Verbod op vliegen met drones??

Discussie in 'Algemeen modelvliegen' gestart door Paul Siemons, 14 nov 2014.

1. Roel van Essen

Roel van Essen Forum veteraan

Lid geworden:
    13 jul 2002
    Wetenschappelijk is al lange tijd bekend dat mannen, gezond verstand en "een paar tieten" niet samengaan.

Bij het zien van "een paar tieten" zakt het verstand van het gros van de mannen ongeveer een meter.

2. stefan666

stefan666

Lid geworden:
    10 nov 2014
    En daar valt inderdaad weinig tegen in te brengen :p

3. Paul Siemons

Paul Siemons

Lid geworden:
    16 sep 2002

.... diverse regels gebroken ......... en er nog prat op gaan ook !!!

4. stefan666

stefan666

Lid geworden:
    10 nov 2014
    Sterker nog, heb zelfs nog het Belgische luchtruim geschonden..
    Was op de grens bezig ( letterlijk ), kon het niet laten om even over de grens te piepen.

Zoals verwacht.. gebeurde niks.. geen F16's ... geen bliksemschicht uit de lucht ,
    was dus wel een beetje een dooddoener .. Had meer spektakel verwacht.

Ok, misschien een andere dag moeten komen.. ze waren te druk met staken denk ik,
    Nog zo'n groep die heel hard boe-roept, maar meer ook niet.
    Beetje roepen dat het kut is, dan weer verder gaan waar ze waren gebleven.

5. nico v kooten

nico v kooten

Lid geworden:
    2 nov 2003
    Het verstand gaat juist omhoog..... ;-)

6. brutus

brutus Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

Lid geworden:
    18 nov 2008
    Da's alleen bij mannen die slechts over niet meer dan het minimaal noodzakelijke basisverstand beschikken...

Groet, Bert

7. Rhelie

Rhelie Forum veteraan

Lid geworden:
    16 sep 2004
    Bij Roel wellicht niet meer ;)

8. classicracer

classicracer

Lid geworden:
    2 sep 2005

Stefan, je bent ongetwijfeld een toffe kerel in de omgang en waarschijnlijk een stuk sympathieker dan je hier laar uitschijnen. Ik zit raar in elkaar. Iedereen die ik leer kennen geniet bij mij een zekere basis van sympathie en je moet al heel raar doen om deze sympathie kwijt te geraken. Maar als ik lees hoe je andere mensen omschrijft denk ik toch dat ik heel veel moeite ga moeten blijven opbrengen om enig begrip voor je te blijven opbrengen. Je hebt het over "ouwe knoken die niet beter weten dat er ook lijnbesturing bestaat" en denigrerende boodschappen over jouw zuiderburen.
    Ik denk dat ik op dit moment zelfs niet de moeite meer neem om een "argument" dat je aandraagt proberen te begrijpen of er op te antwoorden.

9. stefan666

stefan666

Lid geworden:
    10 nov 2014
    Ok...

1 - Knook is aan deze kant van de grens positief, vertaald.. iets ouder persoon , je zou als het familie is, hem Opa noemen.
    ( zie het verschil, als wij gaan Poepen doen we dat op de wc, in Belgenland zou het ook op het toilet kunnen maar meestal in de slaapkamer )

Persoon in kwestie is een ouwe knook, die nooit veel verder als 25 kilometer om z'n hof is geweest ( boerderij ). En vind het helemaal geweldig als ie eens iets anders ziet als
    de nieuwste John Deer.
    Maar door het ontbreken van een internet verbinding en lange werkdagen op z'n hof is hij iets wat ( wereldvreemd ) aangaande nieuwe techniek.
    En , ja.. Het laatste rc model wat hij zag was een lijnbestuurd vliegtuigje..
    Hij ging nog zoeken, want hij moest hem ergens nog hebben.

Ten 2e,
    Niet uitdelen en daarna miepen als je moet incasseren ( zie uw collega Belg niet iets verder hier naar boven ).
    Ook ik heb inderdaad mijn grenzen met wat ik lief aardig en een beetje knullig vind,
    Er zit een verschil in wat ik zie als,
    Je bent het niet met me eens ( akkoord , dat mag )
    En daadwerkelijk zuigen om te zuigen, omdat je het niet met me eens bent.

Was op de vooravond van de staking aan het werk in de haven van Kalo, het is voor
    mij erg lastig om niet verder denigrerend naar de stakers te zijn, en toch beleefd te blijven. Zo terug lezend, heb ik behoorlijk mijn best gedaan om het netjes te houden.

Flessen drank naar een passerende vrachtwagen gooien is niet echt netjes, de enige reden dat deze personen niet onder m'n vrachtwagen zijn beland is dat de vrachtwagen
    erg nieuw was en ik het de schade niet waard vond.

Tot zover mijn meest beleefd mogelijke mening over stakende zuiderburen.

Dashcam is afgegeven aan de Politie, aangifte gedaan. Ik hoop van harte dat ze
    voor langere tijd worden opgeborgen op een plek waar ze horen,

Het gesticht .

10. Burp

Burp Forum veteraan

Lid geworden:
    30 jan 2005
    Zullen weer :eek:ntopic: gaan heren?

11. TC01

TC01

Lid geworden:
    17 jun 2010

Als je bijvoorbeeld een leuke folder maakt met alle info van de lokale club, ben je al heel ver. In die folder kun je naast de uitleg over jou club ook een kort uittreksel van de wettelijke regels geven. De winkeliers vinden dat heus niet erg om zo een folder mee te geven. Die navraag heb ik hier al eens gedaan evenals die folders neerleggen. En ja het werkt wel, maar verder durft niemand dit na te doen.

tip voor in dat foldertje:

Wist je dat modelvliegen een mooie technische hobby/sport is?
    Wist je dat je bij een club gratis vliegles krijgt en veel meer hulp?
    Wist je dat modelvliegen niet altijd en overal mag?
    wist je dat je als bestuurder van een modelvliegtuig volgens de wet een gezagvoerder bent, net zoals die piloot van de Jumbojet of F16.
    enz, enz, enz.......

12. stefan666

stefan666

Lid geworden:
    10 nov 2014
    Je begrijpt wat ik bedoel ,
    En daarbij.. baat het niet , schaad het niet.

Dat ik m'n door vele vervloekte FC40 ging ophalen kreeg ik ook een A4'tje mee met
    een simpele instructie om te voorkomen dat ik hem binnen 30 seconden over het
    kanaal zag vliegen.
    Het lijkt me erg sterk dat betrokken winkel er bezwaar tegen hebt iets extra mee te geven.

Grap is, dit was een winkel die door vele hier vervloekt word , en waar ook ik dit juist niet had verwacht.

Soms kunnen mensen je nog verassen ook.

Modelbouwforum / of een sponsor hiervan zou ook best een rol kunnen hebben hierin.
    Gebruik makend van zijn vele google-hits.
    ( beetje zoeken in het Nederlands, en je komt al snel op de site uit )

Maak een pagina.. makkelijk te vinden , met eerder genoemde instructies.
    Je zou het zelfde kunnen doen voor andere klasse's modelbouw.

Een FG Marder is ook geen speeltje om zonder handschoenen aan te pakken, ik kop
    liever een quad weg als een FG Marder..
    ( geloof me.. het doet écht zeer ;p )

Heb mensen zien varen met methanol motor aangedreven speedbootjes tussen spelend
    volk op een plas..

( lees, op bijna elke klasse is wel wat te vinden wat -nie handig is nie- )

Daarbij, zat me net te bedenken.. zo raar is het niet.
    M'n eerste toestel vroegah, werd na in elkaar gezet te zijn *verplicht* even nagekeken
    door de winkelier.
    Lees, kom je eerst even langs voor je het probeert ??

Hij werd goed bevonden, hij werd me voor gevlogen boven de winkelstraat :) :) :)
    Dat is 20 jaar terug, toen kon dat nog.

13. Paul Siemons

Paul Siemons

Lid geworden:
    16 sep 2002
    En ze zijn goed bezig om het hele modelvliegen de nek om te draaien:

Drone vliegt over kerncentrale Doel

Een drone is zaterdag over de nucleaire centrale van Doel gevlogen. Dat laat Electrabel weten. Het is onduidelijk van wie het onbemande vliegtuigje was.

‘Het toestel werd onmiddellijk opgemerkt door de ploegen van Electrabel. De bevoegde instanties zijn op de hoogte gebracht en de politie is ter plaatse gegaan’, aldus Electrabel.

Het bedrijf herinnert eraan dat het verboden is om over de nucleaire sites te vliegen.

Vorige maand onstond In Frankrijk ophef toen drones ook daar bij kerncentrales werden gesignaleerd. Franse politici noemden de vluchten onverantwoordelijk en vergelijkbaar met digitale aanvallen via internet

Drone vliegt over kerncentrale Doel - Gazet van Antwerpen

14. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Hij/zij heeft inmiddels ook het nationale radionieuws gehaald met die stunt (en hoogstwaarschijnlijk ook het nationaal TV-nieuws deze avond)....:rolleyes:

Stevo

15. dries_neyrinck

dries_neyrinck

Lid geworden:
    14 aug 2013
    <Sarcasme>Mooi, prachtig gedaan. Echt fantastisch. </Sarcasme>

Dit hou je toch echt niet voor mogelijk. Man, man, man. Wat zullen daar nu weer de consequenties van zijn...pfff

16. stefan666

stefan666

Lid geworden:
    10 nov 2014
    Wist dat dit hier zou komen :) :)

Dat was geen Phantom trouwens maar een pro model

Hij is gevlogen vanaf de Nederlandse kant van de grens
    De gebruikte auto's waren trouwens wel Belgen.

Was een grote hex met een stevig formaat camera er onder gemonteerd.

Ook is er een spotter gezien ( dus minimaal 3 man was er mee bezig )

Denk niet dat dit in het hoekje hobby moet worden gezocht maar milieu maffia typjes

Ze hadden wel ballen nu met dit weer te vliegen, het waaide als een idioot.

17. Stevo

Stevo Forum veteraan

Lid geworden:
    22 jan 2004
    Maakt voor de doorsnee publieke opinie geen mallemoer uit wat het was...... iets van over de zelfde kam scheren..............

Stevo

18. stefan666

stefan666

Lid geworden:
    10 nov 2014
    Klopt, collega's dachten eerst dat ik het was die liep te kloten
    ( drone was eerder gezien als de auto's )

Tot ik vroeg hoe dat ding eruit zag ( vandaar dat ik het weet, er werd eerst gedacht
    dat ik m'n pauze benutte om een filmpje van Doel te maken :) )

Heb hem zelf trouwens niet gezien even voor het duidelijke, de hele kermis was al klaar dat ik weer terug in de buurt was.

Politie was ruim te laat, die kwamen na mij, en hadden duidelijk niet bedacht om even over de grens te kijken :)

19. Nevermore

Nevermore

Lid geworden:
    8 aug 2013
    Niet te geloven... Maar zal idd vermoedelijk wel eerder met milieu types te maken hebben dan met een verdwaalde hobbyist.

Lijkt me juridisch ook een leuke. Een Belgische RC piloot vliegt FPV (vermoed ik?) vanop Nederlands grondgebied over een Belgische nucleaire site.

Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015
  20. classicracer

classicracer

Lid geworden:
    2 sep 2005

Nogmaals; voor de overheid maakt het totaal niets uit wie aan de knuppels stond. Of het nu een Belg, Nederlander, hobbypiloot of milieu-activist was, de enige manier om de kans op herhaling te verkleinen is elke vorm van activiteit met dit soort toestellen verbieden. En of het nu Phantoms of action quadcopters zijn, dat maakt ook niets uit. Verbieden die handel en onmiddellijke inbeslagname bij gebruik. Zo reageren overheden, zonder enige nuance of kans op twijfel. En omdat ze toch bezig zijn, is het een kleine stap om elke vorm van rc vliegerij aan banden te leggen... Dan zijn ze daar ook al vanaf voor de toekomst. Enkel simpele zielen verkloten het voor velen. Alhoewel, "velen" is ook met een grote korrel zout te nemen.
    Ik voorspel een sombere toekomst voor het rc-vliegen in België. Ben ik blij dat ik lijnbesturing een veel grotere uitdaging vind dan rc-vliegen...

Laatst bewerkt door een moderator: 18 dec 2015

Deel Deze Pagina