Verzamel topic van herintreder

Dat weet ik niet.
Eerst het model over 2 weken halen.
Dan kan ik jullie meer laten zien.
Ik wil ook een kist maken waar de vleugels in kunnen.
Dan kunnen die in de garage blijven.
De romp krijgt op zonder een plaatsje.
Ik denk dat ik wel minder ga vliegen dan in mijn vorige periode maar dat weet je nooit met mij.

Laatst bewerkt:
We zijn wat posts kwijt maar we zijn weer in de lucht.
Vandaag perongeluk 3 velden bezocht.
De eerste had ik verkeerd ingevuld maar dus gelijk heel even bekeken.
Bij de tweede had ik een afspraak en de derde ben ik daarna nog even langs geweest.
Ik denk dat ik de juiste club heb gevonden.
Binnenkort wil ik er nog een keer spontaan langs.
Het begint steeds harder te kriebelen.

Dat ga ik pas zeggen als het helemaal rond is.;)
De eerstvolgende stap is een zender pult maken.
Ik heb nog 10 mm plexiglas staan dus daar wil ik hem van maken.
Alles zoveel mogelijk lowbudget.

Laatst bewerkt:
Ik heb nog 10 mm plexiglas staan dus daar wil ik hem van maken.
Alles zoveel mogelijk lowbudget.
Als je dat netjes kunt bewerken, wordt dat wel mooi, maar vermoedelijk ook een beetje zwaar...

Fijn dat je denkt je plekje gevonden te hebben. Lekker voor jezelf houden tot je er aan toe bent om het te vertellen...

Bertus. Ik heb nog een futaba zender 7 kanaals met 2 orange ontvangers en pult voor 50 euro. Geen telemetri maar om op te starten prima lijkt mij en als het bevalt verder inversteren

Bertus. Ik heb nog een futaba zender 7 kanaals met 2 orange ontvangers en pult voor 50 euro. Geen telemetri maar om op te starten prima lijkt mij en als het bevalt verder inversteren
Ik heb je een pb gestuurd.
Zender en ontvanger heb ik al.

Even een heel andere vraag.
Vroeger pakte ik de ontvanger altijd in schuimrubber, in de brandstof vliegtuigen.
Met de overgang naar elektro deed ik het altijd met klittenband.
Nu vraag ik me af kan het in een benzine vliegtuig ook net klittenband of pakken jullie de ontvanger nog steeds in schuim of wat anders?

Moderne ontvangers zijn allemaal SMD techniek, en dus véél minder gevoelig voor trillingen.
In sommige kisten leg ik de ontvanger nog in schuim, alleen al omdat dat "makkelijk" is, of "gewoon, om tóch"...

Maar ik heb ondertussen meerdere kisten waar de ontvanger met een tie-rapje op een plankje vastgetrokken zit, meestal met een dun laagje schuimrubber o.i.d. ertussen, maar soms ook gewoon koud. Levert geen problemen op.

Als je me vraagt wat "beter" is, dan zeg ik toch "schuim", maar als je me vraagt of het nodig is, zeg ik "niet per sé"

Even een heel andere vraag.
Vroeger pakte ik de ontvanger altijd in schuimrubber, in de brandstof vliegtuigen.
Met de overgang naar elektro deed ik het altijd met klittenband.
Nu vraag ik me af kan het in een benzine vliegtuig ook net klittenband of pakken jullie de ontvanger nog steeds in schuim of wat anders?
2.4ghz niet inpaken moet zn warmte kwijt kunnen.
Ik doe het altijd met een klittebandje aan de zijkant van de romp oid.

Kijk ik had nog helemaal niet aan de warmte gedacht.
Dan wordt het gewoon een klittenbandje.

Het warm worden van de ontvanger komt hoogstwaarschijnlijk van digitale servo's. De ontvanger zelf trekt maar een paar mA, daar wordt hij niet warm van.
Kijk even wat voor soort servo's er in Biglift zitten, zijn dit analoge, dan zal de ontvanger zeker niet warm worden.

Grt,

Arnoud

Ik heb nog geen ontvanger gehad die warm werd.
2,4 GHz ontvangers, zeker die met Telemetrie, zijn OOK zenders. Ze produceren maar heel weinig warmte, maar die warmte moet wél weg kunnen, anders kán het fout gaan.

Er zijn manieren om een ontvanger trillingsvrij op te hangen zonder hem in te pakken met schuim... :D

in al mijn kisten zit de ontvanger met klitteband
afhankelijk van waar hij hangt, soms nog met een ty wrap erover.
Nooit last mee gehad, ook niet bij kisten met een stevige benzine tuf erop.

Maar klitteband dempt toch ook veel?
Ja hoor! Geen enkel probleem.
Mijn ervaring met klitteband, zeker de zelfklevende, is dat de plaklaag vaak loslaat.
Helemaal als je regelmatig de ontvanger los moet hebben. Ik geef de voorkeur aan een simpel stukje schuimrubber en een elastiekje er overheen. Dat elastiekje vergaat ook na verloop van tijd, maar dat kun je tenminste van te voren ZIEN en testen, en op tijd vervangen.

Gewoon twee kleine schroefhaakjes (of je maakt wat van hout wat je met witte houtlijm vastzet). Naar mijn ervaring werkt dat nog het allerbeste ALS het regelmatig losmoet.

Back