Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

1. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Dat zijn normaal de dagen dat we wat zouden kunnen afspreken. Heb dus ook gelijk even in de agenda gekeken van de vrouw des huizes maar gaat verdorie dus niet :(

2. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Dat herinner ik me inderdaad nog wel.

Metaal op carbon kan lastig zijn, maar Aluminium is net een van de makkelijker lijmbare metalen, en een carbon staaf in een passende huls is kaassie voor de meeste lijmen. Daar doen eigenlijk de meeste epoxies het best aardig. UHU is erg goed in het verlijmen van qua vorm lastige verbindingen zoals slecht passende stabilo-helften in slecht passende uitsparingen in de romp, of rafelig afgewerkte houten spanten in een onregelmatig gevormde romp. En daar doet de Bison het slecht. Ik krijg hem daar niet aan het vloeien, met als gevolg ingeslote luchtbellen en een onbetrouwbare verbinding.

Als je ooit een heli romp a la Vario gaat bouwen: gebruik UHU, geen Bison. Dat gaat geheid verkeerd!

Groet, Bert

3. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Uhu it will be :p

4. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Jammer, hadden we de Gaui FF uit kunnen laten.:|

5. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Dinsdag misschien. Wel vroeg afspreken dan. PB-en??

6. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Eh die tailpushrods , ik doop staafje even klein stukje in mijn dunne CA en dan in dat metalen busje, even als de lager op mijn carbon TT dunne CA en het zit muurvast

en voor een BBq waait het hier ook te hard en morgen zo als het er naar uit ziet ook.:(

7. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Ik heb wel tailstruts ooit met CA gelijmd maar dat liet weer los.

Dikke wind trouwens hier nu.

8. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Yup....

CA lijm is leuk voor tijdelijk werk, of voor fixatie, maar niet voor constructiewerk....

Moet je niet gebruiken voor dingen als struts.

Een lagertje fixeren op de as, dat gaat nog wel.

Groet, Bert

9. SandorV

SandorV

Lid geworden:
    20 nov 2011
    Die canopy komt mij bekend voor. :p

10. gevaho

gevaho

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Hey Tim !!! Goed bezig man!!!!

Probeer eerst eens de I gain van de tail te tunen. Langzaam wat verhogen en er op letten dat je piro's mooi constant blijven. Blijf je dan nog het idee hebben dat je heli op de cyclic mee reageert ff je vingers wat strakker sturen ;).

Nee dat was gekke gein, ik bedoel de I gain van de cyclic wat tunen, lees ff goed in de software de info text ballonnen geeft zeer veel info over wat de verschillende settings doen.

een tip, voor je veel gaat veranderen in je setup altijd ff je settings opslaan in een bestand met bijv de datum, kun je altijd terug. En gewoon per parameter tunen met met je setups .

Ps de Android app is er ook dus ff een bluetooth adapter en een kabel bestellen en je kan met je telefoon of tablet aan de gang!!

11. SandorV

SandorV

Lid geworden:
    20 nov 2011
    Zou die app ook werken met een spartan bluelink? Die werkte mooi samen met mijn mini vbar.

12. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Heb hier helaas nog altijd die gayphone 5 Gerard en die vliegt er binnenkort terug uit voor eindelijk weer een deftige Blackberry met toetsenbord... (kom gek van die touchscreen dingen) Wel spijtig dat er geen app voor zal zijn maar ik overleef het wel met laptop. Je kan toch altijd 3 instellingen aan een switch binden en eenmaal het goed staat hoef je er ook niet meer aan te komen natuurlijk.

Alleszins al bedankt. I-gain in de Brain niet meteen weten staan, dat staat dan in de brain governor page? Ik gebruik namelijk de governor van de YGE dus moet ik dan de I-gain niet aanpassen in de YGE?

13. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Wat ben ik blij, vandaag 7 lipo's erdoor kunnen knallen met de Atom. Begin de Brain beter en beter aan te voelen. De piro's nog niet optimaal maar pretty close.

Begint steeds beter en beter te gaan en het vertrouwen groeit. Heb wel de pitch range aangepast zodat ik van -13/13 naar -11/11 ga. Was me anders nog iets te schietig.

Ik vlieg trouwens met Atom gestretcht met 515mm blades, headspeed gemeten op 2590 op de 9T pinion. Headspeed mag zelfs nog wat lager lijkt me? Ben momenteel men desire power lipo's aan het frituren na 4:30 min vliegen...

Toch maar eens uitkijken naar hogere discharge rates want ga ze veel te snel in de vuilbak mogen gooien aan dit tempo.

14. gevaho

gevaho

Lid geworden:
    4 jan 2009
    !

Kijk even in de ADVANCED menu. je cyclic en tail hebben P I en D gains om te tunen, ff de verklarende text ballonnen lezen en het wordt een heel eind duideliijk
    Ga bovin in de software naar VIEW kies advanced en dan de setup die je wil tunen.

15. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Ah toppie, thx Gerard!!!

Wat is volgens jou trouwens een goeie headspeed voor met de 515 blades?

16. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Nou de maiden zit er op , pffffff:grin:

Is heel wat anders als een gewone heli. Paar vraagtekens heb ik nog wel in het echt lijkt hij stabiel , maar op film zit er toch stiekum een flinke trilling(schudden) in , die krijg ik nog wel weg. Ook zie je in het filmpje hij blijft redelijk stabiel tot hij uit zichzelf een keer besluit naar links te draaien:???:.

Het was leuk om hem even te zien hooveren, maar denk niet dat ik de ballen ga vinden om hem in het veld te proberen:roll: Misschien later als ik groot ben en echt kan vliegen:D

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  17. gevaho

gevaho

Lid geworden:
    4 jan 2009
    Wat je wil Tim, Ik vloog mijn 5.5 met de 10T rond de 2600 tot 2700 rpm, maar dat was extreem hoog ;).

2200 tot 2400 rpm is meeeeeer als voldoende.

18. chrisdv

chrisdv

Lid geworden:
    15 jan 2010
    Als je die lagere headspeed gebruikt icm iets meer pitch moet je toch ook op langere vliegtijden uitkomen, tenzij je steeds veel pitch zou gebruiken misschien.

19. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    Weer een hoop geleerd vandaag vwb waarom mijn gain in mijn zender niet werkte....lol

Echter blijf ik met een probleem zitten met mijn 2 450's vliegen doen ze goed zonder problemen, maar zit met een probleem dat mijn ESC van de gewone 450's na 1 vluchtje hot zijn en na 2 knetterheet:confused:, zelfs als ik mijn gyro aan het afstellen ben en de motor losgekoppeld is wordt hij al warm en heb geen idee wat dat is, timing al veranderd en of ik nu vlak op 90 vlieg of op 60 hij wordt naar mijn mening gewoon veel en veels te heet (40A burst 55 BEC 5V/3A, 2200mah 25C lipo, 3550Kv motor 13t, align 410 en fut 9257 servos). Alles loop soepel, no binding,

iemand een idee want het is bij 2 nagenoeg identieke helis het geval en heb zon idee dat ze het straks zomaar ineens zullen begeven.

20. Student

Student Moderator Moderator team Forum veteraan

Lid geworden:
    5 jan 2008
    Losse bec erop zetten.

Dan is het waarschijnlijk verholpen.

Deel Deze Pagina