Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Quadcopters zijn toch een teleurstelling. Zowel de Blade mQX als de DJI F450 met Naze m lite en GPS kunnen me niet bekoren. Vliegt veel te makkelijk en stabiel. Zelfs in manual mode.

Terug naar helikopters! Vandaag is een prachtige vliegdag!

Klopt ! na 1 minuut vraag je je af wat er eigenlijk leuk aan is. Voor FPV is het wel een uitdaging, ik probeer nu rondjes op de ijsbaan te vliegen met een schermpje.

Laatst bewerkt door een moderator:
wat een prachtige vliegdag vandaag,
de goblin vliegt, nog een beetje fine tunen en hij is klaar voor 2015.
foto's en verslagje in m'n bouwverslag :)

picture.php

zij staan klaar, en ik ben ook vrij van werk,
moet alleen het weer nog wat mee doen,
woensdag zou het misschien lukken

Groet
Uwe

vandaag weer 3 vluchten van 10 min met mijn trex 700e dfc gevlogen.
ook bezig geweest met de fine-tuning van de futuba cgy 750.
man wat vliegt dat mooi strak.

RTF CopterX 450SE staat in de kast, onding. (heb geen zin om geld uit te geven aan betere kwaltijd onderdelen)

Heb nu een T-rex 450 PRO v2 in onderdelen op de keukentafel leggen.
Geweldig frame is dat zeg, veel beter afgewerkt allemaal.
Het is wel een tork tube (geloof niet dat align een belt 450 pro maakt)
Micro servo mks95 past niet op de staart is te klein, heb een servo adapter plate besteld in Spanje (arlg)
Meteen even een main block erbij besteld waar je de front servo's er zo kan af schoeven om bij de motor mesh te koomen.

Nu aleen nog wat beter weer :)
En iemand om hem even na te loopen vordat hij vanzelf in een boom hangd ...

RTF CopterX 450SE staat in de kast, onding. (heb geen zin om geld uit te geven aan betere kwaltijd onderdelen)

Heb nu een T-rex 450 PRO v2 in onderdelen op de keukentafel leggen.
Geweldig frame is dat zeg, veel beter afgewerkt allemaal.
Het is wel een tork tube (geloof niet dat align een belt 450 pro maakt)
Micro servo mks95 past niet op de staart is te klein, heb een servo adapter plate besteld in Spanje (arlg)
Meteen even een main block erbij besteld waar je de front servo's er zo kan af schoeven om bij de motor mesh te koomen.

Nu aleen nog wat beter weer :)
En iemand om hem even na te loopen vordat hij vanzelf in een boom hangd ...

* RTF CopterX 450SE staat in de kast = goede keuze
* T-rex 450 PRO v2 = beter , veel beter !
* geloof niet dat align een belt 450 pro maakt = geloof je verkeerd !!!
* mks95 past niet op de staart is te klein = goed, maar niet adapter kopen voor deze,
je moet een grotere servo gebruiken,
anders krijg je de staart niet goed

* besteld in Spanje (arlg) = verzendkosten? en het plaatje, krijg je een stukje van een goede servo voor, dus = niet goed
* nog wat beter weer :) = +1

Groet
Uwe

Toch wel gaaf he.. Moet er alleen nog een paar roosters zwart spuiten en een stuk of zes antennes en een zoeklicht monteren tov de echte :-)

27538ebf16993fb0a91653aac2db87c2.jpg

45f0cd858ba96353978ff387d51fefcf.jpg

c949b10e777ab02ef459ca908fcd3888.jpg

7d44897a567407e739a5008eaa7f27a8.jpg

...mijn idee was, dat een DS95i goed is voor een 250er heli,
en dat een futaba 9257 op de 450er hoort,

en of een pro met belt van Align is, dat weet ik niet,
ik bedoel, dat een 450er met belt bestaat !

.. de bedoeling was toch, wat werkt en wat niet werkt,
als een servo opening is gemaakt voor een servo maat b.v. 9257
en ik wil middels een plaat een kleinere servo plaatsen,
dan is de techniek beter geworden,

sorry mannen,
ik ben 45 uren met deze 450er gevlogen.

Uwe

Wat jij zegt over de mks ds95 is echt onzin hoor uwe.. 450 is super strak te krijgen met de mks ds95 op de staart...

.. of het onzin is of niet, je moet ook maar kijken, wat je met de heli wild doen, voor een hovertje in de achtertuin .. of wil je echt vliegen ???

.. of het onzin is of niet, je moet ook maar kijken, wat je met de heli wild doen, voor een hovertje in de achtertuin .. of wil je echt vliegen ???
Ik heb het over echt vliegen.. als je geen verstand hebt van het type of soort servo hou dan je commentaar voor je.. een mks ds95 op de staart van een 450 is misschien wel beter dan de s9257..
Niemand heeft er wat aan als jij elke keer maar wat roept zonder dat je weet of iets werkt of niet... zoals je zelf zegt heb je maar 45 uur met een 450 gevlogen.. echt het slaat voor de zoveelste keer echt weer helemaal nergens op wat je zegt...

Ik heb het over echt vliegen.. als je geen verstand hebt van het type of soort servo hou dan je commentaar voor je.. een mks ds95 op de staart van een 450 is misschien wel beter dan de s9257..
Niemand heeft er wat aan als jij elke keer maar wat roept zonder dat je weet of iets werkt of niet... zoals je zelf zegt heb je maar 45 uur met een 450 gevlogen.. echt het slaat voor de zoveelste keer echt weer helemaal nergens wat je zegt...

nou bedankt @servor1986:

omdat jij toch alles beter weet,
gaat ik hier niks meer over zeggen,
jou toon vind ik niet leuk,
trouwens zijn mijn vluchten met 45 uur 540 stuks,
volgens jou niks, goed ... en goeden avond

Heli-Uwe

Even een snelle search over de betreffende servo op een 450 tail levert o.a. deze filmpjes op...

http://youtu.be/eqE-hQYwISE

Lijkt meer dan uitstekend te voldoen. Zal op de 450 pro van de TS niet veel anders zijn imho.

Om dat "maar" toch even in perspectief te plaatsen: 45 uur, Onze 450 lesheli's hebben 4 jaar nodig gehad om 60 uur gedraaid te hebben....

Groet, Bert
Dan nog Bert. . het gaat erom dat er wat geroepen wordt wat totale onzin is.. al heb je er 300 uur op zitten... het slaat nergens op.. en stuurt iemand die het echt niet weet de verkeerde kant op.. goed bedoeld of niet had hij beter geen reactie kunnen geven of een waar iemand wat aan heeft in plaats van mensen vertellen dat iets niet kan wat perfect gaat... gewoon gelul in de ruimte waar niemand wat aan heeft... 45 uur met een 450 of niet..

Back