Unimog EODD

Discussie in 'Bouwverslagen Trucks en Bouwmachines' gestart door Langedijker truckertje, 22 apr 2024.

1. Mark300

Mark300

Lid geworden:
    24 mrt 2011
    Pin 9&10 is dus de plus.

Bij twijfel kan je altijd nog een multimeter gebruiken

Of je LED aansluiten, en in vervelendste geval brandt die niet maar zal er niets kapot gaan.
    Dan de plus en min omdraaien

2. Modeltrucker93

Modeltrucker93

Lid geworden:
    18 aug 2013
    Het is:
    1 - 2
    3 - 4
    5 - 6
    7 - 8
    + - +

9 - 10
    11 - 12
    13 - 14
    15 - 16
    + - +

3. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Dank je, hier kan ik wat mee. Ga het zo uitproberen

4. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Handleiding is online te downloaden. Op het SD kaartje bij de SFR staat ook de handleiding. Daarin staat een lay out schema van de print. Je moet de SD kaart toch programmeren met je PC om de juiste uitgang aan een schakelaar op je zender te koppelen.
    Dus ben ik nou gek, of .........

5. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Denk niet dat je gek bent Fred maar er staat volgens mij nergens welk pinnetje welke uitgang is. Voor de Flatcable staat dat wel duidelijk beschrijven.

Helaas werkt het niet. Als ik de plus en de min aansluit direct op de pinnetjes van de Beier gaat er 1 LED in de zwaailamp branden, verder gebeurt er niets.
    Dan toch maar het servo stekkertje direct in de ontvanger. Het is niet anders.

Inmiddels ook de kenmerkende rode bumper aangebracht

ozy, douPel en Catwoman vinden dit leuk.
  6. Mark300

Mark300

Lid geworden:
    24 mrt 2011
    De flatcable steek je toch in de pinnetjes?

Het is geen rocket sience hoor.
    Eventjes logisch naar het schema kijken kom je er echt uit.

Maargoed, als je liever het antwoord kant en klaar wilt ipv zelf wat klooien en pielen :thumbsup:

7. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Zit weer vol met aannames. Uiteraard had ik al e.a. georobeerd en opgezocht.
    Als ik er dan niet uit kom stel ik vragen.

Motovatie om hier iets te plaatsen of te vragen wordt op deze manier wel steeds kleiner.

Het forum zit vol met mensen die alle wijsheid in pacht hebben en dit niet lijken te willen delen. Alleen lopen zeuren dat het logisch is en krachtteremen als RTFM.

Wat voor de een logisch/ simpel is kan voor de andere een grote uitdaging zijn.

8. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Je zult wel eerst de uitgang moeten activeren, anders gebeurt er niks.
    Maar let op, de zwaailichtjes werken op ontvanger spanning, ik dacht max 5V. Wat voor accu gebruik je? De pin uitgangen geven namelijk de accuspanning door dus 7,2 V als je zo'n accu gebruikt.
    Als je nou wat dichter bij woonde.....

Laatst bewerkt: 28 mei 2024
  9. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Sander, ik neem aan dat je de uitgangen in het Beier Programma hebt geprogrammeerd en aangesloten op een kanaal van de zender?
    Dat alleen één ledje brandt kan omdat er misschien een minimale stroom loopt vanuit de uitgang waardoor het ledje oplicht.
    Dinsdag avond is hier knutselavond, je bent welkom.

10. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Dank voor je aan od Fred, maar dinsdagavond is voor mij geen optie. Wekker gaat hier om 5.15uur.

Vooralsnog laat ik de zwaailampen even voor wat het is. Zijn nu rechtstreeks op de ontvanger aangesloten en werken prima. Enig nadeel is dat ik door alle programma's moet voordat ze uit gaan.

11. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Sander, bij mij gaat de wekker ook om 5.15 maar wat heeft dat te maken met de SFR1?:worship:
    Toch jammer dat je voor de makkelijke weg kiest, maar blijkbaar zijn de zwaailichtjes nog in orde, dat is positief nieuws.
    Als je meer kennis wilt krijgen van de SFR1 , en RC electronica is het steeds kiezen voor de makkelijke oplossing niet de manier.
    Wat jij wilt is het simpelste wat er is, een ledje laten branden via een uitgang van de Beier, of in dit geval een zwaailicht voedingsspanning geven.
    Hoe schakel je nu de verlichting van de Unimog aan en uit?

12. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Ik kan op mijn zender elke schakelaar koppelen aan een kanaal van de ontvanger. Op deze manier kan ik nu de zwaailichten bedienen.

Dat ik altijd voor de makkelijkste weg kies is jouw mening. Ik heb in dit geval voor deze oplossing gekozen omdat dit een goedkoop/ eenvoudig model is wat als grapje is ontstaan. Met dat in het achterhoofd vind ik het voor nu voldoende zo.

Prioriteit ligt nu ij het afmaken van mijn shovel om daarna mijn haakarmwagen te kunnen gaan bouwen.

13. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Nu ben ik de weg kwijt, goedkoop als grapje ontstaan model en je bouwt een SFR1 in? Of heb je de SFR 1 er weer uitgehaald? Maar hoe zet je dan je dimlichten richtingaanwijzers etc aan ? Als je dat met een CTI module doet kan je daar ook de zwaailichten door laten schakelen.
    Ja dat je zender dat kan is vanzelfsprekend, dat is namelijk de bedoeling van een zender.
    Maar ik begrijp dat het opgelost is en jij tevreden bent.
    Prima weer iemand gelukkig.

14. Langedijker truckertje

Langedijker truckertje

Lid geworden:
    23 sep 2018
    Als het vanzelfsprekend is, waarom vraag je dan hoe ik de zwaailichten aan/ uit schakel? Stond al beschreven dat ik ze op de ontvanger had aangesloten.
    als je goed leest zie je al je vragen beantwoord worden hoe e.a. ontstaan is.

15. FredK

FredK

Lid geworden:
    29 nov 2018
    Slotje erop !
    Succes met de shovel en haakarmwagen, en zoals die Martien Meiland dan roept, "mij niet meer bellen"

16. Helicor

Helicor

Lid geworden:
    28 aug 2009
    Wat zijn hier veel behulpzame mensen met een eindeloos geduld: Chapeau

17. douPel

douPel

Lid geworden:
    27 nov 2023
    Ik ben benieuwd hiernaar. Ook ik heb zwaailichten die vereisen dat je door een heel programma heen moet. En had ze aangesloten op mijn ontvanger.

Is jouw verwachting dat als je die op de beier aansluit, je enkel het eerste programma krijgt? Ik heb het nooit geprobeerd, niet over nagedacht dat het zo zou kunnen werken. Dat zou wel interessant zijn om te weten.

Deel Deze Pagina