Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

1. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Je vliegt een MSH Protos, je zou enkel maar teleurgesteld zijn met de kwaliteit van een Blade heli. Is een stap achteruit. Geloof me, ik heb ze gezien in het echt. Alleen al het geluid dat ze maken klinkt imho niet zoals het hoort. Is alsof er een elektrische scheerapparaat draait.

En iedereen een Compass? Zo veel zie je ze niet vliegen hoor :)
    Keuze zat lijkt me: Goblin 500, T-rex, Atom, Protos, Logo, ... Aan diversiteit geen gebrek hoor en Compass is eigenlijk relatief onbekend. Je ziet ze wel maar niet zo vaak, wat vreemd is gezien de prijs/kwali.

edit: Gerard, ik denk dat met de 6HV Ultimate er wel wat meer Compass heli's verkocht gaan worden. Ding ziet er waanzinnig uit en populariteit gaat wel serieus stijgen lijkt me. Tijd voor een 500 ultimate!

Wat de populariteit betreft, op het forum hebben bij mijn weten enkel Gevaho, Dflyer, yeti666 en ikzelf een Compass.

2. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Alle keuzes hangen af hoe belangrijk heli's voor je zijn. Blade was een voorbeeld. Ik had elk merk kunnen noemen. Ik heb nog veel meer andere zaken die ik leuk vind naast heli's dus ben snel tevreden. Zolang ik af en toe wat achtjes vlieg in m'n eentje op een veldje is vrijwel alles prima. Als je in een club vliegt en erg gefocussed bent op progressie en ontwikkeling ligt dat zeker anders. Maar niet iedereen staat zo in de hobby. Ik speel ook graag gitaar en fotografeer.

@JacobsT

Ik heb een Mini Protos en een Blade 300X en beiden heb ik evenveel plezier van.

3. gevaho

gevaho

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Punie, molen, Chrisdev, nog een Wim. Ene emil.. Dus meer als denkt!

En nog wat 7hv's...........

Laatst bewerkt door een moderator: 5 dec 2015
  4. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Daar heb je het al: goede kwaliteit voor lage prijs.... daar gaat de "blingfactor", de "street-cred", het poch-gehalte, en het imago....

Oh... je vliegt zo'n goeiekope Compass.....:rolleyes:

;) ;)

Groet, Bert

5. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Zo goedkoop/duur is een Compass niet. De electronica is uiteindelijk wat het duurder maakt.

6. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Haha, idd, echter de goedkope Compass vliegt zonder onderhoud in tegenstelling tot wat ik zie bij de dure Italiaantjes. Enige dat ik mis op een Atom is een helical gear, anders is het een zo goed als perfecte heli.

Ik vond de Logo 550 een heel mooi ding maar eigenlijk zou ik gek moeten zijn om de Atom daarvoor in te gaan ruilen. Heb nog nooit geen problemen gehad en in de IT wereld zeggen we altijd, if it ain't broken, don't fix it ;)

7. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    ????

Ik weet van dure Italiaanse sportauto's en motoren, maar RC heli's? Da's nieuw voor mij....

Groet, Bert

8. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Protos Bert ;) Maar die zijn ook niet duurder. Tís de electronica die de prijs bepaalt..

9. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Ik was bezig over Goblins Chow, niet Protos. Bij mijn weten zijn Protos hele goeie heli's. Heel laag gewicht, lage disc load, heel fair geprijsde airframes + elektronica ...

10. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Als we zo doorgaan durft een beginner of iemand die gewoon voor zijn plezier wat rondjes wil vliegen met een KDS hier niet meer te posten. Breng eerst maar een heli vanaf 1000 euro mee voordat je een ticket krijgt om te posten in dit topic.

11. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Wat is dat nu voor onzin? :) Het ging over die Blade Pro series en die zijn gewoon enorm duur voor wat je krijgt, met dat geld koop je betere heli's voor minder geld.

Zo'n Blade 450 tik je tegenwoordig voor minder dan 200 euro op de kop dus is best een goede beginners heli (vroeger was die ook te duur en kocht je ook beter align), echter de 550X pro toestanden zijn hun geld verre van waard, voor gelijk welke ervaring de piloot heeft. Ik zie niet in waarom dat niet op een forum gemeld zou mogen worden. Als je bereid bent dergelijke bedragen aan een heli te geven, willen we je gewoon adviseren om dat aan beter materiaal te doen. Heeft niets te maken dat iemand met een KDS niet zou mogen of durven posten. Daar spreek je over een hele andere prijsklasse dus ik zie niet hoe dat relevant is tot waar we in de vorige posts over aan het praten waren?

12. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Het ging mij niet om Blade specifiek. Het ging mij erom dat bij voorbaat er heli's afvallen terwijl je ze onmogelijk in het echt hebt kunnen zien. De Blade 700X is nog niet eens leverbaar. Die wordt nog volop getest.
    Verder lijkt het door diverse opmerkingen ook dat Align de totale onderkant is in de markt. Met dit soort opmerkingen sluit je mensen uit. Ik snap heel goed dat er een groep mensen is die altijd op zoek zijn naar perfectie. Maar dat is maar 1 groep. Er zijn ook mensen die heel anders tegen zaken aankijken. Misschien wil je wel een 450X omdat je hem mooi vind. Mag toch ook? Net zoals die opmerking over die YGE. Dat poneer je hier op een manier of dat bijna de heilige graal is. Pas later nuanceer je dat.
    Nogmaals ik val je niet aan verder hoor en ik heb ook zeer zeker geen zin in gebekvecht Maar een beetje inzicht in het feit dat iedereen anders tegen z'n hobby aankijkt mag best wel.
    Ik weet inmiddels uit ervaring dat als je een beetje voor de lol wat rondjes vliegt het eigenlijk allemaal reuze meevalt wat je vliegt.

13. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    welnee...
    Je moet wel een beetje kunnen filteren als je een forum doorspit

En je ziet veel dat mensen align als de absolute top of the bill neerzetten. Dat zou leuk zijn, maar is niet de waarheid.
    Align is gewoon een volkswagen, goeie prijs, goede kwaliteit. Maar je hebt wel eens een beetje sleutelwerk, en sommige dingetjes hebben aandacht nodig. maar dat is bij ieder merk zo

Gaan we naar de clones, zie je veel baggerelectronica of spelingsproblemen.
    die heeft een ervaren vlieger er zo uit gefilterd/opgelost, een beginner niet.

Erg veel problemen met een heli komen voort uit een gebrek aan ervaring, of gewoon iets verkeerd aangeleerd hebben in het verleden. Daarnaast heb je nog een paar dingetjes die gewoon echt tot probleemgevallen behoren, maar dat komt vrij zelden voor, naar mijn mening..

bv de 250 mems gyro's die af en toe gewoon niet werkten. of de 401 clone gyro's waar een bout in zat om het gewicht op peil te brengen.

14. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Oh, Ik wist niet dat Protos en Sabb Italiaans waren.... Weer wat geleerd....

Groet, Bert

15. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Daarom zien ze er ook zo goed uit :p

16. brutus

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Ja.... dat kunnen die Italianen wel....

Groet, Bert

17. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Daarom viel ik voor de Mini Protos. Totaal geen keuze op basis van techniek. Primair op basis van de looks. Vind het domweg een mooi ding.

18. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    :rolling::proost: fun deze discussies waar gaat het over..:p

19. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Beslommeringen volgens mij ;)

20. Molen

Molen

Lid geworden:
    21 okt 2009
    Wat dacht je van Italiaanse treinen.

Uit welk land komt het merk Compass eigelijks?, het word zoiezo in China gemaakt,
    aangezien er een chinese krant in mijn canopy geplakt zat,
    oh wacht chineese tekens kan ook ergens anders dan China zijn. foutje.

Deel Deze Pagina