uitlaatpakking zoek

goede avond,
vanmiddag weer gereden met mijn hpi baja alleen na min. of 15 ging auto steeds meer geluid maken, wat blijkt uitlaatbouten los gelopen( was zo'n beetje het enigste wat ik blijkbaar niet nagetrokken heb (auto is 2 dagen uit de winkel 2e rit)).

na het schoon maken uitlaat er even af gehaald GEEN pakking ertussen ?:confused:
lijkt me niet normaal aangezien er volgens de handleiding wel 1 tussen zou moeten zitten.
h
komt het meer voor dat er onderdelen vergeten worden bij fabriek ?

gr paul

ps toch wel even heerlijk gereden tussen de buien door vandaag

Stukken die ontbreken heb ik nog niet van gehoord, maar wel word heel vaak te weinig of geen olie in het differentieel gedaan. Alsook in de vering. Ik raad het zeker aan dit zo snel mogelijk te controleren. Zonder olie gaat je Differentieel niet lang meegaan.

idd, ik had ook bij mijn baja voor ik hem gestart had het differentiëel gecontroleerd.
wat bleek, deze was amper gevuld met olie, er zat maar amper 15% in,
Zeker nakijken !

gdm.

dan zal ik het diff. ook maar eens gaan controleren, is wel wat werk om erbij te komen, maar dat maakt het alleen maar leuker vind ik.

er waren verschillende bouten die niet echt goed vast zaten nu ook nog een pakking voor uitlaat zien te scoren, doet iemand de bouten van uitlaat vast zetten met loctite ? welke

gr paul

idd, ik had ook bij mijn baja voor ik hem gestart had het differentiëel gecontroleerd.
wat bleek, deze was amper gevuld met olie, er zat maar amper 15% in,
Zeker nakijken !

15% Olie???????, wist jij precies hoeveel erin moest zitten dan ;) En jij bent vast de eerste die eerst het diff uit elkaar haald voor te gaan rijden:sleepy: Ik doe al 24 jaar met rc en heb nog nooit bij een nieuw model dit hoeven controleren, errug wazig verhaal:confused:

Ik heb namelijk diff vet erin en geen olie, want de viscositeit van olie veranderd erg snel als het diff warm wordt en zal de olie er eruug snel uitlopen. Dit heb ik er altijd in: Speciaalvet.

Dus Crazykuki verklaar u nader ;)

Laatst bewerkt:
HPI staat erom bekend dat zij niet veel in het dif doen.
Zelf heb ik na 3 tankjes ook het diff eruit gehaald en gecontroleerd, resultaat: de tandwielen waren 'vochtig' maar dat was het dan ook!

Dus als jij al zolang rijdt (edit 24 jaar met rc, RTR auto's?) dan heb je waarschijnlijk geen HPI gehad ;)

Mijn 5T, ook RTR, had zeker een 'droog' diff, dus dit nakijken kan nooit geen kwaad. Voorkomen is beter dan genezen nietwaar?!

Laatst bewerkt:
vet in diff kan natuurlijk ook misschien nadeel van vet is dat het op denduur tegen het huis geplakt zit en niet meer bij de tandwielen komt. olie kan ietsje dunner worden door temp.verhoging maar tandwielen blijven in de olie draaien en dus smeren heb de construktie van het dii. nog niet goed bekeken maar het lijkt me dat ie aardig afdicht en de olie er niet zo gemakkelijk uit laat.

ik denk dat bv het diff. van een 1:1 vrachtwagen/auto een stuk warmer wordt en daar zit ook olie in.

gr paul

Toen pas ik een goeie 15l heb gereden met mijne 5T hebben andere colega rijders mij gezegd dat ik mijne dif eens moest controleren :confused:omdat ze bij HPI zuinig zijn met hun olie.
Dus dan heb ik dat gedaan en het zat er meer of voldoende olie in:D.
Volgens mij hangt er vanaf of je wagen op een maandag gemaakt is ofniet:hammer:.
Maar voor het veiligste controleer alles eens voor je voor de eerste keer gaat gaan rijden met je wagen:cool:.

15% Olie???????, wist jij precies hoeveel erin moest zitten dan ;) En jij bent vast de eerste die eerst het diff uit elkaar haald voor te gaan rijden:sleepy: Ik doe al 24 jaar met rc en heb nog nooit bij een nieuw model dit hoeven controleren, errug wazig verhaal:confused:

Ik heb namelijk diff vet erin en geen olie, want de viscositeit van olie veranderd erg snel als het diff warm wordt en zal de olie er eruug snel uitlopen. Dit heb ik er altijd in: Speciaalvet.

Dus Crazykuki verklaar u nader ;)

Ik kan het ook wel verklaren hoor ....

Iemand die al 24 jaar bezig is met rc's zou dan onderhand wel moeten weten dat je voor diffs weldegelijk olie gebruikt en dat dat soort diffs ook afgedicht is tegen het lekken :rolleyes::rolleyes:.

Silicone diff olie om precies te zijn , die heeft weinig verloop in viscositeit ook bij het warmer worden van de olie.

Vet is voor de ouderwetse FG diff's , die zijn niet voldoende afgedicht voor het gebruik van silicone olie.

Moet er niet aan denken om met vet in m'n 1/8 of 1/6 diffs te rijden , totaal geen controle over de sperwerking en vooral hoeveelheid sper...

Ik rij niet anders dan met vet in mijn 1/5 of 1/6 auto's, Zowel onroad als offroad.. En ik rij echt niet met oude troep.
Er zijn zoveel verschillende diff 's .. De ene gaat vet in , de andere olie. Ik meen te weten dat er in een standaard baja diff indd olie moet...

sper is bij sommige diffs gewoon met stelschroef af te regelen. Kan niet simpeler.

Succes, grtz. Erwin

Laatst bewerkt:
goede avond,
vanmiddag weer gereden met mijn hpi baja alleen na min. of 15 ging auto steeds meer geluid maken, wat blijkt uitlaatbouten los gelopen( was zo'n beetje het enigste wat ik blijkbaar niet nagetrokken heb (auto is 2 dagen uit de winkel 2e rit)).

na het schoon maken uitlaat er even af gehaald GEEN pakking ertussen ?:confused:
lijkt me niet normaal aangezien er volgens de handleiding wel 1 tussen zou moeten zitten.
h
komt het meer voor dat er onderdelen vergeten worden bij fabriek ?

gr paul

ps toch wel even heerlijk gereden tussen de buien door vandaag
jaaaa dat heb ik ook gehad bij mijn firestorm daar zitten bij de aandrijving siliconen ringetjes in die zaten er ook niet in!!

Laatst bewerkt:
is dat aleen bij de baja (big scale auto's) of ook bij de gewone 1:10 auto's (als iemand dat weet) zit eigenlijk op het verkeerde gedeelte (big scale) maargoed nou we het erover hebben...
anders ga ik dit zeker nakijken!!

Vet is voor de ouderwetse FG diff's , die zijn niet voldoende afgedicht voor het gebruik van silicone olie.

:shock:

Ik rij niet anders dan met vet in mijn 1/5 of 1/6 auto's, Zowel onroad als offroad.. En ik rij echt niet met oude troep.
Dus Kattekamp is ook geen kenner ;) K'dacht het wel

Zoals ik op het Bigscale forum ook heb gelezen, rijden daar ook vele wedstrijdrijders met lauterbacher vet in de diffs en geen olie, en dan zegt savage.26 Picco dat het voor ouderwetse FG's is, blijkt dus dat die wedstrijd rijders er geen verstand van hebben :rolleyes: en dus ouderwetse diffs in de Hormannen hebben :p

Laatst bewerkt:
Let wel op bij het vullen van het diff bij een Hpi baja dat hij niet tot de nok gevuld mag worden!!
Als je het diff helemaal open maakt mag je hem maar vullen totaan de assje die kruislings over elkaar lopen!!
Ik heb genoeg mensen gezien/gehoort die hem gevuld hadden via de schroefjes en zo vol dat het uit die gaatjes kwam en dan loopt hij juist kapot door te hogen druk!!

Dit is zoals het aangegeven word in de handleiding!

Wat betreft de pakking, een uitlaat pakking moet er zeker tussen!!

Tjah ... Niet lullig bedoeld hoor...

Maar in de bigscale scene lopen ze wat betreft de aandrijving al jaren achter.... De 4WD's beginnen een beetje te komen nu , afgezien van de MCD's die er al een jaartje of 15 zijn.

Merendeel van de big-scale diffs is niet voorzien van de afdichtingen om olie binnen te houden en dus ben je wel aangewezen op vet...

Tjah ... Niet lullig bedoeld hoor...

Maar in de bigscale scene lopen ze wat betreft de aandrijving al jaren achter.... De 4WD's beginnen een beetje te komen nu , afgezien van de MCD's die er al een jaartje of 15 zijn.

Merendeel van de big-scale diffs is niet voorzien van de afdichtingen om olie binnen te houden en dus ben je wel aangewezen op vet...

Een Hpi Baja diff is wel voorzien van een afdichting, daar zit tusen de 2 huisjes een o-ring..
Het diff zit weer in een gearbox samen met 2 andere tandwielen en die zijn weer gesmeerd met vet..

jongeuuuu savage glad ijs man

differentieel in de 1/5 is veel verder gekomen dan de simpele in de offroad sperren met verschillende diktes olie nee dat doe je goed

lsd diffen in verschillende vormen (scs ,rs5 )viscose diffen van fg en lauterbacher
4 en 2 voudig dif instelbaar of niet ,olie gevuld of niet, noem maar op
zeer geavanceerde diffen met elk hun eigen eigenschappen

de reden dat er nu pas 4 wheel drive is komt door de markt en het wedstrijd segment het was gewoon weg niet toegestaan dus fg of andere merken geven daar gewoon geen geld aan uit omdat te ontwikkelen (mcd komt dus ook niet voor in de wedstrijd markt)

groetjes marcel

Back