Wat voor vele andere hier op het forum wel mogelijk zal zijn is het volgende, de meeste draaibanken hebben een langs voeding, veel van deze draaibanken hebben op de langssnaar aanslagen om de automatische voeding te togglen (omkeren) je zet de aanslag op de juiste plaats en de automatische voeding schakelt om van links naar recht (terugloop).
Als je zo'n 2'de aanlag hebt of maakt (bij mij thuis is dit gewoon een vierkant blokje op mijn Myford(je) 10) kan je de voeding in een loop sturen.
Dan is het kwestie kwestie van de spoed te bepalen, bij mij is dat 9 op 29mm dus 4,33 per omw, en dat in te stelen.
Als je dan een dunne steekbeitel neemt en slijpt vervolgens de voorste en achterste vrijloop hoek weg in mijn geval tot 35° dan heb je een begin, Je kan ook gewoon een inwendige steekbeitel nemen en deze onder een hoek van 35° draaien maar dat heb ik niet thuis... Dan is het net als schroefdraad snijden maar op het einde van de draad draai je de beitel niet uit! Je zet gewoon weer 0,05 aan tot je op diepte bent ongeveer 1mm
In messing werkt dit heel goed onlangs zelf thuis getest mocht ik ooit aan een andere sleper beginnen (Walcheren) maar ik had de juiste maten nog niet.