uss constitution

Beste bouwers.
Enkele jaren geleden ben ik aan de uss constitution begonnen.Kan ik hier nog ergens een bouwverslag van vinden.Na een stilstand van 2 jaar ben ik er terug aan begonnen.gr chris:confused:

Chris welkom in het historische zeilschepen hoek.
Alvast veel plezier met het bouwen van de Uss Constition.

Groetjes,
Frankwin

Hallo Chris, uiteraard welkom op dit forum.
Ook ik ben pas lid en ik kan je wel vertellen dat hier mannen met veel kennis van zaken zitten die niet te beroerd zijn om je te helpen. :D

Van welke fabrikant is de Constitution want per fabrikant verschilt de bouwwijze, bouwbeschrijving enz.

Om je op weg te helpen kijk eens op: Model Ship World Home.

Grt Kees

Welkom

Welkom Chris.
Mooi dat je de weg naar dit forum gevonden hebt:D
De USS Constitution hebben we hier nog niet, dus ik zou zeggen; plaats foto's van het huidige stadium, daar zijn we gek op;)
USS Constitution is een Amerikaan, dus zal de bouwwijze enigsinds anders zijn dan de Nederlandse schepen, maar we doen ons best om je vragen te beantwoorden, en je eventueel te helpen bij de bouw van dit mooie schip8)

Germt

Laatst bewerkt door een moderator:
Welkom Chris, ik sluit me bij mijn voorgangers aan.
Mooi schip en met een fantastische historie. Van de zomer nog op eigen kracht gezeild, op een leeftijd van 218 jaar!!!

Groet,

Ad

Ook vanuit Harderwijk welkom hier Chris en als je 'n verslag opent gaaike je uiteraard ook volgen. Alvast veel succes met de bouw.

Het model is van het italiaans merk mantua .De vertaling eerst in alle andere talen en dan in het nederlands waardoor enkele woorden verloren zijn gegaan denk ik.Ik heb ook al op de site zelf gekeken maar daar ben ik niet veel wijzer geworden.Het zal inderdaad zijn van als het niet kan zoals het moet,moet het maar zoals het kan.gr chris

Enkele jaren geleden was er iemand die ook de uss constitution heeft gebouwd en met een mooi verslag erbij.Het was wel van een ander merk denk ik .Zou ik dit nog ergens kunnen vinden? :confused:Ga binnenkort proberen om enkele foto's te plaatsen.gr Chris:rolleyes:

in het nederlands waardoor enkele woorden verloren zijn gegaan denk ik

Hou op, schei uit, Chris.
Het Nederlands van Mantua manuals is een drama. Ik heb de Amerigo Vespucci en de Mississippi radarboot van hun gemaakt. De kwaliteit van de kits is over het algemeen goed, maar dat Nederlands slaat soms nergens op.
Ik heb begrepen dat ze voor zowel het Frans als het Nederlands een Waal hebben ingehuurd. Z'n Frans zal wel in orde zijn, maar z'n Nederlands ia allerbelabberdst. En zelfs over z'n Italiaans heb ik m'n twijfels, want volgens mij heeft hij voor z'n vertaling de Engels versie gebruikt. Dit kwam aan het licht toen een fout in de Engelse vertaling identiek in de Nederlandse en Franse vertaling terugkwam.
Maar OK, bij twijfel even de Engelse en/of Duitse vertaling raadplegen. Ik denk dat je er dan wel uitkomt. Voor de rest zijn het prettige kits om te bouwen.

Succes ermee,

Ad

Hier stand van zaken.gr Chris
full
full
full
full
full
full
full

Hallo modelbouwers. Nu ik in de laatste fase van de bouw van de Toulonaise ben, zal mijn volgende bouw project de Contitution van Mantua zijn. Heb deze al sinds 1981 in opslag liggen. Deze Mantua is inderdaad heel slecht en onvolledig in de bouwbeschrijving, maar er is toch heel veel te vinden nu via het internet, zou toch moeten lukken denk ik...
Zijn er nog meer bouwers van de Costitution, 1:93 cq 1:98 ?
L=100 cm B=33cm H=70cm
Groetjes , Mathieu

Hoi Mathieu,
Voorlopig is Chris de enige met de USS Constitution.
Begin gewoon een bouwverslag, en dan komen je met d hulp van het forum we uit de eventuele problemen.

Hi Chris welkom, Ik zit pas een paar weken op dit forum en kan je verzekeren dat je het met deze mannen wel gaat redden.

Misschien heb je hier wat aan.

full

Heb dit boek besteld in Amerika, (goedkoper). Komt begin maart aan.
Lijkt me een heel leerzaam en nuttig boek naast de meegeleverde bouwbeschrijving van Mantua.
Bedankt voor de tip!

Nog even een algemene vraag,
als ik met een bouwverslag begin van de Constitution, is het dan de bedoeling deze aan te vullen met mijn verslag of een nieuw verslag aan te maken?

Gr. Mathieu.

Het handigste Mathieu is dat je een nieuw eigen bouwverslag aanmaakt.
Op die manier kun je ook beter je eigen verslag beheren.
Dat wil zeggen dat je als "eigenaar" de mogelijkheid hebt om er indien gewenst de "bezem" door je verslag te halen
Voor de volgers is het ook makkelijker om de diverse schepen uit elkaar te houden.
Er zijn meerdere verslagen van dezelfde schepen.
De enige die "gezamelijk bouwen" zijn de Victory bouwers van DeAgostini.
Dat kun je dan zien als een soort groepsbouw.

Back