Oeps... detail.Nee bij scop van 4 is die 200 m3 geen 2000 maar 500 kWh, is er nog steeds een overschot van 300 kwh.
Hans

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Oeps... detail.Nee bij scop van 4 is die 200 m3 geen 2000 maar 500 kWh, is er nog steeds een overschot van 300 kwh.
Hans
Kijk dat is tenminste de ouderwetse opvoeding.Niet, als ik de buiten unit te dicht bij buren zou moeten plaatsen.
Het grappige daarvan is, (de ene pomp is de andere niet).Ik zou ook niet aan de warmtepomp begonnen zijn, als ik de buiten unit te dicht bij buren zou moeten plaatsen.
Zo zijn de spelregels niet gemaakt, het gaat om de geluidsdruk buiten op de gevel op bepaald tijden.Maar nogmaals niemand hoort het binnen als de ramen dicht zijn.
En dan hoop je dat er tussendoor niets stuk gaat wat buiten de garantie valt.Hij is net nieuw en heb lang nodig om hem terug te verdienen wat toch uiteindelijk het doel is.
Ja nog wel via de centrale afzuiger naar buiten.
Voorlopig investeer ik even niet.
Maar de afgezogen warmte terug koelen en daar middels een warmtepomp douche water van maken overweeg ik op langer termijn.