OK het is mij nu duidelijk.
Dit vliegtuig wordt niet gebouwd voor degelijkheid of goede vliegeigenschappen maar puur als challenge.
En ik denk dat je aardig in de buurt kunt komen.
Voor de vleugel constructie zou ik kiezen voor de constructie zoals in mijn Bubbels, hier heb ik oude en nieuwe technieken gecombineerd voor een zo licht mogelijke vleugel:
[/IMG]
Deze is 1400 x 300 mm en weegt 330 gram, inclusief bekleding, rolroeren, servo en beklede centersectie. (dus op de foto zit ik nog onder 250 gram)
Als ik echt zou willen zou ik zonder rolroeren en met depron deze vleugel op 250 gram kunnen bouwen.
sterkte heb ik nooit getest tot breuk maar net als de meeste modellen kan deze zeker 10G hebben (zo vlieg ik tenminste :-D )
Vergroot naar jouw project kun je dan rekenen op circa 400 tot 500 gram.
Ribben zijn 1,8 mm balsa,(maar had nog lichter gekunt), maar wel met capstrips.
Lichter als deze ribben in balsa kan bijna niet, maar je zou ook kunnen kiezen voor ribben van 2 mm depron met capstrips van 1 mm balsa, dan ben je toch nog lichter!
ribben zitten op 80 mm, jij zou naar 150 kunnen gaan, maar dan met het dubbele aantal halfribs in de neus (dus om de 50 mm).
Bekleding is transparante folie, die is lichter als normale folie!
De hoofdliggers zijn ook apart, mijn eigen methode:
Ik neem een latje balsa van 3x6 mm.
Met een stukje schuurpapier in de Dubro scharnieren snijder schuur ik hierin een sleufje van 1 mm diep en 2 mm breed.
In het sleufje leg ik een staafje 2 mm carbon.
Hierop weer een identiek plankje met sleufje lijmen.
(kan zowel met CA als witte houtlijm, maar bij de laatste moet je het latje goed recht houden tijdens het drogen.)
Nu heb ik dus een 6x6 mm balsa ligger met koolstof kern.
Balsa zorgt dat de krachten goed verdeeld over het carbon worden overgebracht, carbon zorgt voor de treksterkte.
houd er in de berekeningen rekening mee dat de folie de stijfheid en sterkte van de vleugel zeker verdubbeld!
Succes en laat wat van je horen als je verder bent!
Groeten Willem