Vintage glider Group Treffen Zondag 2 juni, Ginkelse Heide / Ede

Ik zie net dat mijn plannen van Obelix voor het eerst al in Januari 1983 in de RCM&E zijn gepubliceerd.....dan voldoet hij op zijn r##t af aan de vintage gedachte!

Goed excuus om die morgen ook in de auto erbij te gooien!!

Nee hoor....ik vergis mij niet!
Maar ik wil morgen de auto bepakt en klaar hebben staan zodat ik mij zondag niet zo heel erg hoef te haasten. Het is toch 116km tuffen en wil ruim op tijd aanwezig zijn. (Voor een mooi parkeerplekje haha!)

Er zijn alleen maar mooie parkeerplekjes (echt waar!)
Wij zijn rond 8.30u op het veld dus als je echt niet meer kunt slapen....

Ik wil voor 8 uur in de auto zitten maar ben er dan niet voor 9 uur.
Morgen nog 2 spoedklusjes: De Strolch moet nog een ontvanger (was ik even vergeten) en de ontkoppelservo van de Twin moet nog in de zender geprogrammeerd worden.

Maar alle camera's zijn geladen, geheugenkaartjes leeg, nieuwe extra transportkist staat op zijn plek in de achterbak, Twin heeft een nieuwe ontvangeraccu, mijn vrouw is mijn gezeur over vliegen al bijna zat en ik hoef alleen de zender, ontvanger en motoraccu's nog te laden.

(Voor een mooi parkeerplekje haha!)

Die heb jij wel nodig met die grote sloep van je...;)

Ik ga morgen ales klaarzetten, de Toledo Special en Alsema Saggita gaan mee. Ik weet niet wat Johan mee neemt, passen doet het altijd... Gelukkig neemt Erik zijn agregaat mee, kan ook ik mijn lipo's laden voor de sleep.

De verwachtingen zijn goed, wel een 4Bft... (dat zal in het binnenland wel iets minder zijn... Man, ik heb er echt zin in! Het is een tijdje geleden dat ik echt lekker gevlogen heb...

Gewoon via de accu in je auto laden, als ie aan het einde van de dag leeg is duwen we samen je auto wel ff aan.

(Moet je niet als laatste weggaan, want dan heb je een uitdaging) :mrgreen:

Groet'n,
Sander

We have a go!!!!

Nou…ik durf het wel aan.
We gaan morgen vliegen!!!

Er zal wat wind staan maar dat is over het algemeen goed te doen bij ons; het terrein is helemaal open dus weinig turbulent en er is volop ruimte om veilig uit te wijken als het net niet lukt allemaal. En er is véél thermiek te verwachten.

De laatste puntjes op een rij:

- Als je geen parkeerpasje hebt moet je parkeren op de P bij de N224 (Belgenmonument). Als je transport naar het veld nodig hebt spreek dan wat af met iemand om je op te halen of bel mij even als dat niet lukt 06-23165796
- De 25 mensen die wel een pasje hebben kunnen rechtstreeks naar het veld rijden en daar parkeren. Je krijgt van mij een kaart voor achter je voorruit.
- Het paadje van de parkeerplaats naar het veld is net ingezaaid. Niet over dit pad lopen maar er langs, door de hei.
- De briefing is om 10.00u. Kom je later, meld je dan eerst even bij de organisatie om te horen hoe de vlieggebieden etc liggen.
- 35MHz vliegers, opgelet! Er zitten dubbelingen in de frequenties (kanaal 77 en 78; Rick R, Franck en Justus) dus gebruik de frequentieknijpers!!!

De hei is vrij toegankelijk voor wandelaars en ruiters. Let goed op voor toeschouwers die op de vreemdste plekken opduiken en de gewoonte hebben om precies onder ons final leg of op andere onhandige plaatsen te gaan staan. Spreek ze even vriendelijk aan en vraag ze bij de pits te komen kijken. Daar hebben we een deel waar ze veilig kunnen staan of zitten.

Tot morgen allemaal!

Te volgen route naar het veld (met de auto enkel de rode stippellijn volgen! Niet over andere paden)
VZG_Veld_s_zps5aa18992.jpg

Inrit naar het veld vanaf de N224, komende uit de richting Ede in oostelijke richting. De parkeerplaats Belgenmonument is aan de linkerkant, net onder de bomen.
VGG%20Ede%20Ingang.png

Dit is vanaf de andere kant gezien, dus vanaf de A12 in westelijke richting
inrit_zps00509cae.jpg

Ik heb nog getwijfeld of ik de Mentor mee zou nemen, maar aangezien er wat slepers weggevallen of beperkt zijn neem ik hem toch mee. Dit soort meetings zijn ook de enige mogelijkheid voor mij om eens wat te slepen. Hopelijk kan ik wat lichte kistjes omhoog brengen.

Ik heb lang het lijstje niet bekeken maar ik heb geen 35mhz bij me morgen.
De Ninja gaat niet mee, de Strolch uiteindelijk toch ook niet en daarvoor in de plaats komen de habicht en de obelix mee.

Veel thermiek? Zou zelfs ik dan nog een bel kunnen vinden?

@Raymond....tot welk gewicht kan je met de mentor trekken dan?

De thermiek is het sterks van 13:00 tot 16:00 volgens bovenstaande kaart,
er zal in de ochtend dus wel genoeg mogelijkheid zijn om het slepen te oefenen met benzine- of elektrische kisten :mrgreen:

Zal ik mijn 4 meter SHK meenemen ?

Ik heb nog getwijfeld of ik de Mentor mee zou nemen, maar aangezien er wat slepers weggevallen of beperkt zijn neem ik hem toch mee. Dit soort meetings zijn ook de enige mogelijkheid voor mij om eens wat te slepen. Hopelijk kan ik wat lichte kistjes omhoog brengen.

Mijn kleine Grunau Baby gaat mee... :p

@Raymond....tot welk gewicht kan je met de mentor trekken dan?

Justus,
Mijn Toledo heeft geen enkel probleem met jouw Habicht...

35MHz vliegers, opgelet! Er zitten dubbelingen in de frequenties (kanaal 77 en 78; Rick R, Franck en Justus) dus gebruik de frequentieknijpers!!!

in de beginpost zie je mijn kanaal opgave 72/78 waarschijnlijk breng ik enkel 78 mee :yes: word dus opletten ! :yes: nou ik heb er zin an , en we gaan er weer n top vintage glider dag van maken mannen ! :wink:

De Mentor trekt tot ca 2,5 kg, bij snelle zwevers misschien nog iets minder.

Douglas, leuk als je de Baby meeneemt! Die is een perfecte match voor de Mentor.

Back