Verbinding verbrekende ontvanger

Denk persoonlijk niet dat je met een 24 inch Cat En de orginele prop .
Deze motor zoveel Amp kan later trekken dat die regelaar het niet meer aankan .
Denk echt dat dit een ontvanger / zender probleem is , heb dit pas geleden nog gehad .
Om een tweede bootje te hebben om samen met iemand te varen de zender en ontvanger van een RTR carson crawler in mijn Rocket gezet .
En exact de zelfde problemen als hier beschreven .
 
De RX is waterproof en de servo ook. Als de motor langzaam gaat draaien met het roer in de laatste positie, zit de RX in failsafe tgv signaalverlies.
-Check je antenne (is ie heel en zit ie helemaal naar boven in het rietje?)
-Check je TX batterijen.

Ik heb deze RX/TX combo ook gebruikt in een boot en dat werkte prima.

En als je deze ESC wilt blijven gebruiken: RTFM. De standaard settings slopen gegarandeerd je lipo. De LVC is standaard veel te laag.

BTW: je gaat met dezelfde prop van 2200kv/7.2V naar 3100kv/3S. Dan is de ESC nmm vrij krap.
 
Je gaat met dezelfde prop van 2200kv/7.2V naar 3100kv/3S. Dan is de ESC nmm vrij krap.

@tom,

De standaard prop is 1,34 x 1,5 (Ø 34 mm), dat is klein voor de 3660-3180Kv motor.
Als je met deze combinatie al problemen met de (niet goed ingestelde) regelaar/ontvanger krijgt, dan zou ik eerst je ontvangst problemen oplossen vóór je groter gaat proppen.

De motor kan best een Ø 42 mm tweeblad draaien.
De vraag is echter, hoe lang de sturende aandrijving dit borstelloze geweld aankan.
Een kruiskoppeling in een aandrijflijn, die rond de 30.000 toeren onder last kan maken is nooit een goed idee, elke vorm van onbalans in prop of koppeling maakt gehakt van je lagers in de sturende strut.

Houdt de boel goed gesmeerd!

Groeten, Jan.
 
... je gaat met dezelfde prop van 2200kv/7.2V naar 3100kv/3S. Dan is de ESC nmm vrij krap.
Want stroom wil toenemen met derde macht van Kv :eek::eek::eek: (en tweede macht van spanning :eek::eek:)
In dit geval met factor (3100/2200)³ = 2,8.
Geen enkele fabrikant dimensioneert zijn spullen zodanig dat het een verdrievoudiging, of zelfs maar verdubbeling, aan kan. Gegarandeert fikt er iets binnen enkele seconden uit.
 
maar hij heeft toch zowel de motor als de ESC vervangen voor zwaardere uitvoeringen ?
Dus dan gaat dit verhaal toch niet op , het is volgens mij niet zo dat hij een zwaardere motor op meer volt wil gebruiken met de orginele regelaar .
 
Ik gok zomaar dat de BEC het opgeeft.
Sowiezo is het uit den boze om de BEC van de regelaar te grbuiken bij hoge stromen, dat is vragen om problemen.
Als er niets anders veranderd is dan moet het wel de BEC zijn.
Je ontvangerspanning zakt zover dat de ontvanger het niet meer doet.
Dat kan komen omdat je accu ouder of slechter wordt.

Wat ik niet kan verklaren is waarom de verbinding dan niet terugkomt als de motor minder stroom trekt.
Normaal gesproken zou je alleen een brown-out krijgen en zodra alles hersteld is (de spanning) dan zou hij weer verbinding moeten maken.

Ik neem aan dat je geen batterijboxje hebt of een losse ontvangeraccu, want dan zou je het kunnen testen.
En een multimeter zal je ook wel niet hebben.

Je zou er voor de lol eens een veel kleinere propeller op kunnen zetten, zodat alles een stuk minder stroom trekt.
Dat is als je niet kan meten, de makkelijkste methode.

GJ
 
Als je met een los ontvanger accu'tje gaat werken moet je wel de rode draad in de stekker van de regelaar (naar de ontvanger) loshalen. Anders komt er voeding van 2 kanten.
 
Als je met een los ontvanger accu'tje gaat werken moet je wel de rode draad in de stekker van de regelaar (naar de ontvanger) loshalen. Anders komt er voeding van 2 kanten.

De topicstarter heeft de rode + draad allang doorgeknipt omdat hij een externe BEC gebruikt.
De rode draad heb je toch nooit meer nodig, ik haalde hem meestal, als het mogelijk was, bij de print los.
BEC en stromen boven de 40A gaan niet samen (volgens een ESC bouwer).
Altijd een losse BEC gebruiken.

GJ
 
De topicstarter heeft de rode + draad allang doorgeknipt omdat hij een externe BEC gebruikt
Waar staat dat?

BEC en stromen boven de 40A gaan niet samen (volgens een ESC bouwer)
Ik dacht dat dat de grens juist door het voltage werd bepaald. Ingebouwde BEC tot 4-5S en losse BEC vanaf 6S. Kun je de 40A grens uitleggen?

En @Tom Blokland : al wat verder? Nog een paar weken, dan is alles weer dichtgevroren ;)
 
bedankt voor de info

Ja, ik ben al een stukje verder. Ik kan een ETTI 150A bij Eric Learmans kopen die hem er dan ook voor mij inbouwt. Hopelijk werkt hij dan beter.:)
 
Back
Top