M
Mantra
Guest
Helaas staat er op de achtergrond een methanol heli te draaien.
Deze hoor je door het geluid van de 230 heen en bij het langs vliegen lijkt het wel van de 230 af te komen.
In de 230 heb ik riemen toegepast om het mechanisch geluid te minimaliseren.
In een andere schaalheli staat een bijna identiek mechaniek waar wel tandwielen een gierend geluid maken. Voor de leek lijkt het op een turbine.
Het echte mooie klapperen van de rotor gaat beter waarneer de heli groter is en het rotortoerental dus lager wordt. Bij ons op het veld vlieg ik wel eens met een PHT3 aangedreven Bell 205 met een 2,4 meter rotor. Kom je daar relatief kort bij mee langs vliegen in een mooie bocht kan je de rotors niet allen horen maar voel je het geluid ook op je lichaam.
Grt,
Ben
Deze hoor je door het geluid van de 230 heen en bij het langs vliegen lijkt het wel van de 230 af te komen.
In de 230 heb ik riemen toegepast om het mechanisch geluid te minimaliseren.
In een andere schaalheli staat een bijna identiek mechaniek waar wel tandwielen een gierend geluid maken. Voor de leek lijkt het op een turbine.
Het echte mooie klapperen van de rotor gaat beter waarneer de heli groter is en het rotortoerental dus lager wordt. Bij ons op het veld vlieg ik wel eens met een PHT3 aangedreven Bell 205 met een 2,4 meter rotor. Kom je daar relatief kort bij mee langs vliegen in een mooie bocht kan je de rotors niet allen horen maar voel je het geluid ook op je lichaam.
Grt,
Ben