vbar - futaba ontvanger of niet.

Hallo, probeer het maar eens onder het flybar kopje.

Ik wil mijn mx22 uitrusten met de fasst module.
daarbij moet ik een passende ontvanger kopen. Dit doe ik liever niet als het niet nodig is.
In het vbar kastje kun je 2x een sateliet inpluggen en dan zou een aparte ontvanger overbodig zijn.
Op de site van Vbar lees ik dat het met futabah kan als ze met de nieuwe bus-principe gaan werken.
Daar haak ik af.
Is dit al op de markt ? waar? Wie kan zeggen wat ik dan nodig heb?

Aha, bedankt voor die link.
Ah, stom. Nu snap ik het. Had het verkeerd begrepen.
Je hebt bij futaba wel de ontvanger nodig maar door het bus systeem heb je niet al die kabels tussen vbar en ontvanger nodig. Net zoals je via 1 servokabel meerdere servo's kunt aansturen.
Toch ?
Er is dus geen reductie in plaats of kosten.

v stabi

heb ik je toch gezegt die is net zo groot als de ontvanger maar je hebt 3 stekers meer maar de 617 heeft wel 2 antenes ik ben er al een keer een antene verloren geen probleem heb gewoon door gevlogen er zit mechien 15 euro verschil in dan zou ik altijd die 617 nemen met 2 antenes gr hendrik

Ja zeg, wrijf het nog een beetje in.....
OK hendrik, zal voortaan beter luisteren !!!
Ben op het verkeerde been gezet via de Vstabi site en dat bus gebeuren.

Heb een hekel aan bussen, ik fiets liever of pak de auto.

Ik zit/zat met hetzelfde, en ik ga naar Spectrum, domweg omdat ik dan voor 50 euro twee satellietjes in de Vstabi druk en dan een ontvanger minder aan gewicht mee hoef te nemen. En met de twee satellietjes heb je gelijk redundancy, wat wil je nog meer? DSM2 module kost ook nog eens 99 inclusief ontvanger, dus 2,4Ghz voor 150 euro met twee redundante ontvangers...

Overigens staat op de Vstabi-site dat de bus van Futaba het langzaamst reageert op stuurbewegingen, omdat de commando's per servo achter elkaar op de bus staan. Daarna is losse kanalen het snelst, maar het snelste is Spectrum satellieten omdat die zonder naar PPM terug te hoeven moduleren de stuurcommando's doorgeven...

Tja, das ook een mogelijkheid.
Ik heb iets meer vertrouwen in het FASST gebeuren, wellicht geheel onterecht. (voordat ik per ongeluk daar een discussie over start)
De futaba module past mooi in mijn zender, geen uitwendige rotzooi en ik heb het inmiddels in huis.
Gewoon bij de shop die het dichtste bij is. Module en ontvanger voor 170,-- dus de prijs is niet zo verschillend.
Heb wel een gewone ontvanger. Dus geen bus gedoe maar per kanaal een kabeltje.
Voor de inbouw in de heli is die spectrum oplossing dan wel mooier.

Back