Verzamel topic van herintreder

Ik heb nog mooie riemen van de homewizard accu's volgens mij.
Ik ga op onderzoek uit.
Mijn laatste zenoah had een easy start en kon nooit hard lopen met dat ding er in.
Deze wel, ook al is het maar 26 cc dat kan toch knap aankomen.
Het verbaast mij wel hoeveel ik in 10 jaar tijd ben vergeten het brandstof is nog langer dan 15 jaar geleden.

Ik heb een Exploitantnummer
Wat zijn daar nu de regels van?
Moet dat een bepaalde grote zijn?
Moet heel dat nummer op mijn vliegtuig?
Mag dat ook in het vliegtuig?
Mag het van papier en dan in of op het vliegtuig plakken?

Ik heb een Exploitantnummer
Wat zijn daar nu de regels van?
Moet dat een bepaalde grote zijn?
Moet heel dat nummer op mijn vliegtuig?
Mag dat ook in het vliegtuig?
Mag het van papier en dan in of op het vliegtuig plakken?
Ik heb je vraagstelling bij AI neergelegde met een kleine aanvulling van mij erbij.
De rest van het puntsgewijze lijstje, kon ik mij wel in vinden.:)
Dit heb ik bij puntje 2 toegevoegd Maar zonder de laatste (3) karakters (na het streepje).

1. Moet het een bepaalde grootte zijn?
Nee, de wet schrijft geen specifieke lettergrootte of afmeting voor. Het moet echter duidelijk leesbaar zijn, bij voorkeur zonder hulpmiddelen als een loep.

2. Moet heel dat nummer op mijn drone staan?
Ja. Het volledige exploitantnummer, inclusief eventuele toevoegingen zoals een QR-code (als je die gebruikt), moet op de drone worden geplaatst.
Maar zonder de laatste (3) karakters (na het streepje).

3. Mag het nummer in de drone zitten?
Nee, het nummer moet zichtbaar zijn vanaf de buitenkant van de drone. Het mag niet alleen binnenin of onder een klepje zitten.

4. Mag het van papier zijn?
Ja, dat mag, zolang:
  • Het goed leesbaar is.
  • Het duurzaam en stevig bevestigd is.
  • Het niet losraakt tijdens de vlucht.

Je mag dus een papieren label of sticker gebruiken, zolang die goed vastzit (bijv. met stevige tape of gelamineerd).

Laatst bewerkt:
3. Mag het nummer in de drone zitten?
Nee, het nummer moet zichtbaar zijn vanaf de buitenkant van de drone. Het mag niet alleen binnenin of onder een klepje zitten.
Dit is niet correct. De regel is, dat het zodanig aangebracht moet zijn, dat het ZONDER GEREEDSCHAP zichtbaar te maken is.
Het MAG dus bijvoorbeeld aan de binnenkant van een motor-tank- of accudeksel zitten, MITS die met bijvoorbeeld magneetjes of een schuifgrendel of zelfs vleugelmoertjes o.i.d. bevestigd is. Onder luikjes die met imbusboutjes o.i.d. vast zitten, mag NIET.
Die regel geldt speciaal voor modelvliegtuigen, tegemoetkoming aan de bezwaren die schaalvliegers hadden tegen dat registratienummer.

Maar ook "verstopte" plekken aan de buitenkant zijn toegestaan. Één van mijn kisten heeft het nummer in de V-vormige kier onder een van de aillerons, en dat is toegestaan, anderen hebben het nummer onder het afneembare luikje.

Laatst bewerkt:
Even oftopic hoe vraag je iets aan AI?
Zoals Brutus aangeeft kan een browsers het ondersteunen.
Ik maak zelf meestal gebruik van de ChatGPT software voor de PC, Android en iOS, tot op zeker hoogte is het gratis.
Als ik er gebruik van maak hier op het forum, dan zet ik het er altijd bij.
Dat doet lang niet iedereen, ja het is herkenbaar.

Die regel geldt speciaal voor modelvliegtuigen, tegemoetkoming aan de bezwaren die schaalvliegers hadden tegen dat registratienummer.
Oh, en is dat nog ergens terug te vinden?
Mijn AI hulpje heeft wel wat gevonden, maar dat zijn allemaal bedenkelijke bronnen.

Ik maak zelf meestal gebruik van de ChatGPT software voor de PC, Android en iOS, tot op zeker hoogte is het gratis.
Als je niet hoeft te betalen ben je zelf het product, zo zeggen ze dat geloof ik
Oh, en is dat nog ergens terug te vinden?
Mijn AI hulpje heeft wel wat gevonden, maar dat zijn allemaal geen overheidsbronnen.
En dat is het gevaar, het ziet er indrukwekkend uit, maar het klopt niet.

AI via google (eerste antwoord wat omhoog komt zegt ook meestal dat het een ai antwoord is) is zo goed als internet zelf is.
Stel je een vraag die door veel anderen wordt gevraagd, zal zo'n ai het internet over struinen, en de meest gelikete dingen eerder naar voren halen dan niet gelikete (kan ik mij voorstellen)
Maar ga je vragen stellen over iets wat niet leeft in de geest van de gemiddelde mens, komt het ook niet vaak voor op internet.
met de kans dat AI het verkeerde forum topic aanhaalt om een antwoord te geven, aangezien dat het meeste voorkomt op jouw zoekvraag.
Wij mensen maken nog associaties naar andere woorden of andere sites, waar met andere woorden toch ons antwoord staat.
zo slim is AI nog niet. zoekt nog redelijk rechtlijnig

zelf na blijven denken blijft handig.

Qua nummer zichtbaarheid:
Ik heb altijd gelezen en begrepen dat de regel is dat het zonder gereedschap bereikbaar moet zijn.
Ik zit het even na te zoeken, de definitie is blijkbaar veranderd. of de uitleg. nu staat er dat het van buitenaf leesbaar moet zijn..

misschien dat teveel mensen het nummer verstopten..

Ik zit het even na te zoeken, de definitie is blijkbaar veranderd. of de uitleg. nu staat er dat het van buitenaf leesbaar moet zijn..
Die info slaat op "drones", die dingen met 4 props op evenzoveel armpjes.
Niet op modelvliegtuigen (die voor het overige onder "drones" vallen.
Anders zouden opeens alle zuivere schaalkisten plotsklaps illegaal zijn.

Ik doe het ook onder een klepje.
Op de club doen ze dat ook.
Als het al een gecontroleerd word kan ik het wel ergens anders plakken.

begrijp me niet verkeerd, ik blijf de boel lekker op dezelfde plek plakken...

maar ik zat ff te zoeken, en kom dit tegen op de rdw site.
geen splitsing naar wat ze onder drone verstaan, of wat wel of wat niet

Back