Uitbalanceren

• Topicstarter Topicstarter Flyman
  • Startdatum Startdatum
F

Flyman

Guest
Lijkt het jullie normaal dat ik 300 gram lood nooig heb om een vliegtuig goed uit te balanceren?

Ligt eraan, als je kistje 100 gram is dan is er iets mis ;)
Moest een kist van 1500gr eens met 125gr balanceren door te lichte motor ;)

Ton.

kan je niks winnen met de plaatsing van je componenten in het vliegtuig ?

'k heb ongeveer 200 Gram lood aan m'n vliegtuig hangen voor. Het model is bedoeld voor een 10cc OS FX, of een 11.5cc OS LA. Maar dat is echt WAY too much. Met een 8.5cc Irvine is hij al over powered dus daarom moest d'r lood voor aan om de lichtere motor te compenseren. (Trainer 65 van Graupner)

Toestel is een Graupner SuperAir. Alles wat maar naar voren kan is reeds naar voor geplaatst. Daarom kom ik toe met "maar" 300 gram

Flyman,

Volgens mij zit daar iets grondig fout. Men spreekt van een vlieggewicht van 2 Kg met een 7,5 cc 2 takt. Volgens mij absoluut niet normaal dat je dan 300 gr lood moet in de neus pompen. Dat is toch een ARF hé dus wat een te zwaar gebouwde staart betreft daar kan je dus weinig aan doen. Eventueel functioneel gewicht toevoegen onder het mum van een 4 takt motor die toch al gauw 150 gr en meer weegt dan een gelijkaardige 2 takt. Alles, batterij, ontvanger, servoplaat zover mogelijk vooraan. Desnoods batterij onder de motor monteren (ballon gebruiken tegen olie/methanol). Geen plak lood van 300 gr toevoegen dat is echt te veel van het goede.

PS: Zet eens een paar foto's op het forum van je set up.

Doe de groeten aan ons Kim :wink:

Greetzzz
Stevo

Stevo helemaal met je eens.
En vooral met een foto, dat maakt misschien wat meer duidelijk.

Back