Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

1. knoeier

knoeier

Lid geworden:
    29 aug 2013
    Het was de 7e accu, dus wel lekker gevlogen hoor!
    Gelijk maar de stoute schoenen aangedaan en met de 450 schaalheli gaan vliegen. Was de eerste keer echt vliegen na wat proberen vlak na de aankoop.
    Ondanks de hardere wind dan vanmorgen ben ik na 5 accu's en blij man!
    Al met al een leuke dag! Wel koud.

2. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    ...ohhh, @knoeier: wat leuk,
    het is ook genoeg, mijn limit is zo bij 30 minuten,
    de concentratie woord dan minder (zonder dat je het door heeft)
    en de chance voor fouten dus groter,

..en voor de koud heb ik weer mijn voorverwarmde lipos
    ingepakt in een handdoek met een pittenzak, ha ha, echt !!

Groet
    Uwe

3. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    bbbbbrrrrrrrrrrrrr ik vond het toch wat te fris en te veel windstoten hier op me "prive"plekje dus weinig gevlogen vandaag

Heb wel de 700N weer aan de praat gemaakt vandaag en de clutch liner EN de Gov sensor werkt weer naar behoren...heb er niet mee gevlogen alleen getest zonder de bladen....
    Wel heb ik voor de fun met de Phantom 2 lipo's leeg gefladderd gewoon omdat ik toch zin had om "iets" in de lucht te doen.....
    En omdat ik met wat wind met de Phantom moet oefenen omdat deze mee gaat op vakantie straks waar het ook altijd wat waait en dus nu een mooie mogelijkheid om dit te proberen....nu nog proberen met de Camone Infinity eronder (als deze van de week binnen komt)

Fijne dag allemaal nog

Jeroen

4. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Die phantom moet met GPS en ATTI ondanks de wind toch strak blijven hangen??

5. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    Dat klopt @chow daar heb je helemaal gelijk in
    maar ik vlieg in manual mode om zo veel mogelijk te sturen met deze phantom om een goed beeld te krijgen wat deze drone doet in manual mode want ik wil er ook gewoon mee kunnen vliegen dus zonder die toeters en bellen op dat ding,puur voor het gevoel dus...

Jeroen

6. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Duidelijk. Beviel dat een beetje?

7. Waxweazle

Waxweazle

Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Zo net even naar het grote open veld geweest en daar was het een stuk kouder dan vanochtend bij een beschut plekje in de zon.
    Toch nog 3 vluchten met de 450 en 6 met de 130x gedaan.

2x licht gecrasht met de 130x maar wonderbaarlijk geen schade.
    Ik blijf problemen hebben met tailhold bij achteruit vliegen, misschien toch maar is die lynx tail servo proberen inplaats van de walkera die ik er nu op heb zitten.
    Gr wax

8. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Stond er geen stevige wind op dat veld daar? Wilde ook even die kant op maar mijn gezin had andere plannen..

9. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    Das moeilijker maar wel te doen en het trillen van de kou in je vingers zie je gelijk in het vliegbeelden veel meer wind gevoeliger zodat je MOET sturen,maar tis allemaal te doen......wel ff wennen en Leuk
    idd in GPS mode dan vliegt ie geheel zelfstandig en 100x makkelijker;)

10. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik liet hem met dikke wind gewoon hangen.. Check de bomen rechts ;)

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  11. jjdehaan

jjdehaan

Lid geworden:
    20 okt 2008
    Ja in GPS mode is dat idd mogelijk maar met Manual mode dus met minimale stabilisering word het wel wat anders....met veel wind dan moet je echt wel sturen en dat was ook de opzet van het vluchtje vandaag.
    Idd de mijne hangt ook zo strak als een huis in GPS mode;) en dat is ook normaal ook met die stabiliserings electronica die er in zit......
    starks met vakantie als de camera er onderhang dan zou ik het meeste ook wel in GPS/ATT vliegen maar das voor later......

Nu weer verder met HELI beslommeringen.... daar is dit topic voor;)
    excuus dat het een beetje off topic is geraakt

Jeroen

12. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    @CHow: was het de zender voor de DJI in jou hand
    of gewoon een andere ?? ha ha ha ha ha

groetjes van Uwe

13. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik had toendertijd een Futaba ivm voldoende kanalen voor m'n quad en hexa. Ik heb de handel allemaal verkocht en de Mini Protos gebouwd. Ik vind het vliegen minder spannend dan heli's maar voornamelijk vind ik een heli veel mooier om te zien vliegen.

Neemt niet weg dat een quad erbij best leuk kan zijn. Er is recentelijk een brushless mini quad uitgekomen die ik waarschijnlijk ga aanschaffen binnenkort. Kan ik toch met een mobiuscam eronder wat video's maken van mijn dak :p

RCLogger.Com | RC EYE One Xtreme (Mode 2) | HD Video Capturing and Data Logging made easy! (DE)

14. Bartvd

Bartvd

Lid geworden:
    11 sep 2011
    Hallo, ik heb ook 3 lipos leeggehoverd met mijn trex 450. Ik heb bladspoor weggeregeld. Ik was aan het twijfelen hoe ik dat nu het beste kon doen, gezien ik nog niet goed kan vliegen. Uiteindelijk heb ik maar weer het trainingskruis eronder gezet en op tafel laten opspinnen tot hij licht werd. Toen ging het goed. Zonder kruis durf ik hem niet op tafel te laten draaien.

Ben verder nog aan het finetunen voor wat betreft pitchcurve, throttle curve en dr/expo. Maar het gaat goed. Wederom geen schade en ik heb het gevoel dat de heli steeds meer nzar mij luistert. :D. Ik zit nu aan ongeveer 1 uur totale vluchttijd. (De eerste hoverpogingen met kruis niet meegerekend).
    Groeten,
    Bart.

15. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Laat je hem binnen op tafel met blades en al optoeren?? :D

16. Bartvd

Bartvd

Lid geworden:
    11 sep 2011
    Nee hoor, buiten op de tuintafel. De eerste keer, vlak na de build heb ik hem eens binnen laten optoeren, maar sinds z'n hoofd eens ontploft is (buiten ) doe ik wel voorzichtig aan.

Goeten,
    Bart.

17. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Snap ik ;) Ben je er een beetje uit met DR en expo? Toen ik begon kreeg ik adviezen om vooral expo te gebruiken. In de praktijk werkte dat juist tegen me omdat de besturing vrij wollig wordt. Met name DR helpt wel goed om te temmen. Tegenwoordig gebruik ik eigenlijk helemaal geen expo meer. Hooguit wat DR als de heli wat wild reageert.

18. Bartvd

Bartvd

Lid geworden:
    11 sep 2011
    Ja ik heb zo'n beetje hetzelfde gevoel. Ik had dat bij m'n mcpx al en nu bij de 450 nog meer. Ik ben begonnen met heel getemde instellingen om mezelf niet in de problemen te werken(lage headspeed, pitch van +3 tot +6, dr op 70% en 20% expo. Maar de heli is dan zo sloom. Je moet echt aan die sticks gaan roeren en de heli vliegt alle kanten op. Ik verander nu mijn instellingen stapje voor stapje, wat meer headspeed, dr iets meer richting 100% en expo richting 0. En ook de pitchcurve erbij aanpassen.
    Maar het gaat steeds beter al ben ik er nog lang niet. Laar het is wel fun om te doen en ik denk wel dat ik op die manier de heli goed leer kennen. Nu alleen nog wat meer lipos erbij zodat ik wat langer kan oefenen.
    Groeten,
    Bart.

19. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Wat mij parten speelde met expo is dat het net is alsof de input vertraagd naar de heli gestuurd wordt. Zeker als je een mcpx bent gewend qua gedrag kun je met de 450 de expo beter zoveel mogelijk afbouwen en alleen DR gebruiken als dat nodig is.

Mooi dat je er wel veel plezier van hebt. Dat is het belangrijkste.

20. Waxweazle

Waxweazle

Lid geworden:
    28 mrt 2012
    Ja wel wat wind, maar nog wel goed te doen zeker met de 450.
    De 130x was wel aardig aan het bouncen.
    Het was volgens mij 3 of 4 bft.

Deel Deze Pagina