V-stabi

push-pull of niet maakt naar mijn inziens niets uit voor flybarless,
als je resolutie maar klopt.

je resolutie klopt als je je collective in de v-bar op 80% hebt staan en dan in de setup mode de juiste pitchrange hebt.

maargoed ik heb eerst met mijn t600(pushpull) met een totaal verkeerde resolutie gevlogen, moest collective op 55 zetten.
later een goede fbl kop erop gezet, resolutie wel goed coll. op 80% en merk totaal geen verschil in vlieg eigenschappen.

wel merk ik dat deze systemen erg gevoelig zijn met trillingen. als je sensor teveel trillingen pakt gaat alles raar doen.

Ik heb mijn v-bar in alle uithoeken gehad kwa instellingen en alles is nog goed vliegbaar, gains te hoog merk je vooral op je staart die gaat hunten.
dus als je v-bar echt raar doet en niet goed te krijgen is zou ik het ergens anders zoeken, bv trillingen, verkeerde trimvlucht ingeleerd, software update, mechanisch speling, blades gebalanceerd(reageerd vbar ook fel op).
tot nu toe alle v-bars die ik gezien heb waren vrijwel plug&play zoals funky zegt. natuurlijk moet je iets finetunen naar je eigen vliegstijl, maar initieel is het altijd goed vliegbaar.

Het is ook wel prima vliegbaar hoor Michael.
En de toename in vermogen is heel duidelijk merkbaar.
En ik geloof er ook in dat het goed zal komen nu met die 10 mm.
Maar het is voor mij niet "plug en play" als je maar een paar uurtjes per week hebt om te vliegen en na een paar weken nog niet "het" gevoel te pakken hebt.
Tenzij iemand je alle ins en outs specifiek voor jouw setup van te voren aankaart en je samen er naar kan kijken tijdens het tunen, i.p.v. het hele internet af te zoeken.
Dan zal het wel wat vlotter gaan verwacht ik.
Ik begin alles wel redelijk door te krijgen nu, dat is dan weer een voordeel wat ik eruit heb gehaald ;)

daar komt natuurlijk ook bij dat een (goed) vliegende fbl heli ook gewoon heel anders vliegt dan een fb heli. heb ik ook erg aan moeten wennen.
in het begin ben je aan het tunen om het gevoel terug te krijgen wat je had met de flybar, beter kan je eerst een tijdje wennen aan fbl en dan langzaam gaan fine tunen.

ps. ik begon er pas na een vlucht of 50 een beetje lekker mee te vliegen, daarna wil je ook niet meer terug naar een flybar.

Dan is mijn seizoen al bijna weer voorbij man! :mrgreen:, maar ik geloof je.
En zie er ook wel veel voordelen in, dus gaan we vrolijk verder :).

Over mijn ervaringen en instellingen had ik al veelvuldig ge-PM'ed met Vincent.
Ik heb geen centje pijn hiermee. Op beide heli's dus.
Mr. Mel's input als default.
Default Mikado ombouw.
Alleen de servo hevels verkleint om de maximale resolutie te halen in de V-bar.
En de Cyclic ring terug naar 60 (bij 70 liet ik heb af en toe boggen).

Wel PERFECT de swash level met een leveler gemaakt.

barrrt is ff terug ;)

Als je rollen niet lekker zijn: Zwaartepunt, slechte trim vlucht, optimizer opnieuw aanvinken, swash level in setup en als laatste even naar je rechterhand kijken (bij mode 2:)) (met agil. spelen zodat opt. gereset wordt kan ook).

Maarten: Als je ail en ele niet gelijk zijn, niks doen in de zender, lost de stabi zelf op. Snelheid via agil. regelen.

Collective op normal bestaat niet ? Wel cyclic. Stick response hangt af van je bladen en vlieggedrag. Heb je snappy bladen dan kan normal al lekker zijn.

Als je cyclic gain en ring goed zijn niet meer aan gaan lopen tweaken. (gain berekenen op stabi site, ring afstellen setup mode 11 graden cyclic)

Ow ja vinni, logo is al weg :) Maar no kiddin, ik blijf erbij dat het mechanisch is. Zelfs na een sensor... Verkoop die align prul en ga voor een echte vbar heli :) LOGO TIME :mrgreen:

@Bart
Hey guitarman :)
Swash staat perfect level (met leveller) in hoog laag en midden in setup mode.
optimizer staat nog aan btw.
Trimvlucht moet ik nog doen, gaat iets moeilijker met een Nitro heli (moet je volgens mij een aparte gas en pitch curve voor instellen i.v.m. het boven midstick blijven)
Zwaartepunt ligt niet helemaal goed, daar kan ik nog aan werken.
En die rechterhand zou kunnen, maar als ik er naar ga kijken wordt het waarschjnlijk niet beter :mrgreen:
@Walter
Mhh, ik heb ook grotendeels de Mr.mel instellingen overgenomen.
En heb ook de Mikado conversie.
Ik zal naar de CR kijken staat bij mij op 65 dacht ik.
Waar heb jij je cyclic gain op staan trouwens Walter?
Ik zie bij andere T700 vliegers waarden varieerend van 100 tot de standaard(Mr.Mel) 66%
Met de geometrietool kom ik namelijk op 80%....

Grt,
Eric

;)

Als het zwaartepunt niet lekker is dan zal een rol nooit level verlopen, daar zou ik eerst eens naar kijken. (zwaartepunt luistert echt heel nauw met vbar)

Hé mannuh,

Denk dat ik nog eens op 2,4Ghz ga proberen,denk niet dat het daar aan ligt maar kan het gewoon is proberen anders moeten we noodgedwongen maar wachten op de logo 700;)
@Laurens het lijstje: vbar opgestuurd en nieuwe sensor/alles opnieuw aangesloten en preset Mr.Mel(freakware leading edge)nieuwe BLS254)/alle lagers vervangen/nieuw staarthuis/nieuwe tailbladhouders(geen speling)/nieuwe vers programma zender/intensief met R.vetter en Mr.Mel via vbarforum info en tips uitgewisseld incl.foto's en mijn instellingen opgestuurd.Dit alles tot nu toe zonder succes!

Laatst bewerkt:
he vinnie,

effe nog een dingetje, heb je niet een zwaberende as in je staart die de boel in de war brengt en het lager mag niet in het midden(5cm uit het midden)
en anders 3g kopen en ombouwen op nitro vliegt toppie!!!

Hoi Stephan, T700 heeft 2 lagertjes en die zitten op een afstand die ze beschrijven in het align boekie!Bedankt voor het meedenken hoor!:thumbsup:

;)

Als het zwaartepunt niet lekker is dan zal een rol nooit level verlopen, daar zou ik eerst eens naar kijken. (zwaartepunt luistert echt heel nauw met vbar)
Daar ga ik dan eerst wat aan doen Bart.
Ik las berichten dat gasten konden blijven rollen en flippen, dus begrijp er niets van dat hij zo rottig om zijn as gaat.
Bedankt :)

@vincent
Omdat nu in beide instellingen hetzelfde staartgedrag terugkomt krijg ik toch sterk het vermoeden dat het trillingen zijn of toch nog iets mechanisch.
Had je al een staalplaatje geprobeerd onder de sensor met een strap? Ook al is het een electro je hebt altijd last van trillingen.
Is eigenlijk het enige wat ik nog kan bedenken :( ...

Laatst bewerkt:
v stabi

ik heb toevalig vorge week de tape onder de sensor van heel dun naar heel dik vervangen omdat ik met monteren geen orginele tape meer had maar ik merk geen verschil hier in ik heb 3 heli,s met v stabi ze vliegen alle 3 super ik weet niet of het hier aan ligt maar ze hebben alle 3 geen puch pull

ik heb toevalig vorge week de tape onder de sensor van heel dun naar heel dik vervangen omdat ik met monteren geen orginele tape meer had maar ik merk geen verschil hier in ik heb 3 heli,s met v stabi ze vliegen alle 3 super ik weet niet of het hier aan ligt maar ze hebben alle 3 geen puch pull

Nog maar de vraag of je trillingen hebt ;)

Iets heel anders, vince, ruil je motor eens om. Die kunnen ontzettend veel vibs veroorzaken ( die je niet ziet ). Bladen gebalanceerd? Hoofdas vervangen? TT is goed? Lagertjes in de TT? Zet je sensor eens op een andere heli?

Er zou toch ergens die update komen? Dan kun je de trillingen ook uitlezen.

Back