uitvergrote Ziroli Beech Staggerwing span 2,8Mtr met MOKI 215

De tweede sleep / lowpass (swift)
ZIMG_8035.jpg


En de "gevulde" cockpit ;)

ZIMG_8053.jpg


Met dank aan Zazen voor de foto's
 
Volgens de laatste berekeningen (gewicht uit en gewicht in)
(zoals LiFe accu's ipv NiMh en koolstof ipv Alu vleugelbuis)
Kom ik nu op 23,6Kg zonder 1Ltr benzine
Dus heeel kort bij de 25Kg grens incl de benzine
 
ach, in duitsland wegen heel veel kisten 24.9 kg... ;-)

Waarvan ze alle een lärmpass moeten hebben waar ook het "abfluggewicht " op staat (dus met volle tanks) ;)

sinds gisteren problemen met de Moki.
Persoonlijk denk ik aan de onsteking

Dacht eerst ook dat hij uit zou gaan , hat het gevolgt in Bladel , maar hij bleef gelukkig lopen tot de landing . ;)
Maar je moet opschieten , je hebt nog 4 dagen tot Disselt.

Mvg Johan
 
@Eric.

Heb je de spanning van je ontstekingsaccu nog gecontroleerd op max rpm van de motor?
Soms wil de spanning wel eens inkakken als de accu niet meer 100% is.

Ps leuk om m'n ouwe FW190D9 weer in de lucht te zien vanaf 12 minuten op het filmpje :wink:

Groet Ger.
 
Hey Ger
Hoe is het met jouw BrownBear torretje ??

Dat was ook mijn eerste gedachte, dus na het landen eerst een andere accu geprobeerd, daarna zelfs de accu direct op de ontsteking aangesloten (zonder UBec en zonder Killswitch) Resultaat bleef het zelfde.

Vandaag met Airworld gebeld een andere (leen) unit is onderweg.
Afhankelijk van de Deutsche post, gaat met heel misschien toch nog lukken om hem mee te nemen naar Tisselt (als dat het probleem oplost).

ps ik wist niet dat die van jouw is geweest.
 
Het zal misschien wel gezeik wezen.

Maar wat ik lees over een Moki motor, ken deze niet uiterlijk.
Ken ook niets van de ontsteking ervan, maar kan mogelijk wat helpen.
Als deze word aangestuurd door een magneetje in het vliegwiel, kijk dan eens eventjes of er geen roestaanslag is op het magneetje, eventueel verweideren met een fijn schuurblaadje.
Werkt het carburatortje met een rubber membraam, zelfs al ziet het er nog goed uit, gewoon vervangen door een nieuw, word harder door de brandstof.
Gloeikaars, mogelijk kan het een miniskuul scheurtje zijn in het porselein waardoor de vonk kan weglekken in de vrije lucht.
Ook het bougie kabeltje kan een scheurtje bevatten door hard geplooid te zitten of ergens tegenaan te zitten schuren.
Een electronische ontsteking zal bij juiste voeding niet vlug stuk gaan, mogelijk is dat niet de oorzaak van het haperen.

Dit is wat ik zou kunnen opmaken bij wat ik hoor op het filmpje.
Maar ja, ben dan ook ouderwets.

Johan.
 
Hey Ger
Hoe is het met jouw BrownBear torretje ??
ps ik wist niet dat die van jouw is geweest.

BBtje inmiddels afgestoft en staat op de FW, moet binnenkort vliegklaar zijn, schat 2 maand nog.
Neem de BB a.s. zondag mee naar de open dag van onze club.
Er vliegen nog wel meer kissies van mij rond maar aan de TF FW190D9 heb ik hele fijne herrineringen, dat kistje vliegt zo fijn.

Dus de Moki krijgt een andere onsteking, dan weet je gelijk of de oude stuk is.

Groet Ger.
 
@ Johan bedankt voor de tips


Op de achtergrond advice gehad via amerikaans forum van een paar experts op het gebied van Moki

Een nieuwe box werd eerder vandaag geleverd, en na het werk direct gemonteerd. en hij loopt weer.
De box is kostenloos opgestuurd door Airworld dindag gebeld en vandaag thuis (en morgen in Tisselt;) ) SUPER service van Airworld. :banana:
De defecte unit gaat naar airworld voor reparatie.



.
 
Omdat diverse personen al gevraagt hebben hoe ik de ribstiching heb gemaakt, hier een paar fototjes om dat duidelijk te maken

stroken zelfklevend ribstiching gekocht ( hier Scale Rib Stitch* )
Eerst de stroken op ongeveer de benodigde lengte geknipt, vervolgens op de juiste breedte gesneden met een Guillotine papiersnijder
foto-2-1.jpg

vervolgens de smalle stroken over de ribben plakken (een led sttrip helpt om die goed te zien
PICT2814Medium.jpg

PICT2815Medium.jpg


vervolgens de kartel tape (Selbstklebendes Zackenband van Toni Clark) lichtjes opgeschuurt en vervolgens over de stiching geplakt
PICT2816Medium.jpg

als die erop deze verwarmen met een folie föhn en dan een doek eroverheen vegen om de stiching beter door te laten komen.

Dus het is nie moeilijk


Voor evt geintreseerde een ander filmpje MET motor muziek (gefilmpt bij RBW sept 2012)
RC Staggerwing @ RBW 2012 - YouTube

 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nalv. een 'dingetje' dat eerder naar voren kwam (zie post #334): vandaag kwam ik ergens (in de specificaties van de Fanjet 600 ;) ) de term 'ground roll' tegen.

Weer wat geleerd. :cool:


jan.
 
effe schrikken

Redelijk rustig hier,
Ondertussen nog twee antennes gemaakt (VHF Navigatie antenne met UHF Glideslope antenne en een VHF Communicatie antenne)
foto-5.jpg


Vandaag ook een paar props getest.
van links naar rechts 32x12 , 32x14 , 32x16 (de rechts 2 zijn van Jack S)
foto-6r.jpg


32x12 4900Rpm en 31KG trekkracht 8O dat was wel even schrikken
32x14 4500Rpm en 26,5KG
32x16 4300RPM en 26KG

Ik was wel geschokken van die 31KG maar had niet verwacht dat ik zoveel trekkracht zou verliezen met de props van Jack.
De speciaal opverzoek gemaakte vorm zal daar wel een reden van zijn.
In het voorjaar eens kijken hoe ze het tijdens het vliegen doen.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top