Versterking vleugel

• Topicstarter Topicstarter Matthias
  • Startdatum Startdatum
M

Matthias

Guest
Hallo iedereen,
hebben jullie een tip hoe ik mijn vleugel kan versterken dat ik er wat acro en wat sneller mee ken vliegen.
het is een spirit 100, ik heb een constructiefout gemaakt waar de 2 vleugelhelften bijeen moeten komen waardoor de vleugel waarschijnlijk minder sterk is. (Onaandachtig ben ik het stuk aluminium vergeten dat tussen de stukjes triplex moest zitten. Dit is het vleugeltussenstuk.)
afb15110.jpg

ja ik zou de helften terug openzagen, indien je beschikt over de juiste gereedschappen. Anders versterken aan de buitenkant met 2 sleutels uit vliegtuigtriplex. en ja voor akro moet je wel minder V stelling hebben.

Dankje voor de tip, voor het gereedschap beschik ik niet:(
De V-stelling op de tekening is ook wel wat overdreven, toch moet ik niet per se rolls kunnen maken. Stall turns, loopings, tail slides, dat moet hij kunnen, daar maakt je V-stelling bijna niets uit.
anders zou ik nog wat meer uitleg willen over de 2 sleutels uit vliegtuigtriplex... en of dat dat nadelig is voor de finesse

Matthias

U zaagt 2 stukken triplex ( 4 a 6 mm )gelijk op uw schets die tussen de hoofdliggers gelijmt worden (met epoxi) achteraan aan de achterlijst zal er ook eentje moeten gelijmt worden

Zelf leg ik altijd een expoxymat over de boven en onderkant van de vleugelverbinding. Werkt ook prima.

Dat wilde ik ook net zeggen, zaag de 2 stukken triplex groter uit zodat ze goed tegen de dwarsspanten komen. Lijm het goed vast, en als het vast zit een matje 2 componenten epoxy erover hen leggen. Ik gebruikte Z-Poxy ik weet alleen niet of het nog bestaat. Ik heb dat toen jaren geleden bij Quartel gekocht, dat spul word niet echt keihard het blijft een beetje buigzaam. Maar wel oersterk succes.

Net zeggen het vorige antwoord is al 1 jaar en 1 maand oud 8O :lol:

Ja je hebt gelijk, zo lekker lezen ze hier uberhaubt wel wat ze terug krijgen aan antwoorden haha.

Tja Stain,

Natuurlijk zinloos om een jaar na dato een draadje omhoog te schoppen, voor het zelfde geld is dat vliegtuig al lang aan gort gevlogen. :lol:

Stevo

Ja inderdaad,

Je hebt gelijk, mischien is dat ding allang naar de eeuwigejachtvelden toe. Of deze jongenman is ermee gestopt.

Kijk eens in zijn onderschrift... toch niet de 1:1 zwever waarvan hij de vleugelversterking vergeten was, anders kan hij het wel vergeten... :oops:

De vraagsteller is anders nog steeds actief op dit forum. :lol:

Back