v-stabi of mini v-stabi ?

Hallo mannen,
ik ben een leek op flybarless gebied, daarom wat vragen :

Wie weet, liefst uit eigen ervaring, of mini v-stabi op een 90 size elektro heli net zo goed werkt als een 'gewone' v-stabi , ondanks dat de sensor geintegreerd is (meer trillingen via kabels etc. ???)
Is de functionaliteit 100% gelijk ?

Vanaf welke versie kun je ontvangers via "seriele bus" (ppm signaal?) aansluiten op v-stabi ?

Tips van goede shop met leuke prijzen zijn ook welkom ...

Bas

Hey Bas,

ze zijn identiek qua werking. De reden waarom een full size word aangeraden heeft te maken met de stroomdorstige servo's van een grotere heli. De voeding naar de V-stabi is degelijker geregeld, evenals de grotere stromen die over de print lopen.
Als je op een andere manier de stroomvoorziening van de servo's kan regelen, dan zou je absoluut geen verschil vernemen tussen de mini en de gewone!

Vriendelijke groeten,
Aldert

Inderdaad, wat Aldert zegt. Ik zou lekker een normale Vbar nemen. Kasama heeft toevallig een hele mooie rotorkop;-)

Hey Bas, ik heb gehoord ha ha, ja dat de mini v-Stabi beter werkt op kleinere heli's tot bv een t500.
Dit omdat deze heli's hogere toeren halen dan een 600 of 700 format heli .... dus zal het wel wat met resonantie te maken hebben voor de sensor ruis. Er word in de verkoop niet over gesproken ... maar goed ik wil het gewoon even melden en mijn info komt vanuit de ontwikkelaars hoek

ok, iedereen bedankt voor de info.
Een normale v-bar past ook wel op mijn logo (en verhuist later naar een 90'er) . De reden was gewoon een wat lager gewicht.

Kan iemand nog iets vertellen over de "seriele bus" ??? En nog goede shops ???

Beast-x , ja, in principe ook nog een mogelijkheid en natuurlijk spotgoedkoop, maar ja hoe gaat dat werken, bediening is via 1 knop heb ik gelezen en ook geen PCnodig, lijkt misschien meer op het (nieuwe) PnP V-bar van mikado ???
Voordeel is zeker lage prijs, maar minder functionaliteit ? Met v-bar weet je wat je hebt en je hebt zoveel instelmogelijkheden. Is misschien niet allemaal nodig maar je kunt wel mooi fine-tunen.

tja, wikken en wegen he …..

Bas

Heb zelf helaas niet zo'n beste ervaring met vbar(mikado),maar dat zal wel domme pech zijn.
De technologie van BeastX liegt er niet om!!

Ik heb ze zelf gekocht tijdens 3D Masters voor 300,-
Bij de baas van Mikado zelf

Maar ik weet niet of je zolang kunt wachten.

mikado

ik zou het bij mikado houden heb er zelf 3 2x mini en 1 gewone op drie verschilende heli,s die vliegen alle drie top

Vstabi is bewezen en door en door getest, en dus gewoon goed.
Is ook mijn (persoonlijke) reden waarom ik ervoor heb gekozen op m'n T700 en heb er na 1 dag vliegen ook zeker geen spijt van, vliegt echt heel lekker.
Ik ga de BeastX wel proberen op mijn Protos500 trouwens (kort na release).

Vstabi kost bij ome Jo in Belgie 350 euro....

Seriele bus zou ik niet doen; De aansturing is qua snelheid langzamer als bij gewoon PPM aansturing (Bron: Handleiding Vstabi) en het enige voordeel is dat je maar 1 touwtje van rx naar vstabi hebt. Om de hele ontvanger te elimineren gewoon twee Spektrum-satellietjes erin prikken, als je Spaktrum hebt tenminste ;)

jahhh, straks komt Loekie voorbij met de Ster reclame...
En doe ook maar gelijk alle hongkong shops even dan ;)
Daar hebben we Google voor dank u!

Back