Verslag van de Willem barentsz van Kolderstok schaal 1:50

Zeer mooi fototoestel Piet, en een prachtige foto van je model.

Als ik een suggestie mag doen voor je volgende, zou ik Caldercraft's Mary Rose suggereren, deze staat ook nog ergens onderaan mijn verlanglijstje :)
Ik zal er eens naar de Mary Rose kijken Herby, bedankt voor de suggestie :)

Dat is een hele mooie en goede camera Piet.
Heb jij soms contact gehad met mijn vrouw?
Ze zit net te kijken naar een nieuwe spiegelreflex....
Nou dan is de EOS 90D zeker een aanrader Sjors, is wel een rib uit je lijf, niet goedkoop dus. Ik heb er de lens EFS 18-135 mm USM NANO bij genomen, dus verzekerd van mooie plaatjes in de toekomst. Eerst ff een beetje wegwijs worden met de vele mogelijkheden...

Het schip van Barentsz heb ik zojuist zeevast ingepakt, die verhuist morgen naar Zoetermeer waar ze bij mijn zuster in huis komt te staan,
IMG_2321_6692_bewerkt-1.jpg

IMG_2320_6691_bewerkt-1.jpg

Succes met het transport Piet, maar met zo’n zeewaardige doos moet dat wel gaan lukken :):)

Je zuster zal er wel content mee zijn....

Succes met het transport Piet, maar met zo’n zeewaardige doos moet dat wel gaan lukken :):)

Je zuster zal er wel content mee zijn....
Ik ga niet naar Zoetermeer hoor, ze komt morgen op bezoek en neemt het scheepje dan mee. Het mooie is dat ze al heeft vast gelegd dat na haar overlijden het scheepje in het museum komt te staan, ik geloof in Harlingen, maar dat zal ik nog ff navragen voor de zekerheid.

Het mooie is dat ze al heeft vast gelegd dat na haar overlijden het scheepje in het museum komt te staan, ik geloof in Harlingen, maar dat zal ik nog ff navragen voor de zekerheid.

dat is een mooie bestemming!

Ik had voor de 7 provincien al het volgende bedacht:
Omdat ik het schip onmogelijk kan transporteren naar NL mocht ik ooit beslissen om terug te gaan of ik kom te overlijden.
zal ik de 7P doneren aan de nederlandse Ambassade in Nairobi (mochten ze hem willen hebben natuurlijk, dat moet ik nog met ze checken :-))

Het is niet Harlingen waar het model uiteindelijk terecht komt, maar in het museum 'het Behouden Huys' op Terschelling, dus een toepasselijke naam voor het schip van Barentsz :).

Bij het schip van Barentsz zitten twee bij-bootjes die ik er niet bij heb gedaan en in afwachting van mijn nieuwe model ben ik gisteren begonnen aan de kleinste. Het bootje is slechts 8 cm lang.
De valse kiel met de spanten zijn verlijmd en het dolboord zit er ook op, nu bezig met de huid beplanking, waar ik latjes van 3 mm breed en 0,5 mm dik voor gebruik. ik ga er een beetje een eigen draai aangeven, het is maar om toch nog ff bezig te zijn,

op de foto, kiel met spanten en het dolboord,
IMG_0056_6874_bewerkt-1.jpg

1e gang aan bakboord die bij de boeg een klein beetje verjongt is,
IMG_0055_6873_bewerkt-1.jpg

aan stuurboord twee huidgangen, beide een tikkie verjongt bij de boeg,
IMG_0054_6872_bewerkt-1.jpg

Back