Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Dwaas! Je hoeft geen heli te vliegen om je tot mijn vrienden te mogen rekenen hoor :p (maar het helpt wel.... ;) )

Groet, Bert

Toch zou ik niet zomaar de laatste de deur uit doen..
je krijgt er toch geen fluit voor terug (in verhouding tot wat je er zelf voor hebt neergelegd)

zo jammer als je opeens besluit toch weer eens met heli's aan de gang te gaan

Ik heb er ook best even over nagedacht hoor. En ach. In het unieke geval dat ik opeens weer heli's wil doen kan ik er altijd weer eentje bouwen natuurlijk. Een knappe 450/500 zit zo in elkaar.

Je kunt hem ook gewoon op of in de kast zetten, wat krijg je ervoor ? nog niet eens de helft van wat hij heeft gekost. Ik ben momenteel ook meer verslaafd aan mijn "drone" maar mijn helikopters verkoop ik niet. Tenzij ik er van baal.

de factor tijd is meestal niet het probleem inderdaad ;-)
het is meestal meer dat die krengen nieuw stevig uit de buidel vallen, en bij verkoop vrij weinig terug leggen :mrgreen:

Op diezelfde manier heb ik eigenlijk besloten een aantal zaken gewoon niet weg te doen.
liever stof vergaren in de kast, om af en toe toch eens de lucht in te gooien, dan voor bijna niets weggeven..
Zeker de nitro spullen vallen in die categorie. kopen, bouwen, 1 vlucht en je kunt 50 tot 75% van de nieuwwaarde aftrekken.

De hobby kost wat, en dat is niet erg.. maar weggooien is een ander verhaal ;-)

Modelbouw is niet iets waar je met koop en verkoop nou echt wat aan verdient. Dat is een gegeven. Natuurlijk gaat de Mini Protos niet weg voor een habbekrats. Het moet zoveel opleveren dat ik ermee kan leven en dat ik die centjes ook weer kan gebruiken voor andere hobbyzaken. Lukt dat niet dan blijft hij natuurlijk gewoon staan.

nu is jouw protos erg nieuw.. dat helpt..

Mijn nieuwste telg in de familie is ook al weer een paar jaar oud.. Doet de prijs zeker geen goed..
hou ik hem liever voor onderdelen.. regelaar, servo's etc zijn nooit weg..
maar als zo'n ding 500 gekost heeft, zie ik ze hier voor 100 weggaan af en toe.. begin ik niet aan.

dat je er niet aan verdient, ok.
daar is het hobby voor ;-)
maar ik ben geen filantropische instelling.. ik geef dergelijke bedragen echt niet weg, alleen omdat ik van de heli/vliegtuig af wil..

Ik reken in de afschrijving ook het plezier mee wat ik van een model wel of soms ook niet heb gehad.

nieuwe Blade 500 X op garantie

Hoi,

goed nieuws van Horizon Hobby,
volgens mijn dealer (dat is ook belangrijk dat te noemen !)
krijg ik van Horizon Hobby een nieuwe 500 X op garantie,

welke voorwaarden aan deze heli hangen weet ik nog niet,
misschien geen, wat de dealer van mij zo gehoord heeft,

iig wil ik deze heli helemaal origineel laten en vliegen
met rapporteren van alles wat gebeurt (ik hoop geen crash),
en dat dan ook door geven aan HH en dealer.

Misschien is het toch een maandag heli geweest,
en die metalen onderdelen en carbon delen en upgrades
hebben alles nog erger gemaakt, wie weet ??!!??

In ieder geval bedankt, dat mijn worden gehoord zijn,
aan Horizon Hobby Duitsland en aan Dagobert uit Leiden !!

Groet
Uwe

zo vanmiddag eindelijk weer eens gevlogen met de Atom... en ja hoor, eindelijk de bochten kunnen doorzetten. nu gaat rechtsom beter dan linksom, maar wel 't gevoel gekregen om de heli schuin te leggen en om te trekken...

Finally :D :D ... nu dit maar eens tot een vertrouwd gevoel opbouwen en dan weer verder.

Mooi Sven, geduld en oefenen, het woord steeds leuker !

vraagje:

die bodyclips, die wij gebruiken bij dat canopy van de T Rex 700,
die vind ik bij auto-onderdelen terug, alleen moet ik dan 1/8 of 1/10 hebben,
ik heb geen idee hoe groot die moeten zijn ?

groetjes, Uwe

Na een lange perioden van heli-stilte weer begonnen met de simulator. En het viel mij erg mee hoe snel je het weer op kan pakken. Het fijne is er zeker af maar de oriëntatie blijft aardig in beeld. Hopelijk dit weekend weer eens vliegen met de Logo. Het weer lijkt goed te worden dit weekend.

lekker joop, druk geweest?

Ik vlieg momenteel zoveel mogelijk .. gemiddeld 2 - 3x per week als het lukt.
Komend weekend ziet er inderdaad goed uit, helaas moet ik werken op een festival .. dus dan vanvavond nog maar even een paar vluchtjes maken.

lekker joop, druk geweest?
Ik was in de winter begonnen met een multicopter controller. En dat beviel zo goed dat ik mijn tijd daar voornamelijk in gestoken heb. Erg leerzaam en leuk om te doen.

Maar nu het weer wat beter wordt ga ik de heli's weer van stal halen en gaan we weer met het echte werk aan de gang 8-)

Back