Uitlaat in de kap, hoe te tanken?

Ik ben een P-47 aan het bouwen en het leek mij mooier om de uitlaat binnen de kap te monteren, zodat je hem niet ziet. Maar als ik wil gaan tanken dan moet je de slang van de uitlaat halen om te voorkomen dat de brandstof de uitlaat in loopt. Maar nu de uitlaat in de kap zit kan ik deze er niet meer afhalen :? De brandstof zal dus elke keer in de uitlaat terecht komen als ik getankt heb. Er zijn vast meer mensen die hun uitlaat binnen de kap monteren, kunnen jullie je oplossing vertellen?
Groeten Ruben

Conrad levert tegenslag ventielen. Die zet je dan voor vlak voor de druknippel om zo te voorkomen dat er brandstof je uitlaat indruppelt

Ruben, zo tank ik altijd, als ik brandstof uit de uitlaat zie komen, weet ik dat de tank vol is. Nooit problemen mee gehad. De overtollige brandstof wordt toch de uitlaat uitgeblazen bij het lopen van de motor.

Truster zei:
Conrad levert tegenslag ventielen. Die zet je dan voor vlak voor de druknippel om zo te voorkomen dat er brandstof je uitlaat indruppelt

hoe wil je dan bewerkstelligen dat hij wel uitlaatgas doorheengaat in die richting professor ? ;)

Ik denk dat ik het zo maak dat het slangetje in een klein deel van de kap zichtbaar is zodat ik weet wanneer die vol zit. Dan hoef je niet eerst de hele uitlaat vol te laten lopen, spaar je het gras weer mee. Dat beetje dat dan nog in die slang zit dat laat ik er dan wel inzitten.

ik tank ook gewoon totdat ik brandstof uit mn uitlaat zie komen. Ik kan wel net het slangetje zien wat naar de uitlaat gaat, dus ik kan meestal ervoor zorgen dat er niet teveel brandstof uit mn uitlaat komt.

wil je mileuvriendelijk zijn, dan zet je toch gewoon een bakje onder de uitlaat tijdens het tanken:)

of een t-stukje in je slang voor de uitlaat. je laat dan een slangetje naar buiten komen op een plek waar het niet opvalt. Hier een afsluitdopje op. ALs je gaat tanken, dopje eraf, flesje eraan/ doekje eronder en tanken totdat de brandstof hier uit komt. Ben je klaar, dopje er weer op. Wel zorgen dat het dopje er niet zomaar kan afvallen natuurlijk ;-)

@Gerard.nl

hoe wil je dan bewerkstelligen dat hij wel uitlaatgas doorheengaat in die richting

professor ?

Moet dat nu zo op de man?? kan dat niet anders??

Nog 1 keer en je gaat 2 weken op de bank

@Gerard.nl

hoe wil je dan bewerkstelligen dat hij wel uitlaatgas doorheengaat in die richting

professor ?

Moet dat nu zo op de man?? kan dat niet anders??

Nog 1 keer en je gaat 2 weken op de bank

Jaap, je hebt het over een posting van bijna 3 jaar geleden??? Even wakker blijven aub.

@Burp

Dat ga je niet menen he in zo korte tijd???

Oke we geven hem nog 1 kans en back on topic ik kan die kl smilys niet gebruiken ik kan die knop ni vinden hahahaha

Gr Japiooooooooooooo

Back