Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Haha nog even niet hij is net nieuw.Tijd om ook dat laatste gasgebruik te vervangen........
Dat zal ongeveer 2500 ton bomen kosten... Dus wat weegt een boom?Ik heb overigens nog geen bruikbare getallen kunnen vinden die me vertellen hoeveel bomen het kost om er bijvoorbeeld 2500 ton pellets van te maken.
Hout is een CO2 "vrije" brandstof niet omdat het opnieuw geplant wordt, maar omdat het CO2 wat vrijkomt bij de verbranding min of meer vanuit de atmosfeer afkomstig is (Bomen nemen hoofdzakelijk koolstof op via blad, niet zo heel erg via de wortelen). Jij stookt je kachel dus, en het CO2 wat uit je pijp komt is gevormd met koolstof, afkomstig uit CO2 wat een paar jaar geleden al uit de atmosfeer is opgenomen. Daarom is het "CO2 vrij". Omdat het in principe geen CO2 toevoegt aan de atmosfeer, in tegenstelling tot CO2 uit fossiele brandstof, die gevormd word met koolstof wat reeds miljoenen jaren geleden uit de roulatie is genomen in de vorm van dooie dinosaurussen.En zo wil men het wel laten overkomen, wanneer ze pellets CO2 vrije brandstof noemen, omdat er nieuw wordt geplant.
Ga niet bestrijden dat bomen kappen in Canada slecht is, en ik weet niks van hoe dat hout gedroogd wordt, of dat milieuvriendelijk is of niet.Daarna met erg milieu onvriendelijk schepen naar Europa vervoerd.
Technisch geen enkel probleem, maar dan moet je schip wel specifiek voor dat soort dingen uitgerust zijn.Houtmeel/-snippers tijdens overtocht (verder) drogen met restwarmte en uitgassen van scheepsmotoren?
En jou niet alleen... Het jammere van dat soort dingen is dat het allemaal nogal contraproductief is, al dat gedoe...Milieu zal me trouwens jeuken, zolang er dingen gepromoot worden die veel vervuilender zijn.