Vario Kobold of Skyfox

Klein probleempje in de werkplaats,

Deze kerel
qpevpS3.jpg

Kwam vanmiddag aanvliegen ;)
3pu7816.jpg

Maar die neemt nogal wat ruimte in
Kjb1xWM.jpg

Groeten,

Arie

Ik moet denk ik de titel van het draadje hernoemen.

Inmiddels is er ook een Cub
aA52YUK.jpg

En een Evolution
RcBsnPR.jpg

En vanmiddag bij @Hein48 langs geweest, en daar een snoepje meegekregen:
7wak4H2.jpg

De Lockheed 286 van graupner/heim met een Vario hang mechaniek
GAMFEU3.jpg

Bedankt Hein, geweldig dat ik even in je bouwhok mocht rondkijken!

Groeten,

Arie

Laatst bewerkt:
oven op 120 graden en het blokje laten sudderen zo een 15 minuten. Ik gebruikte een houten lat die ik op de onderkant van de cilinderbus zette en gaf daar een paar flinke tikken op met de hamer. Toen kwam hij los. Oh, ik zie dat ik voor mijn beurt praat.

Of even snel met een brandertje er omheen kan ook. Maar net hoe hardnekkig hij is. Het alu zet sneller uit dan de bus.

Je kunt zonder problemen tot tegen de 200 graden gaan, die lagers moeten tóch vervangen worden.
Alleen bij die temperaturen moet je niet meer "slaan" maar met een rond stukkie hardhout o.i.d. van onder af duwen.
Uiteraard niet in één keer naar die temperatuur gaan, éérts die 120 graden proberen, en dan in stappen van 10 of 20 graden hoger gaan als het nog niet lukt. Minimaal 10 minuten in de oven laten liggen op iedere nieuwe temperatuur. Bij de eerste stap, die 120 graden, MINSTENS 20 minuten wachten, zodat de boel door en door warm is.
Vlam kán, maar liever niet, het is nogal "ruig"

En nog een paar Vario's reserve onderdelen van gemaakt
3flipMz.jpg

naWNtNZ.jpg

Dacht met de ene nog wel een rondje te kunnen vloiegen, maar volede niet goed.
Die andere had zelf 2 soorten servo's op de 4 punts aansturing.
IXvKEPU.jpg

3001 op de ene kant, en 2 9202 aan de andere kant.

Dat lijkt me geen juiste combinatie, en dan nog wat dingen die niet helemaal vast zaten.

Edit: nog even de verschillen bekeken
6WNdZBP.png

Volgens de tabel is de snelhied gelijk, maar de kracht niet, maar ik kies er toch niet voor.

Dus ze zitten nu in de onderdelen doos.

Groeten,
Arie

Laatst bewerkt:
Back