vlam van 1 1/2 meter achter uit de turbine

Ik was gisteren aan het vliegen met mijn Flash en bij het abrubt vol gas geven ontstond er ineens een vlam van ander halve meter achter de kist (was wel een spectaculair gezicht) meteen maar uit gezet en een geslaagde noodlanding gemaakt
Wie weet wat dat kan zijn, heb hem maar even niet opnieuw gestart.

Gr Theo

Heb je de kist al eens bekeken of je hier of daar een brandstof lek oid kan ontdekken?
Of iets anders wat niet normaal is?

Te veel kero achter het turbine wiel. Geeft geen vermogen alleen maar vuur. Zet je op regel gedrag langzamer zodat hij de kans heeft om op toeren te komen. Wat voor een turbine is het?

Ray

Ik was gisteren aan het vliegen met mijn Flash en bij het abrubt vol gas geven ontstond er ineens een vlam van ander halve meter achter de kist (was wel een spectaculair gezicht) meteen maar uit gezet en een geslaagde noodlanding gemaakt
Wie weet wat dat kan zijn, heb hem maar even niet opnieuw gestart.

Gr Theo

.. hallo Theo je hebt een groot groot probleem met turbine..??? modeljet:yes:

Het kan inderdaad zijn, dat te snel de kero is ingepompt en er net geen flame out ontstaan is.
Voorheen toen we nog zonder ECU's vlogen gebeurde dit wel meer en was het een kwestie van even gas terug (vlam slikte weer naar binnen) en gewoon weer verder tuffen.

Maar het kan ook zijn, dat er een naald is afgebroken en de kero niet in de stick is verdampt.

Ervan uitgaande dat de motor ook niets heeft ingezogen en verder niet aanloopt, zou het iets dergelijks moeten zijn...

In ieder geval hopen we met je, dat het niet iets ernstig is...

Hallo Theo.
nee dat moet je zelf niet doen , dat is moeilijker dan je denkt.
wat je moet doen is ,als de veer aan de voorkant zit ,wat ik wel denk , de spinner moer naar achter drukken , je moet eerst je startmotor met de blauwe cover er af halen .
de cover zit met linkse draad op de inlaat kelk geschroeft.
haal hem voorzichtig los , je kan de driepoot van de starter gebruiken om los te draaien.
dan heb je de compressor in zicht ,en druk dan de spinner moer naar achter ,en laat hem dan direkt weer los , dan moet de as , zeer snel weer terug komen naar voren .
Doet ie dat niet , dan is dat je probleem.

De simjet motoren staan erom bekend dat ze kritisch zijn.
als dus de compressor naar achter gedrukt word , dan heb je twee verliezen .
1. de compressor krijg meer lekkage , dus de motor word warmer en trager .
2. de turbine gaat verder van de ngv bladen vandaan , en dus is de straal minder krachtig ,en valt het vermogen weg.

en dan doet de motor het niet meer , en zeker geen snelle acceleratie .

ik heb het gehad met twee simjet 1200 , precies het zelfde probleem.
Maar eerst even kijken of je as ,als je hem naar achter drukt ,weer snel terug komt , moet eigenlijk direct gaan , geen vertraging.

Ik hoor het wel , anders bel me een keer.

Groet,

Martin.

turbine

:pc: Hallo Theo , turbine motor doet nu goed , vertel me bent je fout ontdekt in ECU , warom opeens in de lucht turbine werekt niet meer ....
modeljet ... :ontopic::teacher::yes:;-):banana::worship::music:

Back