Vario Kobold of Skyfox

Dat lijkt me geen juiste combinatie,
Dat is het ook niet, al zal het bij gewoon wat hooveren vast wel willen.

ALS je zoiets doet, zet dan minimaal de paren tegenover elkaar, als het echt niet anders kan, maar ik raad het niet aan. Nooit.
De 9202 trekt bijna 40% harder dan de 3001.

Overigens kun je met een Cub probleemloos, en met een gewone SkyFox als je rustig aan doet, probleemloos vliegen met vier keer 3001 op de swash, en 3001 op de staart gaat ook prima met een niet al te hoogwaardige gyro zoals de G300. Jáááááren gedaan toen we nog met Cubs les gaven, denk wel 8 jaar en volledig probleemloos.
En je moet dan toch echt denken aan dat we op een middag 3 tot 4 liter per heli er door jasten. Geloof dat mijn Cub iets van 800 draaiuren had toen hij met pensioen ging.

Met nog een oud beestje voor onderdelen
olecQZv.jpg

Gááf... zo eentje heb ik ook gehad, ergens rond 1985 of 86 volgens mij. Ik had in elk geval mijn rijbewijs nog niet toen ik hem kocht, en nét tegen de tijd dat ik hem vliegklaar had.

Beste fanaten,
Wat mooi om te lezen dat in het tijdperk van lipo er nog fanatiek wordt gevolgen met brandstof. In het kader van weggooien is ook zonde heb ik voor kosteloze overname een Vario Kobold met rossi motor (vastgelopen), servo's en gyro. Ik verwacht niet dat er nog mee gevlogen kan worden, maar kan nog prima als donor dienst doen. Wie het eerst komt, het eerst maalt.
groet, Michel

Bijlagen

• IMG20250315100806.jpg
    IMG20250315100806.jpg
    178,9 KB · Weergaven: 24
Dat is voor mij niet in de buurt, maar over een paar weken kom ik er langs, kom ik hem graag ophalen.

Als dat te lang voor je duurt, vraag ik even iemand anders om hem op te halen

nou, als een align starter hem niet rond krijgt..
dan gaat ie goed zwaar
misschien heeft de voorganger op een koude dag getest, zat ie nog vaster?
als hij vliegend vast is gelopen, misschien is door de tijd heen het "rommeltje" losgekomen?
iig, ik zou hem ff open trekken, gewoon voor de zekerheid
zou jammer zijn dat hij nu met een buts in de zuiger draait, maar tijdens vollast opeens ploft

Ik denk dat de accu van mijn Align starter niet helemaal goed meer is, de andere Kobold wil die ook niet starten.
Ik denk dat die helemaal niet vast zat

ik heb in mijn align starter een heel erg oude lipo, die wil inderdaad bij wat zwaardere motoren die lekker veel compressie hebben ook wel eens instorten
meestal bij wat langer starten zie je de lampjes zo teruglopen

Ok, ik zagnwel weinig, maar had dat nog niet mee gekregen
Ik geef nog wel les, en het spul is er min of meer ook nog allemaal, maar met name het gezeul met die grote Vario's (10,5 en 11,5 kilo), iedere keer die aanhanger er bij moeten pakken, en de toch wel langere opbouwtijd begon me gewoon een beetje de keel uit te hangen.

Back