Vervanger: Dagelijks heli beslommeringen..

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door jeroenie101, 25 okt 2011.

1. Jonkje

Jonkje

Lid geworden:
    29 jun 2009
    Hier is de wind ook ineens gaan liggen...

Laatst bewerkt door een moderator: 8 dec 2015
  2. Tijn G.

Tijn G.

Lid geworden:
    21 aug 2010
    Lekker hoor,..

Net 2 accuutjes leegevlogen met de HK450, allerlei dingen gedaan die ik op de sim geoefend had, en het werkt. Backwards, inv. backwards, flips,... Het oude beestje werkt nog prima, Je begint nu wel te merken dat er erg veel speling in die HK zooi zit. Maar het werkt wel,.. :D

3. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Hier ook net terug. Opeens geen wind dus lekker uurtje bezig geweest.

4. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    He he,

toch goed Uwe's weerbericht,
    (geintje)
    maar hier nu echt 0 wind,

voor even snel een half uurtje vliegen met de T Rex 700e buiten gewest, mooi!!!

groetjes van Heli-Uwe

5. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Hier ging de wind ook even uit....

Dus toch nog maar even vlug een paar LiPo's leeggevlogen....

Groet, Bert

6. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Toch mooi nog zo voor het weekend. Nu een biertje..

7. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    helaas moeten beslissen vanavond om m'n NE180 aan de kant te zetten.

Ik heb 'm afgelopen week weer helemaal van 0 af aan herbouwd en alles netjes gemonteerd. Maar na een hele korte testvlucht van wel 20 seconden vanavond heb ik besloten om 't er bij te laten.

De houder van de staartservo brak af op 't mainframe, dat betekend een nieuw mainframe + servohouder en de aandrijving van de staart begaf het... en dat nog wel met nieuwe tandwieltjes. Ik ga er al niet eens meer naar kijken.

En nee, er was geen crash .. maar gewoon in vlucht begaf het materiaal het weer.

Ik ga me nu de komende 2 maandjes focussen op onze verbouwing en verhuizing aan het nieuwe huis, en dan na die periode eventueel kijken naar een Blade / Walkera o.i.d.

Dus ik ga me de komende tijd op 't forum maar eens goed inlezen over diverse modellen.

8. Daviddutch

Daviddutch

Lid geworden:
    16 jun 2012
    hier ging de wind........eh weet het niet, was te druk met andere heli dingen:D

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    mijn beslommeringen vandaag

ik vond mijn devil 450 nog steeds niet goed vliegen dus gisteravond alles opnieuw afgesteld en de settings van de beastx nog een keer door gelopen
    en kwam daar een fout tegen, ik had de [FONT=Myriad Pro,Myriad Pro][FONT=Myriad Pro,Myriad Pro]N Setting the pirouette optimization direction fout staan :confused:[/FONT][/FONT]
    niet goed opgelet Nico....:hammer:
    nog de parameters G en H iets aangepast

en nu vliegt de heli heerlijk stabiel zoals het hoort, een wereld van verschil ;)
    en geen op en neer gaande staart meer.....:lol:

Gr Nick
    [FONT=Myriad Pro,Myriad Pro][FONT=Myriad Pro,Myriad Pro][/FONT][/FONT]
    [FONT=Myriad Pro,Myriad Pro][FONT=Myriad Pro,Myriad Pro]
    [/FONT]
    [/FONT]

10. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    Ziet er cool uit David :p

plaats maar een filmpje van de maiden ben zeer benieuwd ...

Nick

11. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Net men Atom zijn maiden met de Brain FBL unit. Voor het ogenblik al vrij tevreden. Staart breekt niet uit bij pitch pumps, rolls en flips gaan enorm snel, enkel bij men piro's heb ik de indruk dat de heli een beetje 'overhelt'.. alsof er een beetje cyclic input is.

Zal het er wel uitgetweakt krijgen. Als mensen tips hebben hoe ik dit het efficiƫntste eruit kan krijgen, altijd welkom om ze te delen uiteraard!

Je mag zeggen wat je wil, blijft toch de ultieme 500-550 size heli wat mij betreft. Lekker lage disc load & het blijft een sexy ding, mss niet zo mooi als een Goblin maar gestretcht met 6HV tailfin en 6HV landing struts dat hij lekker breed staat blijft hij toch enorm stoer!

12. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Succes met verhuizen en verbouwen. En daarna de hobby weer oppakken met een beter ding.

13. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Komt goed, gaat zeker gebeuren ... het is een te leuke hobby om te laten liggen.

En ik heb m'n Blade msrx nog... een leuke kleine opdonder om toch te blijven oefenen.

14. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    idd een mooie heli ,misschien toch mijn volgende heli (een compass) :p

Nick

15. JacobsT

JacobsT

Lid geworden:
    17 apr 2010
    Big Lama, niet om Align af te breken, maar de Compass kits vind je tegenwoordig vaak goedkoper dan Aligns en ze zijn van betere kwaliteit, duurzamer en vooral, ze vliegen VEEL beter. Hier komt nooit nog een Align. Alleen al het verschil tussen de stock compass motor en de stock align... Echt wel powerhouses bij de Atoms.

De roll snelheid tussen men Atom en men T-rex 500 was echt enorm verschillend. Atom vliegt gewoon veel sneller op alle inputs. Heb ze samen gehad (trex weg ondertussen) en kon dus goed vergelijken. Verkoop je airframe van je T-rex 500 en steek gewoon je elektronica over. Je zal verbaasd zijn!

Gevaho vliegt bv al 400+ vluchten met nog altijd de originele maingear op zijn 6HV. Heb ook nog nooit een gear gestript of riemspanning moeten aanpassen. Ding zit nog altijd even strak als een jaar geleden. Heel onderhoudsvriendelijk toestel en van wat ik lees zijn ze ook heel goede crash overlevers (wat niet onbelangrijk is natuurlijk)...

Heb maar 1 klacht over Compass en dat zijn de schroeven, die durven na verloop van tijd een beetje oxideren. Ik heb er nog geen last van maar een vriend van me op zijn 6HV had er wel wat last van. Niet erg alleszinds, gewoon met productje en ze zijn weer als nieuw, of gewoon een inox schroevensetje kopen. Is echter alleszinds beter dan de talloze schroeven & draadjes die ik kapot gedraaid heb bij men T-rex. Heb ik echt wel serieus op liggen vloeken. Kopjes waren daar meteen kapot als je soms is teveel kracht zette.

Zeker doen man, ga je NIET beklagen! :yes:
    De nieuwe 6HV ultimate die eraan komt ziet er ook een geweldig uit en die kan je vliegen met je 500 packs dus is ook wel leuk dat je geen 10 nieuwe packs moet kopen!
    Gewoon 2 x 3300mA erin en knallen maar.
    Komen ook steeds meer foto's met canopy naar buiten dus die ligt binnenkort wel in de winkel:

16. Lama

Lama

Lid geworden:
    5 nov 2010
    wauw ziet er helemaal gelikt uit...:D

Gr Nick

17. Chow

Chow Forum veteraan

Lid geworden:
    21 mrt 2011
    Man, dat ziet er leuk uit :)

18. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    Hallo @Sven75:

wij zien je terug, tot gauw,
    en suc6 met jou anderen dingen, verhuizen en zo..

groetjes van Uwe

19. Sven75

Sven75

Lid geworden:
    10 apr 2013
    Ik blijf wel online hoor, verslagen en reports volgen. Interressant om te lezen.

20. Heli-Uwe

Heli-Uwe Forum veteraan

Lid geworden:
    9 apr 2012
    +1

groetjes, Uwe :bye:

Deel Deze Pagina