Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Ik heb destijds met de mCPX een tweedehands 6i gekocht,
voor deze vogels meer dan genoeg,

en als de zomer weer komt,
kunnen die Spectrum / Blade combinaties
als fun voor nieuwbees nog gebruikt (verkocht) worden !!!

groetjes van Uwe

.........ne ne, als de zomer komt ...

... ik denk, dat in de zomer alle 3 Blades en de Zender weg gaan,

en dan een grotere Futaba binnen komt,

mijn ding is toch buiten vliegen en liefst met brandstof of turbine..
nog vlieg ik met de oude 7c futaba, maar met schaal en turbine en met 4 servo's aan de swash,
ben je heel snel klaar !

groetjes, Uwe

Mooi om te horen Freddie :thumbsup:

Zelf heb ik vandaag heerlijk gevlogen met Arjan en nog wat andere clubleden. Was gezellig maar wel aan de frisse kant. En het was ook weer behoorlijk wennen aan de zendertent. Maar na een paar vluchten ging dat alweer aardig. Iedereen heeft het bij ons vandaag gelukkig heel gehouden!

En de lipo heater deed het echt geweldig :thumbsup: Mooie warme lipo's die net zo warm de heli in gingen als dat de er uit kwamen. Binnen 30 minuten was de temperatuur van de lipo al voldoende om er direct mee te knallen. Geen vermogens verlies en de lipo's waren blij :cool:

Joop, het was vandaag een koude maar gezellige en leerzame dag:):)
Ik haal ook zo`n zendertent,ben me nu nog aant opwarmen achter de laptop..........brrrrrrr
Straks maar ff simmen om de vingertjes los te houden!

Maar wat betreft de lipo heater...... de lipo van mijn Trex 500 kwam er lekker warm uit,dus werkt prima:p:p

Je vluchten zijn steeds uitdagender om naar te kijken Arjan, gecontroleerd, beheerst en stijlvol. Lekker zo doorgaan! En dan natuurlijk de laatste nachtvlucht ;-)
full

Waar is de heli :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Hou het heel... Bij ons niet geheel gelukt...
Mn leerling had een uitdaging in de staartregio. Koud weer en gyro's is altijd ff leuk, zeker als je net vliegt.
Iets teveel van het goede, een trex 700 van 15 meter nose in moedertje aarde in..
Frame gekraakt, stuurstangen als een wokkel en meer van dat fraais. Zo erg had ik het nog niet irl gezien...

Mn eigen ultimate (dubbeldekker) te vroeg neergezet. Dus net in het hoge onkruid naast het veld, dus ding over de kop.
Schade: landingsgestel een beetje verbogen, schoentje beetje gekraakt.

Vliegtuigleerling (niet van mij) met een uitdaging met de zender. Waarschijnlijk lockout.
Vliegtuig recht omhoog, gevolgd door recht omlaag.
Met hard eind op een molshoop

Andere leerling zijn vliegtuig wilde er spontaan op zichzelf vandoor.
Instructeur greep in, kon hem met pijn en moeite net landen.

Instructeur zijn tuf ging raar doen, plug kapot.

Mn 600 is dan wel heel gebleven, en heeft het goede voorbeeld gegeven:mrgreen:
Laten we het houden op een off day op het veld...
Maar dan wel een gezamelijke

Das een lekker dagje Student........

Hier alles rustig lekker bij de Kachel van een graadje of 21 aan het knutselen geweest.

De 700E uit de romp gehaald en alles van het Mechaniek na gelopen en de Electromotor naar Powerdekker gestuurd voor Herwikkeling.
Het hele meachaniek uit elkaar gehaald en op nieuw opgebouwd ook de Tail en de hoofd rotor.

De Trex700N ligt ook uit elkaar vooor groot onderhoud en alle servo's Aligns Ds610/Ds650 eruit en vervangen door HV Outrage Torq en een gas servo HV van Savox.... ook de 2 in 1 gloei installatie er uitgesloopt en word vervangen door een PushGlo systeem
Gov sensor van een nieuwe draad voorzien want hier zat (blijkt) een schaaf plekje op en ik moest toch de stekker van de Align gov sensor toch aanpassen naar een Futaba stekker anders past deze niet in de Vstabi gov poort....
Ook een voedings kabel gemaakt tussen Lipo en Sb ontvanger zodat ik geen schakelaar meer nodig heb (storingsgevoelig)

Morgen de boel verder afbouwen en op nieuw af gaan stellen met de Vstabi software en dan volgende week eens kijken voor een test vluchtje met volledig HV setup
Ik ga ook voor het eerst de VBar gov functie gebruiken en moet dit helemaal nog in stellen maar met Behulp van Mr Mel komt dat wel goed.
Ook ga ik de Banks switches gebruiken voor het eerst voor verschillende modes te bepalen.......
Al met al nog een hoop instel werk te doen maarja dat hoort er eenmaal ook bij en vind het leuk om te doen

Greetz
Jeroen

Morgen

Was ook geen geintje..
Uitlaat zat nog op de motor, maar was gewoon een graad of 15 verdraait. Bagger dwars door de kap in de koelvinnen van de motor.
Staart lag naast de heli. Deze had de neus ingehaald.

Ik heb wel s een crash gezien, maar zo ernstig was nieuw.
Eigenaar nam het goed op, schade is nu al geheel bekend.
Nu ff kijken of het losse onderdelen, of een rekit wordt.

Dat zijn de mindere dagen...

Zou vandaag de jet remaidenen maar dankzij een failure in de powerbox schakelaar in het cirquit van de 2e ontvangeraccu helaas niet verder gekomen dan wat high speed taxi runs en brake testjes.

Zo'n dure schakelaar en dan fikt er spontaan iets uit bij inschakelen... feest... :-(

Vandaag groot onderhoud van de Trex 700Nitro verder afgerond.......

De HV Torq Swash+Tail servo's geplaatst ,de Pushglo geinstalleerd, HV Gasservo geinstalleerd, V stabi opnieuw ingesteld met S bus ontvanger die ook nieuw is geinstalleerd, Vstabi Gov geactiveerd en afgesteld.(Banks doe ik later als ie de 1e vlucht weer heb gehad) moet de motor nog verder afstellen.
Gov Sensor aangepast,alle kabels opnieuw gesleevd,Mainrotor lagers na gekeken+ingevet van de Thrust bearings idem voor de Tail rotor.
TT nagekeken en ook de lagers gecontroleerd/ingevet
Motor gedemonteerd en op Roest nagekeken?? is nog in de inloop fase maar ziet er goed uit.
Brandstof slangen allemaal vervangen
ViltClunk gemonteerd
en alles weer schoon gepoetst en ontvet... waar je normaal niet zo makkelijk bij komt....en lagers ingevet
Het geheel weer opgebouwd en staat klaar om weer in de lucht te gaan en dan de Vstabi na stellen met de Gov en Staart gain e.d.

Nu weer het volgend project starten........

Greets

Jeroen

Zo man Jeroen,

da heb je inderdaad heel veel gedaan met de heli,
zou mijn 600er ook nodig hebben, ha ha

groetjes van Uwe

Geluk dat het dan op de grond gebeurde en je er op tijd bij was......

S6

Jeroen

Als het in de lucht gebeurde was er gelukkig nog niks aan de hand, de schakelaar draait op 2 accu's, 2 gescheiden systemen die het van elkaar overnemen wanneer er wat mis gaat. Alles bleef functioneren maar zag toch wel even €100 letterlijk in rook wegwaaien :p oke.. €50 aangezien de andere helft nog werkt. :eek:

Gov Sensor aangepast,

Zou je daar misschien eens wat foto's van willen geven?
ik heb op mijn 600 van origine nog steeds de originele governor opzitten, de RCE G600
werkt op zich goed, maar de vstab kan het ook.. scheelt weer een onderdeel..

ik was alleen halverwege mijn uitzoeksessie qua sensor en stroom gestopt ivm een ander projectje ;-)
Ben nl niet echt blij als ik per ongeluk stroom op de verkeer poort zet, en de vbar uitfik. of de sensor..

Zou je daar misschien eens wat foto's van willen geven?
ik heb op mijn 600 van origine nog steeds de originele governor opzitten, de RCE G600
werkt op zich goed, maar de vstab kan het ook.. scheelt weer een onderdeel..

ik was alleen halverwege mijn uitzoeksessie qua sensor en stroom gestopt ivm een ander projectje ;-)
Ben nl niet echt blij als ik per ongeluk stroom op de verkeer poort zet, en de vbar uitfik. of de sensor..

Hoi student,

Ik had ook de originele Align sensor en Align Gov er in zitten en heb de kabel iets verlengt en wat ik ook gedaan heb is de rode en zwarte kabel in de stekker om gedraaid..
De huidige stekker is van de Align (witte 3pol stekkertje) is NIET geschikt voor aansluiting in de Vstabi..en MOET je dus veranderen naar een Futaba/Graupner stekker systeem! en dus de Positieve en Negatieve pin in het stekkertje om draaien en de Signaal pin gewoon zo laten
(Staat ook op Vstabi site: Step 1: Preparing the helicopter | VStabi )

Als je alles weer ingebouwd heb en in de Vstabi software kijkt bij het Gov tabje en je aan de koppeling draaid (heel zachtjes) dan zou je zien dat als 1 van de magneten langs de sensor komt deze in het Gov menu scherm oplicht met een GROEN lampje. dan weetje zeker dat de Sensor werkt!

Foto's ben ik vergeten te maken tijdens klus dagje sorry:confused:

Gr
Jeroen

Back