezen. Ik ben alleen bang dat het de vleugel verzwakt. Er zit geen glasvezel of carbon staaf in namelijk.

Soldeerbout werkt ook prima om te snijden in schuim.
Ik heb zelf een Weller soldeerpistool, daar heb je diverse speciale platte snijmesjes bij, maar een gewoon heet mes zal denk ik ook wel werken.

Bijkomend voordeel: het snijvlak smelt tot een gladde harde laag.

Ik zou ook voor 2 maal HTX900 gaan, een rolroer wat naar beneden gaat heeft veel meer kracht nodig als een rolroer wat naar boven gaat
Die extra 8 gram moet je dan voor lief nemen......

Succes Willem

die turnigy servo's heb ik zelf ook prima ervaringen mee. ik gebruik ze op electro ksitjes en als gasservo's in brandstofkisten zonder problemen ;)

Iedereen erg bedankt voor de reacties. Ik heb 2 maal de HXT900 besteld.
Zodra ze er zijn zal ik eens kijken of ik wat foto's kan uploaden van de inbouw.
Grtz Everyone.
:D

Ja je moet weten dat de hekrotorservo van een heli (zeker met een Gyro) het flink voor zijn kiezen krijgt.
Veel kiezen voor digitaal en metal gears voor de hekrotor.
En om nu juist daar een servo van 3 euro te gebruiken......
Dat is te zuinig en eerder dom (dus niet alleen Nederlanders kunnen gierig zijn)

Groeten Willem

Ik heb de TG9 en de HXT900 vergeleken, en ik koop geen TG9's zolang er nog HXT900's zijn!
TG9 tov HXT900 is zwakker, minder precies, en slooooom.
Nog nooit een kappotte HXT900 gehad trouwens, heb er een stuk of 15.
grt Ron

Afgezien van dat vertelt hij dat hij al een paar hxt 900 servo,s de tandwielen heeft gestript met zware crashes.........

Misschien weer gecrasht.... alles gerepareerd en servo lijkt nog oke maar mist toch inwendig een tandje........ en de servo krijgt de schuld.

Het motortje van de 900 is sterk maar het blijven kunststoffen tandwielen.

Back