Niet helemaal. De wedstrijd werd pas vandaag beslist met een F.O. De winnaar (Malcik) vloog een Pike Perfection en plek 2 en 3 waren voor een Stork ..............Hoe dan ook, Samo heeft in ieder geval zijn eerste overwinning met de ULTIMA binnen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Niet helemaal. De wedstrijd werd pas vandaag beslist met een F.O. De winnaar (Malcik) vloog een Pike Perfection en plek 2 en 3 waren voor een Stork ..............Hoe dan ook, Samo heeft in ieder geval zijn eerste overwinning met de ULTIMA binnen.
Ik heb het geprobeerd, maar het lukt me niet. Om onduidelijke redenen wil XFLR5 bij mij geen type-2 polaires maken. De berekening duurt idioot lang en zonder resultaat. De single-Re-getal-polaires spuugt ie er in no time uit. Ik heb XFLR5 opnieuw geïnstalleerd (3 versies), de nieuwste Xfoil toegevoegd, 32-bits en 64-bits geprobeert. Hij doet het niet. Sorry.Zou je zo'n analyse kunnen maken Dirk? (Ik heb de coördinaten niet, anders zou ik het zelf doen)
Daar komt "Het stoepje" weer naar boven.Dirk, ik heb ook veel last van het crashen op een (multi threaded) batch analyse.
Maar er is een soort omgangsregeling, kortgeleden door André gesuggereerd.
Bij mij lukt het als je na je design veranderingen in view eerst naar "polar view" gaat en daarna de batch analyse doet werkt het bij mij steeds weer wel.
Verder mooi werk aan deze profielen.
Ook nog een opmerking tav eerdere posts in dit draadje, het klopt dat je in thermiek gemiddeld zo rond een Cl van 0.7 à 0.8 vliegt, maar bij een beetje turbulentie zit je in pieken er flink boven. Als je profiel dat aan kan zonder excessieve weerstand is dat een voordeel. Ook een recente discussie in de mandragende zweefwereld.
Rick
Dit is nieuw voor me. Moet je in fly-off hoger starten dan 75meter?In de eerste fly-off vlucht haalde Samo de 75m-grens niet en met een 0-vlucht in de fly-of is het voorbij.
Dat bedoelde ik. Landing tussen 10 en 75 Meter is 0 landingspunten. Buiten 75m is vlucht 0.Niet binnen 75 meter geland zal het zijn !!
Tisza Cup 2016
Er waren twee Ultima´s te koop en deze zijn dus richting Oostenrijk gegaan, waarvan 1 naar mij is gegaan.
Goed dat je zo snel beslist hebt bij de Tisza Cup. Je maatje was net te laat, maar hij ontvangt zijn ULTIMA binnenkort in Zagreb.
Just a short clip of the F5J Ultima (by Denis Škrabl) in Szeged,
4m, 1100g only!! flies great, very responsive