Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

die voeding van mij pakkt 500 Watt,
en ik heb twee van, dat kan,

moet je wel ook met de Eneco onderhandelen, ha ha

...of is het bedoeld voor op het veld laden met de auto-accu ...?

Groet
Uwe

En als het eenmaal vliegt, dan vliegt het ..
Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Persoonlijk ben ik er achter dat ik toch de heli blijf tunen naarmate ik verder vorder in het vliegen. En dan is een Vbar control ideaal. Even proberen of snellere roll/pitch rates fijner vliegen.

Maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen die behoefte heeft. Mij lijkt het in ieder geval wel wat 8-)

Je hebt wel een flinke voeding nodig !

Ik heb een 13,5 amp voeding staan , ik ga ook niet op 20 A mijn accus volstampen thuis .
Op t veld/asfalt is de autoaccu prima en kan er wat meer ampere doorheen .

3GX is net binnen komen vallen , even nog wat andere dingen doen en dan s kijken hoe en wat .

@eddie waarom niet gewoon in NL besteld:confused:. zijn de verzendkosten ook maar 5.99USD 124.80+5.99 is toch niet zoveel meer als in ver weggiestan (misschien zelfs wel goedkoper 101 euro incl. verz. en geen douane gez..k ;-)

European warehouse besteld , dus douane lijkt me niet nodig toch .
Ik kon niks anders goedkoops vinden wat me een goeie lader leek .

Gloeiende gloeiende , 3gx binnen , werkt niks , geen lampje noppes .
Alles correct aangesloten , nog 3x nagelopen , nee hoor .
Alleen accuspanning erop , ook niets , nog geen lampje gaat er aan .

Ouch! Das kl#t3, nieuw gekocht of 2e hands?

En wel gebonden? Volgens mij start een 3Gx niet op als deze niet gebonden is en/of de Tx uit staat. (mijn 3GX MRs in ieder geval niet).

Edit:

Receiver has to be bound and linked to your transmitter before 3GX powers up.

2ehands via t forum hier .
Mijn ontvanger werkt gewoon , ik had een 3G die werkte .
De GX doet helemaal niks , via kanaal 7 krijgt de ontvanger wel gewoon spanning via de 3GX , maar de GX brand niets op .
Ik heb de handleiding aangehouden kwa aansluitingen , neem aan dat die wel klopt .
Ik heb al een aantal keren tot 10 (en verder) geteld , ben in staat om de hele zooi t raam uit te kiepen hier .
T gaat niet om veel geld , maar toch .

Daar heb je natuurlijk helemaal gelijk in. Persoonlijk ben ik er achter dat ik toch de heli blijf tunen naarmate ik verder vorder in het vliegen. En dan is een Vbar control ideaal. Even proberen of snellere roll/pitch rates fijner vliegen.

Maar ik kan mij voorstellen dat niet iedereen die behoefte heeft. Mij lijkt het in ieder geval wel wat 8-)

Zeker, het is ideaal als je toch nog even wat wil aanpassen op het veld, altijd mogelijk. En het is inderdaad maar net waar je behoeftes liggen.

mooie uitvinding van de VBar zo

Inderdaad Joop dat is ook mijn insteek geweest waarom ik de zender gekocht heb.
Kan nu de heli tunen zonder laptop. En als ik eens een keer iets wil veranderen dan kan dat nu. Vaak sta je op het veld en denk je ik zou dit of dat wel eens willen proberen maar dan heb je de laptop niet bij je.
Ik vind het echt een aanrader als je met Vbar vliegt.

Persoonlijk denk ik dat meer fabrikanten dit concept gaan volgen.

mvg. Freddie

Ouch! Das kl#t3, nieuw gekocht of 2e hands?

En wel gebonden? Volgens mij start een 3Gx niet op als deze niet gebonden is en/of de Tx uit staat. (mijn 3GX MRs in ieder geval niet).

Edit:

Lampjes gaan wel aan, alleen stuurt de 3gx dan nog niets aan.
maar er moet altijd een lampje gaan branden als er stroom op staat..

desnoods ff met een ontvanger erop testen.. maar zou voor de lampen niet uit mogen maken

Compleet aangesloten , ontvanger krijgt spanning via de 3gx , ontvangerlampje brand , 3gx niet . ontvanger werkt gewoon als ik een servo los aansluit .
Ik heb m eens goed bekeken en de onderkant van de 3gx is behoorlijk beschadigt , alsof er met een schroevendraaier de dubbelzijdige tape of iets weggestoken is , als dat even met teveel beweging is gedaan ben ik bang dat er binnenin iets stuk is .
En ik heb nog duidelijk gevraagd , is hij schade en crashvrij !!
Helaas niet dus .
Gelukkig heb ik t adres van de verkoper , ik stuur m morgen terug en hopelijk krijg ik mijn centen terug .
Dan maar een nieuwe aanschaffen , dan heb ik meer zekerheid .

Tjah, das echt balen Ed. Je gaat er van uit dat als iemand iets aanbied het ook goed werkend is, maar dat blijkt wel weer niet altijd het geval te zijn.

Suc6!

Alles werkt , ik kreeg al een tip van iemand die zei dat je de boel een aantal keren aan en uit moest zetten .
Samen met Uwe zojuist alles aangesloten en getest , alleen nog fijnafstellen en morgen t schuimpie eronder plakken zodra t binnen is .

Back