Vasa (Wasa) Corel 1:75

Ik ga binnenkort even de off-topic discussies even weg halen.

Vandaag de masten in dry-fit verder gepast.
binnenkort kan dit vastgelijmd worden (ik ga voorlopig nog niet hoger vastmaken, komt pas als het onderdeel voorzien is van het want)

2014-09-07%2013.05.54.jpg

2014-09-07%2013.06.01.jpg

Masten zijn van blank vurenhout gemaakt en daarna voorzien van2 lagen notenbeits en straks nog een laagje lak als alles gereed is en voordat ik met het want ga beginnen.

Sjors, het onderste deel van het 2e mast deel is voorzien van een laagje notenfineer.
de masten zijn nog niet in de lak

nee deze leverancier begint met 3mm

clasic model

echter deze heeft ze wel,

Syren Ship Model Company|Boxwood ship model rigging blocks|Ship Model rigging rope |turned brass cannon| Chuck Passaro

maar dan zit je met verzendkosten uit de USA

vandaag de blokken van 3, 4, 5 en 7mm binnengekregen die ik besteld had bij clasicmodel.com

2014-09-15%2019.04.55.jpg

2014-09-15%2019.05.10.jpg

2014-09-15%2019.05.19.jpg

eerste indruk zien ze er zeer goed uit en ja het is een uitgave maar dan heb je wel wat.
levering was vrijdag al aangeboden maar toen was er niemand thuis en konden de zending vandaag pas ophalen (aangetekend verstuurd)

Betalen kan alleen met paypal als je de bestelling hebt afgerond. Ik moest dat ook eerst regelen voordat ik verder kon (duurde een paar dagen helaas)

Érg mooie blokken, de site staat inmiddels bij de favorieten, denk dat de Warrior op dit gebied ook wel wat kan gebruiken.

het is inderdaad een perfecte kwaliteit, met dank aan onze vrienden op MSW.
nu hebben jij en ik nog een probleem: hoe maak je nette stroppen aan deze blokken. afgelopen week ben ik met dezelfde blokken ook al wat aan het stoeien gegaan maar kreeg het nog niet voor elkaar.
mogelijk heeft iemand een idee om op deze kleine blokken de stroppen aan te brengen/te simuleren

De blokken zien er top uit, maar ik vroeg me een beetje af wat het probleem is waar je tegen aanloopt?

De blokken hebben zo te zien niet een tweede ingevijlde gleuf waardoor de strop op zijn plaats blijft zitten. Betekent ofwel met een dun vijltje of mesje zelf aan de slag, ofwel met een drupje lijm de draad erop vastzetten voordat je de knoop in het stropje legt.

Iets anders zou ik ook niet weten.

Back