Verstevigingsblokjes stuurkabels

• Topicstarter Topicstarter -Robbin-
  • Startdatum Startdatum
R

-Robbin-

Guest
Hoi,

Ik kreeg tijdens mijn instructielessen het advies om mijn stuurstangen te verstevigen om knikken te voorkomen. Nu heb ik de balsablokjes ervoor gemaakt, wat raden jullie aan kwa brandstofbestendige verf en lak?

Groet, Robbin

Ik kreeg tijdens mijn instructielessen het advies om mijn stuurstangen te verstevigen om knikken te voorkomen

Kan dit niet IN de romp. dan hoef je niet tegen brandstof te beschermen. (Als daar brandstof komt is er iest anders mis.)

Nee, want de speling komt voort uit een te lange stuurstang aan de buitenkant van de romp. Eigenlijk zou de buitenkabel van de Sullivan stuurstang (toch?) verder door moeten lopen, maar deze is kort afgesneden. Daardoor moet de binnenkabel een grotere afstand overbruggen, en die is over het algemeen toch wat flexibeler.

CA (secondenlijm) heeft ook mijn voorkeur. Snel, safe en simpel.

Bij mijn vliegtuig ondstond de knik in de romp omdat er teweinig spanten inzaten. ik heb er zelf twee bijgezet. nu is het probleem (bij mij) weg.

Als het het stuk buiten de romp betreft kan je ook met sec. lijm een dun metalen staafje in de sullivan kabel lijmen (staafje moet zo lang zijn dat hij bij max uitslag net nog tot in de romp steekt). (heb ik op het richtingroer van mijn trainer gedaan)

Dan denk ik dat ik toch maar een potje CA ga kopen, bedankt voor alle tips!

Back