Uitlaat voor Losi 5ive-T

Discussie in 'Big Scale auto's' gestart door ralfvanhattum, 5 jul 2012.

  1. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Als je verder standaard blijft, is de std. VRC goed, ga je naar 29cc of een getunde, neem de BigBore van ze :)
     
  2. ralfvanhattum

    ralfvanhattum

    Lid geworden:
    7 apr 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb hem natuurlijk pas net maar tot nu toe ben ik er echt heel erg tevreden over. Veel meer power en een heerlijk geluid. Ik weet niet waar je woont maar als je het een keer wilt ervaren dan kunnen we misschien eens samen rijden. Ik woon in de omgeving Arnhem...
     
  3. speeder10

    speeder10

    Lid geworden:
    2 jun 2010
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Amsterdam
    of de VRC pro ;)
     
  4. speeder10

    speeder10

    Lid geworden:
    2 jun 2010
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Amsterdam
    even een tip voor het monteren van de VRC standaard uitlaat).
    de 1ste versie van die uitlaat,is het pijpje iets te lang... zodat het uitsteekt onder de chassi.
    en zou het pijpje kunnen afbreken tijdens bashen(springen enzo.

    sommige leden in NL en uk en usa hadden er problemen mee.
    toen ik de VRC pro en bigbore ging ophalen bij David heb ik het met hem erover gehad,en hij zei ook ja het klopt,dat kan je verhelpen door een kleine stukje van het pijpje af tezagen.

    de pro en bigbore had hij wel aangepast.
    voorkomen is beter als genezen;)

    bij mij ziet het er zo uit.
    de bigbore).
    [​IMG]
     
  5. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Dat is idd waar... !!

    Beter iets inkorten en eventueel verlengen met een silicone-slang.
     
  6. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    Voor de Pro moet je wel een tuning pakken, dan heb je het de torque niet nodig.
    De BigBore geeft (volgens David) En Torque en rpm.

    Op de motor van Maylon zit een pro, maar die motor heeft torque genoeg (enorme wielspin) en heeft daarom niets aan nog meer torque, anders is het optrekken helemaal niet meer te doen.
     
  7. ralfvanhattum

    ralfvanhattum

    Lid geworden:
    7 apr 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Doesburg
    Ik heb nu dus de VRC Killer-S erop zitten, dat is volgens mij weer een andere dan de Pro. De BigBore was voor mij geen optie aangezien ik met de 26cc rij. De VRC zoals er nu op zit is volgens mij wel aangepast ten opzichte van de eerste versie. Er staat nu bijvoorbeeld ook de merknaam op. Het pijpje is ook geen probleem meer dus ik hoefde niks in te korten. Zie foto's:

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. frissen70

    frissen70

    Lid geworden:
    17 mrt 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    stein nederland
    zie er goed uit zeg,maar ik moet nog een hoop spullen halen dus die pijp komt wat later. ik woon vlakbij maastricht dus te ver weg om eens even te komen rijden en kijken. gr roy.
     
  9. ralfvanhattum

    ralfvanhattum

    Lid geworden:
    7 apr 2011
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Doesburg
    Dat is idd wat ver ;-)

    Maar nogmaals, deze pijp is de moeite waard en in mijn beleving is dit stap 1 als je het hebt over motor tuning. Op aanraden van de mensen hier vandaag ook het lichtfilter vervangen en zo komen we stapje voor stapje verder. Het wordt nog eens wat :)
     
  10. speeder10

    speeder10

    Lid geworden:
    2 jun 2010
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Amsterdam
     
  11. frissen70

    frissen70

    Lid geworden:
    17 mrt 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    stein nederland
    uitlaat

    nou even over die standaard luchtfilter! advies gelijk weg gooien heeft mij al een cilinder gekost. heb nu de korte tps erop ben nu aan,t twijfelen tussen de vrc pro en bigbore uitlaat! standaard zal mijn losi zeker niet blijven.gr roy
     
  12. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    De Pro geeft geen Torque (trekkracht lage toeren) wel veel toeren
    De Bigbore geeft Torque en toeren.

    Het is wat je zoekt... wil je heel veel trekkracht, neem de bigbore, wil je minder trekkracht (of je gebruikte een koppeling die oppakt bij 8000 toeren) neem een Pro.

    De ervaring met de Pro versie is goed, heel erg goed zelfs.
    Zelf vind ik torque niet spannend omdat het enkel en alleen heel veel wielspin geeft... erg irritant bij optrekken glij je steeds weg.

    Note: Velen willen heel veel Torque... maar dat heeft geen nut bij een koppeling die pas bij 8000 toeren oppakt.
     
  13. frissen70

    frissen70

    Lid geworden:
    17 mrt 2012
    Berichten:
    38
    Locatie:
    stein nederland
    uitlaat

    dank je wel voor de info, wielspin heb ik nu al genoeg dus ik ga voor de pro.gr roy.
     
  14. johnbob

    johnbob

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Valkenburg aan de Geul
    In veel filmpjes hoor ik een hoog geluid vooral tijdens het optrekken.
    Het geluid herken ik van de tandwielen van de mcd Baja 1000
    Waar komt of kan dit vandaan komen bij de losi?
     
  15. Fuzzy

    Fuzzy

    Lid geworden:
    31 jul 2005
    Berichten:
    1.163
    Locatie:
    Rhoon
    is het fluiten van de aandrijflijn bij een Losi... :)
     
  16. johnbob

    johnbob

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Valkenburg aan de Geul
    Oké....
    Maar ik hoor het niet bij elke Losi 5ive-T
    Zijn er voor de cardanassen ook andere koppelingen te krijgen met boots?

    Ik zit echt ZWAAR te denken om er een te halen...ik vind ze geweldig verder.
    Maar als ik iets hoor fluiten (zonder de aanwezigheid van een mooie vrouw en bouwvakkers) dan heb ik altijd een naar gevoel.

    Tis in elk geval weer eens wat nieuws tussen al dat Baja geweld!!!
     
  17. speeder10

    speeder10

    Lid geworden:
    2 jun 2010
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Amsterdam
    heb deze koppelingen op de losi zitten.
    niet dat het helpt tegen het (fluiten) maar meer voor het snel demonteren tijdens onderhoud.

    Team chase coupling (hostile boots) - RCLargeScale.com
     
  18. johnbob

    johnbob

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Valkenburg aan de Geul
    Oke thanks...

    Dit is idd een zinvolle upgrade.


    In dit zelfde topic zegt trouwens iemand dat het standaard chassis niet goed genoeg is of beter niet "stijf genoeg is".

    Ik vind die Amerikanen altijd zo'n overdreven instelling hebben denkende dat ze alles moeten verbeteren...ook daar waar het totaal niet nodig is.
    Dit standaard 5ive-T chassis zou voor elk ander merk een dure upgrade zijn en nu opeens is het niet goed genoeg.
    Dit soort opmerkingen ondermijnt de vele upgrades die wel zin hebben.

    Is er geen punt waar upgrades eigenlijk de incompetentie van de gebruiker camoufleren?
    Ik bedoel...een aandrijfas kun je breken net zoals een wielophanging...maar als je dit chassis gaat verbuigen en erover praat alsof het de normaalste zaak van de wereld is...zou er dan niet iemand moeten zeggen "joh...leer beter omgaan met je spullen" i.p.v. een fabrikant de indruk te geven dat ze iets niet goed genoeg gemaakt hebben!?
     
  19. speeder10

    speeder10

    Lid geworden:
    2 jun 2010
    Berichten:
    199
    Locatie:
    Amsterdam
    wat het chassis betreft kan ik alleen uit eigen ervaring spreken.
    zie filmpje ( van mijn losi chassis).
    heb de losi tot nu toe 9 maaanden in gebruik.
    op dit moment is de losi in een herfst project beland, bezig met wat upgrade,s.

    7j6S-mGywt0[/media] chassi weak spot - YouTube
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  20. johnbob

    johnbob

    Lid geworden:
    9 nov 2009
    Berichten:
    150
    Locatie:
    Valkenburg aan de Geul
    Dat is idd balen.....
    Ik meende dat men het over de stijfheid sprak....maar dit is idd wel een probleem.
    Ik vraag me af hoe dit weggevreten kon worden?
    Heeft de schroef niet goed vast gezeten of heb je een ander idee waar dit door zou kunnen ontstaan?
    Iets vreet alleen maar als het bewegen kan...hoe,minimaal het ook is. Maar zit een verbinding vast dan is slijtage onmogelijk. Is dit iets wat vaker voorkomt?
     

Deel Deze Pagina