Van welke auto is dit een clone??

• Topicstarter Topicstarter pinny-tb02
  • Startdatum Startdatum
P

pinny-tb02

Guest
deze staat bij conrad welke clone is dit?

229999_LB_00_FB.EPS.jpg

bestel nr is 229999 - 89

hoop spoedig wat te horen:)

...........

Laatst bewerkt door een moderator:
Het lijkt een beetje op een touring versie van de D4 van Hotbodies, en Hb is een onderdeel van hpi. Dus idd ja zoiets in die richting.

heb net ff gekeken en vindt hetniet echt op een hb d4 lijken ik zelf meer op een tb02/tb05 mix

maar het probleem ik heb hem dus en wil het weten want ik heb een andere spur gear nodig en weet niet welke ik kan bestellen ??

nog iemand tips

btw ik heb hier ergens op dit forum al eens zo een gezien alleen weet niet meer waar:confused:

heb net ff gekeken en vindt hetniet echt op een hb d4 lijken ik zelf meer op een tb02/tb05 mix

maar het probleem ik heb hem dus en wil het weten want ik heb een andere spur gear nodig en weet niet welke ik kan bestellen ??

nog iemand tips

btw ik heb hier ergens op dit forum al eens zo een gezien alleen weet niet meer waar:confused:

koop liever een andere auto met deze blijf je onderdelen bestellen

nog iemand tips

Als je spare's wilt voor Conrad auto's moet je gewoon bij Conrad die onderdelen bestellen. Ze hebben als het goed is spare's voor hun eigen merk auto's.

TB05? Of bedoel je de TB Evo 5? Hij lijkt inderdaad in zijn geheel niet op de D4, omdat de D4 een buggy is.... logisch. Maar de topdeck, aandrijving etc. lijkt op dat plaatje op die van de D4.

Als je spare's wilt voor Conrad auto's moet je gewoon bij Conrad die onderdelen bestellen. Ze hebben als het goed is spare's voor hun eigen merk auto's.

TB05? Of bedoel je de TB Evo 5? Hij lijkt inderdaad in zijn geheel niet op de D4, omdat de D4 een buggy is.... logisch. Maar de topdeck, aandrijving etc. lijkt op dat plaatje op die van de D4.

de aandrijving en topdeck vindt ik ook op die van een tb evo 5 lijken

Spurgears zijn tamelijk universeel hoor, je moet alleen even de pitch weten. Dan gewoon een spur bestellen, dat past meestal wel. In het ergste geval moet je zelf nog een gaatje boren.

Spurgears zijn tamelijk universeel hoor, je moet alleen even de pitch weten. Dan gewoon een spur bestellen, dat past meestal wel. In het ergste geval moet je zelf nog een gaatje boren.

ok thnx zal ik ff kijken bij een modelbouwzaak eerdaags en ff kijken of die er achter wat voor model dit is

En ik zeg je dus: het doet er niet zoveel toe welk model het is. Het enige wat jou kan schelen is dat de pitch van de tanden hetzelfde is en dat de gaatjes in het spur op dezelfde plek zitten. Of je auto dan een kopie is van HPI, Carson of Bokkiewokkie, dat doet er dan niet toe.

En ik zeg je dus: het doet er niet zoveel toe welk model het is. Het enige wat jou kan schelen is dat de pitch van de tanden hetzelfde is en dat de gaatjes in het spur op dezelfde plek zitten. Of je auto dan een kopie is van HPI, Carson of Bokkiewokkie, dat doet er dan niet toe.

eh thnx en eh jouw handtekening klopt als een bus man lol

bedankt man

ok thnx zal ik ff kijken bij een modelbouwzaak eerdaags en ff kijken of die er achter wat voor model dit is

Waarom moet het perse een kloon van iets zijn?
Dat het geen eigen fabrikaat is zou best kunnen maar in Taiwan worden zoveel RC producten gemaakt waarvan er maar weinig fatsoenlijk op de westerse markt terug te vinden is dat het originele merk ebij zoeken nog wel eens lastiger kan zijn.

Inderdaad niet elke auto is een kloon van een ander.

Deze heeft idd wat weg van de HPI modelen. De dempers lijken van een HPI te komen. Maar een kloon van een ander is het zeker niet want er is niet 1 merk die exact de zelfde verkoopt volgens mij.

Maar download op de Conrad site de onderdelen lijst is. Daar staan alle onderdelen in. Dan zie je ook dat helaas niet alle spurs passen en ze een niet standaard manier gebruiken om hem te monteren.

ok thnx gasten want ik vondt hem al nergens op lijken lol

maar hij is wel vet hoor alleen krijg ik me 18 turns motor niet goed met vertanding want een 27 turns reely rijdt me eruit op top

ik heb een lrp touring car special2 18 turns 27300 rpm dus vertanding is nog niet goed lol

Laatst bewerkt door een moderator:
229999_LB_00_FB.EPS.jpg

Xeme SM
Automodellismo-XemeSM.jpg

Maverick Strada
maverickstrada_tc_nobody.jpg

Niet dat het jou echt helpt, maar hier zijn nog een paar tweeling-broertjes, Xeme S.M. (Italië) en de "Maverick Strada TC", en deze laatste wordt in de UK verkocht. Een opvallend detail is toch wel de progressieve veren, die kom je niet vaak meer tegen in de pits, deze werden oa door HPI geleverd, ook de shock's hebben hier gelijkenis naar, zoals eerder is gemeld. Voor onderdelen (door Conrad) wordt er verwezen naar de firma Ansmann die zelf een soort gelijk model voorheen voerde (is hiermee gestopt zo te zien op hun site), zie de gelijkenis in grote lijnen. Yokomo en Kyosho lijken ook uit dezelfde ruif te eten, maar dan met een iets andere uitstraling.

Ansmann Are1
epare-1touringcaransmann.jpg

Kyocho tf5
KyoshoEP4wdTF5kardan.jpg

Yokomo driftcar
yokomodriftcar-1.jpg

Varianten op het chassis waren er ook nog, oa buggy en een monstertruck, maar geen spoor van de oorspronkelijke fabrikant.
HSP-monster-brontosaurus-b.jpg

De eerste 3 zijn idd het zelfde maar zijn geen kloons van elkaar. Dit zijn gewoon exact de zelfde auto's met een ander naampie en een ander kleurtje. Die laatste is in grote lijnen ook wel het zelfde.

Maar de Kyosho, de Yokomo en de Ansmann hebben weinig weg van de Conrad versie.

Buggy versie van het bewuste model (japanse versie)
buggyversie.jpg

Soms is het duidelijk dat het een totaal ander principe/basis betreft.

Associated TC4 carbon, de basis “bakkie-versie” ziet er ook anders uit.
associatedtc4team.jpg

Robitronic ETC
robitronicetc.jpg

HPI drift D4
hpiprod4.jpg

Bij onderstaande modellen komen er al steeds meer gelijkenissen met Kyosho en Yokomo, toch zijn ze allemaal iets anders maar ik bespeur toch een basis-lijn qua ontwerp. Op een Frans forum (zover mijn Frans toe laat) las ik dat de externe ontwerpafdeling van Kyosho en Tamiya dezelfde waren, ik kan dit niet bevestigen, maar ik denk ook niet dat iedereen een eigen ontwerpafdeling heeft (niet rendabel) maar dit in opdracht laat doen met als inbreng hun "eigen herkenbare smaak".

HPI PRO-4
hpipro4.jpg

Tamiya EVO-IV MS
tamiyaevoIVMS.jpg

Zie hier de evolutie van de tb 01, in de basis zijn het klaarblijkelijk dezelfde auto’s, op het oog zeer zeker niet, soms moet je door alle cosmetica heen kijken om de gelijkenissen te herkennen. Misschien ben ik wat te naïef of te goed gelovig, want ik zou toch zweren dat…….

In de basis
tamiyatb01orginal.jpg

After make-over??
tb01_evo2.jpg

Back