USB dummy voor (officiële) Phoenix RC ?

Momenteel ben ik al bijna 2 jaar een tevreden gebruiker van Realflight G3 (en sinds de upgrade van 3.5).

Ik ben echter van plan om over te schakelen naar Phoenix RC, de laatste versie, omdat mijn vliegbuddies er nu ook mee vliegen en de online-functies zijn dan wel erg leuk.

Vraagje : werkt Phoenix ook goed met een USB dummyzender ? Ik gebruik mijn sim vaak onderweg en zelden thuis. Ik zie het niet zitten om mijn DSX9 overal mee naar toe te slepen om te simmen, en zou dus liever werken met een goedkope dummy. Bij Realflight is er een dummy meegeleverd, dus die gebruik ik 90% van de tijd. Op Phoenix zou ik dat ook doen, vandaar de vraag...

Nee, dat werkt niet tenzij daar een PPM-aansluiting op zit (trainer poort). Phoenix gebruikt zijn eigen dongle die je aan de ene kant aansluit op de USB-poort van de computer en de andere kant op de zender. De dongle bevat een "unieke" hardware-code die tevens dient als beveiliging.

Ik heb een keer een USB dongel gekocht uit china of iets dergelijks.
Daar kun je zelf je zender op aansluiten, en deze bezit tevens de "unieke" codes om realflight + Aerofly + phoenix +reflex en volgen mij nog wat meer te spelen.

Volgens mij wordt je zender gewoon als joystick gezien en deze kan je dan zelf instellen als ik het goed heb.

Ik zou zeggen ff googlen.

Groeten,
Jeroen

hij wil juist niet zijn eigen zender gebruiken voor het simmen. Je kan dan toch gewoon een hele goedkoop 4 kanaals zendertje kopen met "trainer-poort"

Misschien zoiets als dit?
Zenders

hier staat de spektrum dx-5, eventueel ook met een ontvanger. Los kost de DX5 (maar) €35

Voorwaarde is dan wel, dat je een originele phoenix gebruikt met de dongle.

Laatst bewerkt:
Hallo,ik heb zelf de gekraakte cersie van de XXXXXX......voor XXXX,- stuur ik je een kopie per post. Wel zelf de kabel bestellen via internet.

John.

Bij deze een OFFICIELE WAARSCHUWING!
Het aanbieden van illegale software is ten strengste verboden!

Tevens een kopie naar het mod deel......
Geen idee of hier nog verdere consequenties aan vast zitten, hier ga ik persoonlijk niet over....

Laatst bewerkt door een moderator:
over gekraakte software etc mag op het forum niet gediscussierd worden, dit om "problemen" te voorkomen

Laatst bewerkt:
Yep, het illegale interesseert me niet.

In ieder geval bedankt voor de reacties, de kwaliteit van de zender interesseert me niet echt, dus als dat lukt met een E-Sky of iets dergelijks is dat ook goed...

Of anders hou ik gewoon Realflight voor onderweg. Misschien nog een beter idee.

idd Yves maar ik moet u zeggen dat ik sinds ik op phoenix vlieg ik zelfs nog niet meer naar de Reflex keek(!!).

dus dat 'gevaar' kan er bij u ook inzitten ;)

ps : wel mooi dat iedereen mij volgt met het phoenix verhaal, kunnen we binnenkort met onze groep online (privé)vliegen de winter door ! :-D:cool:

Daarom dat ik wil overschakelen Les, en Joris misschien ook...maar eerst terug wat budget vrijmaken :-).

Yves en ik zijn dus overgeschakeld.
Yves, ik heb bij mijn phoenix de spektrum kabel besteld maar ik heb al een dummy zender thuis liggen dus ik zal die proberen.
Moest hij werken laat ik het je zeker weten.

Het zou misschien wel kunnen dat als je de dongle op 1 usb poort aansluit je de zender op een andere kan aansluiten. Het zou me enigszins verwonderen maar je weet maar nooit he.

Nu nog windows op mijn macbook zetten en we zijn vertrokken ;-)

de topic starters hadden het volgens zeggen over de originele interface, dus open ik de draad weer.

LET WEL: andere heren, links, verwijzingen en tips om de boel illegaal te draaien staan we niet toe !!

gerard.

Laatst bewerkt:
Back