Ik ben meerdere keren de mist in gegaan met dat anti-rotatie pennetje in de zuiger...de zuigerveer zit mooi los, maar wil niet samenknijpen.
Hoe dan ook, NIET forceren!!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Ik ben meerdere keren de mist in gegaan met dat anti-rotatie pennetje in de zuiger...de zuigerveer zit mooi los, maar wil niet samenknijpen.
Ja, die was het, dacht dat ik hem in kon knijpen, maar dus niet helemaal.met dat anti-rotatie pennetje in de zuiger...
Ik neem aan dat je de zuiger aan de onderkant in de cilinder wil schuiven ? Als je veer goed in de groef gaat moet je met een beetje motorolie er zonder geweld in passenLagers zitten weer in de motor, loopt weer mooi soepel, nu zit ik met de zuiger, die wil niet in de bus, de zuigerveer zit mooi los, maar wil niet samenknijpen.
Nu ben ik misschien te voorzichtig, maar breken kan altijd nog.
Wie heeft de tip om de zuiger netjes in de bus te krijgen, als de motor ook nog warm is, anders w de bus er niet in.
Groeten,
Arie
Heb je wel terdege gecontroleerd of je niet per ongeluk de zuiger 180 graden gedraaid hebt?Ik had denk ik de zuigerveer een half rondje gedraaid, zag dat pinnetje niet, en die is niet zo lang, dus het leek alsof de zuigerveer er netjes in ging.
Maar de motor is nu klaar voor de testbok.
Dit is een zuiger met een "hap" er uit, kan niet missen, anders loop je klem op de krukasHeb je wel terdege gecontroleerd of je niet per ongeluk de zuiger 180 graden gedraaid hebt?
Ah, kijk... dan hoef je je dáár geen zorgen over te maken, en dan zit automatisch de veer ook goedDit is een zuiger met een "hap" er uit, kan niet missen, anders loop je klem op de krukas
Bekijk bijlage 616860
Groeten,
Arie
Valt wel tegen, verzuipt, moet ik even kijken hoe dat werkt met 3 afstel mogelijkheden, er zit een OS 60B carburator op, maar er is wel een afstel procedure van.Lijkt me netjes te lopen..
Ja, zo een had ik ook nog niet gezien.Bijzonder die koelkop.
Het is een kop voor een 61SX-HGL, OS partnummer 27904210Bijzonder die koelkop. Toen Graupner begon om de RX in de helies te gebruiken zijn Er gefreesde koelkoppen op gezet. Later zijn het gegoten koppen geworden met het OS logo op de zijkant.
Een prop is een HÉÉL andere belasting dan een heli...Is wat makkelijker om zo met de prop af te stellen, moetst alleen de uitlaat omdraaien.
Valt erg mee: In wezen is het een hele simpele carburateur: De naald bij de brandstofnippel is de hoofdnaald. Vrij straightforward, daar stel je vol gas mee af, en dat is de allerbelangrijkste afstelling.Valt wel tegen, verzuipt, moet ik even kijken hoe dat werkt met 3 afstel mogelijkheden, er zit een OS 60B carburator op, maar er is wel een afstel procedure van.
Dat weet ik, maar vanaf nul is het makkelijker om met een propeller (vario inloop setjeEen prop is een HÉÉL andere belasting dan een heli...
Ik heb deze carburateur:Valt erg mee: In wezen is het een hele simpele carburateur: De naald bij de brandstofnippel is de hoofdnaald. Vrij straightforward, daar stel je vol gas mee af, en dat is de allerbelangrijkste afstelling.
En dat is dus anders.De naald het dichtste bij de prop, is de midden naald, en die doet UITSLUITEND wat in het middengebied. Die naald moet in principe dicht staan, maar KAN een paar klikjes open gezet worden als het middengebied te schraal is. Zo uit mijn hoofd meen ik me te herinneren dat OS zegt dat die zelden meer dan 4 klikjes open moet.
Die had ik in de handleiding gezien.De truuk die je even moet onthouden: Je mag die ALLEEN "armer zetten". Als je stationair mengsel TE arm is, moet je hem NIET "een tikkie linksom" draaien, maar volledig linksom in de hoek, en dán pas weer rechtsom draaien tot je net iets rijker uitkomt.
Check even hoe je idle mixture werkt: Is dat een schroefje wat het gaffeltje naar binnen of naar buiten duwt/trekt?Dus Bert, hebben we het over dezelfde carburateur?