upgraden van de Genesis cat

Hoi allemaal ,

hier dan ook ff een kort(foto) veslagje van hoever ik met de Genesis cat ben tot nu toe.

Eerst uiteraard bijna alles verwijderd wat vervangen moest worden.....
Dat was op het roer en de motorsteun na alles!
Ben daarna voorzichtig begonnen met de romp te voorzien van een carbonlaag.
Dit viel dus echt zwaar tegen...........
full

full

Uiteindelijk valt het nog wel mee voor de eerste keer maar ik heb bewondering voor al die mooie met carbon beklede rompen die ik om me heen zie soms:thumbsup:
Daarna verder...........
full

Motor erin,
full
regelaar en de servo+steun

Nieuwe flexas en strut van H & M
full

Voor zover klaar,

full

Nu nog steeds wachten op de 2x 3s lipo's uit bamiland(al 4 weken:mad:)
Dan nog enig soldeerwerk en daarna, EINDELIJK...........................

En snel een filmpje van de maiden!

De setup wordt als volgt:
Feigao 540 XL 10
2x 3s 5000 Mah 40 c(in serie)
EttI 125 amp Esc
4,7 mm flexas H & M
met om te beginnen een 40 mm graupner prop

Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo Arnold,

Dat ziet er al goed uit!
Carbon is inderdaad lastig om mee te werken, kevlar is ook zo'n fijn weefseltje...
Da's ook de reden, dat ik het overwegend bij glas houd, dat werkt prettiger en hoe het er uitziet zal me (tot op zekere hoogte) worst wezen.

Heb je een siliconenslang in die aluminium buis geschoven?
Da's op die lengte een flinke weerstand, of zie ik het niet goed an loopt het water straks in de aluminium buis?

Veel plezier als straks de Lipo's binnen zijn!

Groeten, Jan.

Hoi Jan,
Ik heb met opzet de EttI slang door de alu buis geschoven,(op die lengte issie beschermd dan)
als je de slang "aansluit op de alubuis krijg je een stootrand in de watertoevoer en dat lijkt me minder....
De koeling werkt perfect, ik heb het even op 3s geprobeerd en zelfs bij de (uiteraard)lage snelheid komt er en perfect waterstraaltje uit de wateruitlaat!
Dus dat lijkt me straks bij 6s geen probleem worden.

Zodra de lipo's binnen zijn gaan we varen en uiteraard filmen......................

ziet er mooi uit arnold. die genesis is toch een mooi rompje zeg vooral die afgeronde kont!
Ik heb vernomen dat mijn accu's al in het land zijn. Ze zijn via de swisspost gekomen.

Kan je bij de 125 etti de "onboard" bec gebruiken op 6s of ga je nog voor een aparte bec?
ben benieuwd naar de eerste vaart!

Grt Romke

Hoi romke,

Ik gebruik bij de Etti een aparte voeding voor de ontvanger dus ik gebruik de onboard BeC niet.

Ik heb geen idee waar mijn lipo's nu zijn, heb een trackingnummer van singapore post gekregen maar die werkt niet.......
Na diverse mailtjes schijnt de "handel" wel onderweg te zij naar Harlingen...

Hierbij een kort "opbouwfilmpje": [URL="
- Genesis cat -Hor/Tfl[/URL]

En ja hoor!!

Eindelijk werkt mijn tracking code ...

Een maand na het bestellen en betalen zijn m'n Lipo's nu in singapore en gaan ze vandaag het vliegtuig "op":nooo::twisted::mad:

Ik heb HK al bedankt voor de snelle service, maar ach de lipo's zijn EINDELIJK op weg.

Hallo Arnold,

Ik denk, dat HK er ook niet blij mee is, waarschijnlijk versturen ze de Lipo's naar een land, waar ze nog wél per luchtpost verstuurd mogen worden.
Zie ook hier:
china-verbiedt-airmail-van-lipos

Groeten, Jan.

vriend van me heeft ook twee hk500 heli's laten komen via Hobbyking.

Heeft in totaal 8 weken moeten duren!! de lipo's en andere electronica duurde nog eens 6 weken, na 14 weken kon hij dus eindelijk zijn heli samen gaan bouwen.

om deze reden bestel ik altijd direct vanuit Ebay (.co.uk of .com), is vaak nog goedkoper en een uitzondering daargelaten heb ik mijn onderdelen en lipo's! binnen 2 weken in huis.

mooie boot ook!!

Yep, ik heb het gelezen van de problemen in Hong Kong,

Zal het alternatief van Barry eens bekijken(bedankt voor de tip)

Anyway ze zijn nu eindelijk na 6 weken onderweg en ik hoop dat ik de langste tijd heb gewacht...................

Mijn ervaring is dat over het algemeen wel goed gaat met het bestellen bij HK mocht er iets verkeerd gaan zoals nu met de strenge controle dan doen ze hun best de boel als nog naar je toe te krijgen. Wat er nu gebeurt ( lijkt me ) is dat je vracht in Singapore vast is komen zitten. Zijn de risico's als je iets aan de andere kant van de wereld besteld. Alleen de prijzen daar zijn gewoon super! ik heb 4* 6s5000mah accu's voor iets meer dan 250 euro. z'n deal vind je in de EU niet.

Nog even geduld Arnold, maar dan kun je knallen voor een spotprijs ;)

hahaha, je hebt helemaal gelijk hoor,

Ik heb ook al menig order binnengekregen en we doen het allemaal voor die mooie prijsjes toch?

Btw, ben zeer benieuwd naar de maiden van je boot!!

Yep,

vandaag onverwachts alles binnen!!!
Lipo,s(!!) en de props uit Germany.
Druk aan het solderen geslagen en de boot is op het invetten van de as na RTR.....................
full

Als het weer meezit..............Morgen de maiden:D:alien:

Dan ben je me nog voor arnold! ;) Zonder dollen, ziet er netjes uit je hebt em strak opgebouwd. Veel succes met de maiden! en een filmpje maken he!

Vandaag dus ondanks de forse wind de maiden.
Had het zwaartepunt wat verder naar voren geplaatst i.v.m. het weer maar dat was achteraf volgens mij niet nodig geweest.

Heb nog niet echt vol gas gevaren want ....de eerste keer maar voorzichtig.
Prop was een 40 mm graupner(k), en na 3 min was slechts de motor een beetje warm.(veel deellast gevaren)
De lipo's en de regelaar waren nagenoeg "steenkoud".
Volgende keer maar meer ruimte opzoeken en een 42 mm prop proberen
Ben echt zeer tevreden hoe het tot nu toe gaat, volgens mij zit er meer in het bootje.

Hier nog een kort filmpje van de maiden(cameraman was koud en nat en had niet veel zin;))
[media=youtube]GAdmri4pyDI[/media]

Hallo Arnold,

Dat gaat al lekker zeg!

Je hoort aan de motor (en ziet aan het versnellen), dat er best een grotere prop achter mag, ik ben benieuwd waar je op uitkomt.

Groeten, Jan.

Hallo Arnold,

Dat gaat al lekker zeg!

Je hoort aan de motor (en ziet aan het versnellen), dat er best een grotere prop achter mag, ik ben benieuwd waar je op uitkomt.

Groeten, Jan.

Hoi Jan,

Ben ik helemaal met je eens, ik had alleen voor de eerste keer een niet te grote prop gebruikt.
Volgende keer(ik wacht wel op een mooie dag) ga ik met een 42 mm prop eens kijken wat ie doet.
Dan ook het zwaartepunt nog iets verder naar achteren denk ik.
Tot zover ben ik tevreden over de eerste vaart met de boot!;)

Vandaag de test met een 42 mm prop..............

Zwaartepunt (iet te ver) naar achteren en ff kijken wat ie doet.
80.057 Kmph!!!!! gps gemeten.................. Was echt geweldig om mee te maken als newbee.
Afstelling nog lang niet optimaal en de koeling werkt idd. niet goed.
Na 1,5 min gestopt en alles was koel behalve de motor.... deze was op temperatuur (practisch zonder koeling)
Het was vandaag een geweldige ervaring met veel leermomenten!

Still shaking......................:D:rolling:

[URL="
[/URL]

Hallo Arnold,

Is die inlaat in het roerblad een gaatje met afgeronde kanten waar de boring naar boven toe in uitkomt?

Dat werkt niet.
De waterstroom schiet er voorbij en er komt te weinig in het gat terecht.
De randen van de gaten naar de verticale boring moeten scherp zijn, zodat de stroming geen gelegenheid krijgt om af te wijken, maar naar binnen toe móet.

Daarnaast is de weerstand van de hoge boog achterop de romp en de grote lengtes siliconenslang véél te groot, met zo'n krakkemikkege inlaat komt daar geen hoeveelheid water van betekenis doorheen, zoals je gemerkt hebt...

Alternatieven:
- roerblad zo bewerken, dat de inlaat wél werkt, zónder grote boog eraan, grote lengtes slang in de romp vervangen door aluminium buis.
- spray pick-up, zónder grote boog eraan, grote lengtes slang in de romp vervangen door aluminium buis.
- pickup in de rechtersponson, zoals in onze Arowana's, met een afgeschuind buisje tegen de vaarrichting in en de uitlaat ernaast, richting spiegel, zodat er zuiging ontstaat.
Ook hier weer grote lengtes slang in de boot vermijden.

Jammer dat je vaarwater dichtgroeit, je hebt méér ruimte nodig (en het zwaartepunt naar achteren).

Groeten, Jan.

Back