Vervangen 7043 brug

Wie weet hoe ik de brug met de pin waar de stuur unit op draait uit de onderdelen set TRX 7043 van mijn Traxxas mini E-Revo VXL 1:16 moet vervangen. De pin is afgebroken dus ik moet het hele onderdeel vervangen. Hij zit volgens mij gewoon geklemd in het frame en niet geschroefd. Gewoon er uit trekken zou ik denken maar voordat ik iets onnodig sloop graag advies van een kenner ...

Ik heb het gevonden, de hele voorkant moet uit elkaar en de essentiële schroef zit achter de pen waarmee de ophanging vast zit. Opgelost dus. Maar toen.
Zie ik in eens twee kleine plastic onderdelen die ergens uit gevallen zijn maar ik snap niet waar ze vandaan komen. Het zijn twee zwarte kleine stukjes die lijken op een halve revet maar elk met een vierkante kant. Ze zijn ongeveer 4 bij 3 mm. Eerst dacht ik dat ze ergens afgebroken zijn maar ze zijn identiek. Ra ra waar horen die. Ik heb op de "exploding view" gekeken en kan ze niet vinden.

Een foto ... onder aan mijn pagina staat dat ik geen bijlagen mag versturen. Hoe kan ik een foto plaatse?
Ik heb ondertussen ook eens goed naar de hele voorkant gekeken en kon niets vinden wat afgebroken was. Ik heb ook totaal niks geforceerd dus ik vermoedde al dat het ergens uit gevallen was. En na lang kijken heb ik het idee dat het als vulstukjes voor de voorste twee schroeven van het frame dienen. Dus als vulstukjes tussen het frame en de verdeelkap. Daar zit een opening tussen en gezien het feit dat het vuil in dezelfde vorm er om heen lag denk ik dat het daar heeft gezeten. Kan iemand dat bevestigen?

Ja daar horen vulstukjes te zitten. maar die hiren wel vast te aan je bumper bevestiging.

Nu ik toch bezig ben nog even een vraag.
Ik wil de verdeelkap van de voorwielaandrijving schoonmaken. Hoe kan ik het beste de pinnetjes uit 'knietjes' halen om de aandrijfassen te verwijderen zodat de kast uitelkaar kan?
Ik hoor het graag. Jos

je assen zitten gewoon met imbus 1,5
als je die los draait kan je de as er volledig af halen
ik neem aan dat je de diff bedoeld? schoonmaken is prima maar zorg dat die goed vet is.

Ik heb het niet helemaal duidelijk uitgelegd. Zo dan ...
Ik wil de "Bulkhead" (onderdeel 7030x) demonteren en schoonmaken Daarvoor moet je volgens mij, naast de schroef van 7030x die de delen aan elkaar houdt, de pinnen met nummer 7057 (M3 10) uit de aandrijfarm (7151) halen. En hoe haal je die pinnen er het beste uit zonder iets te beschadigen, dat is mijn vraag?

in die bulkhead zit je diff hoor.
die pinnetjes van je assen hoeven er niet uit. wederom, je assen zitten met imbus 1,5.
ik heb mijn e-revo vxl al 100 x uit elkaar gehaald en nog nooit een as uit elkaar hoeven halen.
de as komt gewoon volledig los en dan kan je het zooitje uit elkaar trekken.
plaats een foto, dan zien we wat meer.

volgens mij bedoel je de pinnen waar de draag armen mee vast zitten. als dat zo is dan kan je die er voorzichtig uit trekken met een tang.

Bobbeldorp, ik ga eens even goed kijken hoe het zit want ik heb het idee dat ik er nog niet ben. Aan het diff zitten inderdaad de armen maar ik zie dat er een klein pinnetje in zit waarmee, volgens mij, de armen vast zitten aan de as van de diff. En ik dacht dat ik dan die pinnen er moet moet duwen. Trekken lukt niet want die pinnen zitten diep het kunststof deel van de as verzonken.

bedoel je het pinnetje bij de blauwe pijl die je er uit wilt halen?
zo ja, niet doen.
de imbus bij de groene pijl zit in het gaatje bij de rode pijl,
haal die er uit en je as komt gewoon los.
misschien duidelijker met een afbeelding gevonden met google.

full

edit : die vulstukjes waar je eerder naar vroeg zitten in beide uiteinden van de rode assen die tussen de draagarmen zitten

Laatst bewerkt door een moderator:
Back