Dank je Brian! Je berichten over het ontstaan van de F5K klasse heb ik met interesse hier gevolgd. Het lijkt me zeker een aantrekkelijke discipline voor de toekomst, maar eerst maar eens wat vertrouwde F3K fratsen aanleren
Gisteren voor het eerst sinds 4 maanden eens naar mijn veldje gefietst met de Flitz 2 Light om eens te kijken of ik die nog redelijk door de lucht kon verplaatsen. En dat ging goed! Het was vrijwel windstil, flauwe zon en heel af en toe wat milde lift. Het was fijn dat het vliegen vrij natuurlijk ging, ik kon netjes sturen en efficiënt vliegen. Lanceren ging gecoördineerd maar omdat ik nog veel te stram en zwak ben voor wat snellere rotatie (en ik me niet wilde blesseren) heb ik het heel rustig aan gedaan. Al met al heb ik ruim een uur lang een stel 90sec+ vluchtjes gemaakt vanuit 30-35m starthoogte. Nooit ver boven de starthoogte uitgekomen maar wel 3 min als beste tijd kunnen noteren.
Ik heb al zin in de volgende keer met misschien wat actiever weer en wat thermiek. En ondertussen werk ik voor herstel van kracht en soepelheid met fysiotherapie en andere revalidatie. Er valt nog heel wat te verbeteren maar er is gelukkig nog genoeg intact om het vliegen met veel plezier weer op te pakken.
En Fritz de Fazant kwam nog even langs! Leuk dat ie er nog is en nog interesse in modelvliegen heeft.