Vario Airwolf Skyfox Electro

Hallo,

Daar dit mijn eerste post is van een bouwverslag, heb ik er even mijn album ingeplaatst.

De heli heeft vorig weekend zijn maiden gehad en alles is goed verlopen.

De fotos in het album staan een beetje door elkaar maar ik kan ze niet anders rangschikken :)^

Er moeten nog enkele details aan gedaan worden, maar daar ben ik nog aan bezig.

Cockpit moet geplaatst worden ( die ligt klaar) , witte gaasjes zwart gemaakt worden.

Uitlaat buizen worden nog gespoten.

Rotorkop word nog in het wit/grijs gezet ook nog.

Aanpassingen zijn gebeurd aan de zijkant van de turbo ingangen, dat was eerst verkeerd gespoten, maar is aangepast naar een mooie lijn zoals het hoord :-)

img0721gz.jpg

By kknops at 2011-08-21

Dit is de samenvoegin van de fotos

ImageShack Album - 65 images

Indien er nog details zijn die jullie opmerken, ik hoor het graag.

Laatst bewerkt:
Ziet er prachtig uit zeg. Mooie mat zwarte kleur! Ben zeer benieuwd als ze helemaal af is!

Succes met de afbouw!

Groeten Merlijn

Idd :-), goed gezien , typisch aan zo een momenten, je steek een sigaret op en je legt ze dan in de asbak zonder er nog aan te komen :-)

Dank u voor de reactie Ilmo

Gisteren , een eerste crash gemaakt, landingsgestel op een switch gezet met 3 standen waarbij de middenstand de wielen half uitzet. De vlucht was goed, maar bij de landing, de wieln niet goed uitgezet helemaal, het niet opgemerkt, en met de staart rotor de grond geraakt, met als gevolg, hoofdblades stuk, tail blades, tail rotor gearing over, en main gearing over, met veel geluk geen schade aan de body of landingsgestel. Maar nu moet alles er weer uit. Filmpje volgt :-(

Ai das zonde en een hoop extra werk.
In het vervolg de gear bij een 3 weg schakelaar altijd up down down schakelen dan kan je dat niet meer gebeuren. Dat is wel een eigenschap van die heli's mijn Bell 222 moet ik ook niet gear up landen want dan heb ik ook schade.
Succes met herstellen het is een mooie heli.

airwolf

Heb net ook gemerkt dat blijkbaar door de slag toch wel op de tail te krijgen dat er ook een fijn barstje is in de verf is waar de body met de tail wordt bevestigd. :-?

Dat is nog meer werk... man man man.

Ik heb mijn idle up switch nu gebruikt , dat is een enkele switch, kan ik geen fouten meer maken.

pfff

Die heb ik er nog niet ingebouwd, daar is het nu de ideale moment voor , alles moet er toch uit :-)

Maar ik heb ook gemerkt dat het tandwiel in die klok waar de one way bearing inzit dat daar ook tandjes van weg zijn.

gr
Kevin

Mooie machine Kevin, complimenten!

Spijtig van het incident, hopelijk heb je hem snel weer in orde.

Bij mijn Ecureuil komt de staartrotor ook beneden het stabilo uit.
Ik heb daar een lichte beugel geimproviseerd. Hij is niet schaal, ik ben over de definitieve vorm/constructie nog niet helemaal uit. Maar tot die tijd blijft hij er aan zitten.

Misschien een suggestie iets dergelijks ook aan te brengen op je Airwolf?

Succes!
Gr,Roy

Idd Roy, daar heb je gelijk in, dat is een veiligheid, het had mij waarschijnlijk een hoop geld gespaard, maar had nou toch maar gewoon netjes mijn landingsgestel volledig uitgetrokken, dan had er geen vuiltje aan de lucht geweest natuurlijk.

Maar toch bedankt voor de suggestie.

Ik heb alles al kunnen repareren, behalve de blades en het tandwiel dat zich in de klok op de hoofdas bevind, die moet ik terug nieuw kopen.

Ik moet nu zoiezo wachten tot Guy vanderschelden terug is van het wereldkampioenschap F3C in italie vooraleer ik mijn stukken kan bestellen en dat is pas begin september :-(

Maar ja...niets aan te doen.

gr
Kevin

even een kleine oproep voor de mensen die misschien weten waar ik skyfox rotorkop kan vinden in het wit?

Ik ben namelijk op zoek naar zo een voor op mijn airwolf, maar in de catalogus van vario vind ik niks, maar dan op ebay heb ik wel zo een blade holder gevonden, maar ik vind geen middenstuk. ook de tail rotor holders had ik graag in het wit gehad.

Als het even mag: http://www.benl.ebay.be/itm/270487062574?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Weet iemand waar ik de beiden blade holders en het center gedeelte nog kan vinden in het wit?

Voor het zelf te spuiten ben ik niet echt te vinden.

Iemand?

Wellicht kun je het bij Quartel proberen, of bij Fly-cam.

Zij verkopen nog steeds Vario en wieweet hebben zij het.

even een kleine oproep voor de mensen die misschien weten waar ik skyfox rotorkop kan vinden in het wit?

Ik ben namelijk op zoek naar zo een voor op mijn airwolf, maar in de catalogus van vario vind ik niks, maar dan op ebay heb ik wel zo een blade holder gevonden, maar ik vind geen middenstuk. ook de tail rotor holders had ik graag in het wit gehad.

Als het even mag: http://www.benl.ebay.be/itm/270487062574?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

Weet iemand waar ik de beiden blade holders en het center gedeelte nog kan vinden in het wit?

Voor het zelf te spuiten ben ik niet echt te vinden.

Iemand?

Ik heb nog een witte rigid tweeblads kop liggen met ongeveer 5 vlieguren, en gegarandeerd ongecrasht.
Is alleen niet geschikt voor flybar (wel voor FBL) en helaas is die kunststof snel groezelig, dus hij is niet helemaal hagelwit meer.

Mag je voor 5 tientjes hebben (was behoorlijk veel duurder, ik meen dat ik er 175 voor neergelegd heb). Zit een rotor-rem deksel op (helaas is die wel zwart) en die mag je er voor nop bij hebben als je dat wilt.
Helaas zul je als je belangstelling hebt, wel een paar weken moeten wachten want ik zit nu nog op zee.

Tail rotor kan ik je helaas niet rechtsstreeks mee helpen, die heb ik wel maar zijn nog in gebruik op mijn Bell 47G. Als je wilt, en je hebt een GOEDE zwarte hekrotor wil ik wel een om een ruilen (maar dan haal ik wel de pitchbrug + linkjes eraf, want dat is een speciale gelagerde uitvoering en die wil ik houden). Echter, hou me ten goede, die hekrotor heeft al fors draaiuren, dus eerlijk is eerlijk, garanderen kan ik niks....

Groet, Bert

rotorkop

Hey Brutus,

Dit klinkt mooi, alleen spijtig dat hij voor FBL is, daar heb ik geen koek van gegeten, dan moet ik de investering om een FBL electronica nog doen ook.

Daar is momenteel geen budget voor spijtig genoeg.

En ik dnek niet dat het makkelijk vliegen is zonder die e stabilisitie :-)

zo goed vlieg ik nu ook weer niet lol

Voor de staart rotor heb ik van iemand al reactie gehad die 1 heeft er 1 voor mij.

Toch bedankt voor het voorstel brutus.

Bij quartel hebben ze ze niet en fly-cam ook niet.

Ik heb nog een witte rigid tweeblads kop liggen met ongeveer 5 vlieguren, en gegarandeerd ongecrasht.
Is alleen niet geschikt voor flybar (wel voor FBL) en helaas is die kunststof snel groezelig, dus hij is niet helemaal hagelwit meer.

Mag je voor 5 tientjes hebben (was behoorlijk veel duurder, ik meen dat ik er 175 voor neergelegd heb). Zit een rotor-rem deksel op (helaas is die wel zwart) en die mag je er voor nop bij hebben als je dat wilt.
Helaas zul je als je belangstelling hebt, wel een paar weken moeten wachten want ik zit nu nog op zee.

Tail rotor kan ik je helaas niet rechtsstreeks mee helpen, die heb ik wel maar zijn nog in gebruik op mijn Bell 47G. Als je wilt, en je hebt een GOEDE zwarte hekrotor wil ik wel een om een ruilen (maar dan haal ik wel de pitchbrug + linkjes eraf, want dat is een speciale gelagerde uitvoering en die wil ik houden). Echter, hou me ten goede, die hekrotor heeft al fors draaiuren, dus eerlijk is eerlijk, garanderen kan ik niks....

Groet, Bert

Zou het zijn dat vario deze niet meer maakt of hoe komt dat juist?

iemand een idee? Het is nummer 76/12 of 76/16

Sorry dat ik al deze vragen stel, maar het is allemaal wat nieuw voor mij :-)

Zou het zijn dat vario deze niet meer maakt of hoe komt dat juist?

iemand een idee? Het is nummer 76/12 of 76/16

Sorry dat ik al deze vragen stel, maar het is allemaal wat nieuw voor mij :-)

Vario maakt ze inderdaad niet meer, maar de enige reden die ik er voor kan verzinnen, is dat die witte kunststof vanwege het niet super gladde oppervlak (GFK immers) vuil opneemt, en er dan al gauw wat morsig uitziet.

Dat Flycam ze niet heeft, kan kloppen, de kop die ik je aanbood was de laatste witte die machiel in de winkel had, en die lag er al een fiks aantal jaar....

Wellicht dat vliegers daar gevoelig voor zijn en massaal de witte uitvoering niet meer kochten, wellicht dat Vario het zelf geen goede PR vond als al hun witte modellen er smoezelig uit gingen zien.... wie zal het zeggen?

Wat vliegen zonder E-stab betreft: Ik ga je niet wijsmaken dat het makkelijk is. Dat is het niet. Maar het is nu ook weer niet zo super moeilijk dat je er voor over zwarte magie of bovenmenselijke talenten moet beschikken hoor. Ik heb die kop niet meer in gebruik omdat een Bell 47 G origineel een stabilisatorstang heeft, en die Rigid-kop heeft daar geen ophangpunt voor. Echter ik vlieg die heli nog steeds zonder flybar, er zit alleen een kort stangetje met twee gewichtjes op, puur voor de sier, die heeft geen functie. En daarvoor heb ik een normale kop gebruikt die omgebouwd is naar directe aansturing (en die is toevallig OOK wit, maar die wil ik dus niet kwijt....)

Groet, Bert

Laatst bewerkt:
Ik begrijp volkomen je uitleg, het is inderdaad het geval dat die dingen zonder meer snel vuil werden, met een electro heli kan dit misschien wel iets netter zijn ;-)

Je doet me twijfelen ovoor die rigid head hoor ... maar ik zou het zonde vinden moest ik mijn airwolf er volledig door crashen, door dat ik waarschijnlijk de rigid head niet correct afstel en mijn zender waarschijnlijk ook niet dan.

Is die head volledig wit? 2 blade houders en center hub allen wit?

Back