twee wielen voor of niet?

• Topicstarter Topicstarter Sjack
  • Startdatum Startdatum
S

Sjack

Guest
Ik heb een tiger2 gebouwd en mee gevlogen. Ik vind alleen dat hij zo lastig los komt van de grond. Wat kan ik hier aan doen? Hij staat vrij ver met zijn neus naar de grond, dus de mensen op de club zeiden al dat een langer neuswielpootje wel handig is. Mij lijkt het ook wel geinig om er een landingsgestel onder te zetten met 2 wieln voor en eentje achter en dan de orginele wielen er onder uit te halen, is dit mogelijk zonder al te veel moeite?

Ook zou ik graag willen weten welke prop de beste prestaties geeft in de lucht een 10x7 of een 11x6.

groetjes Sjack

Sjack,
De neuspoot verlengen of het hoofdlandigsgestel iets inkorten zijn de beste oplossingen. Het mooiste is het als je model netjes horizontaal staat dan heb je de minste moeite met het opstijgen.
Overgaan naar een langingsgestel met een staartwiel kan je ook doen. Hoewel er vliegers zullen zijn die het er niet mee eens zijn is het toch zo dat het starten en landen met een staartwiel lastiger is.
Ik heb veel gevlogen met vliegtuigen met beide soorten landingsgestel. Een goed afgesteld landingsgestel met een neuspoot stuurt veel makkelijker op de grond en is makkelijker in bedwang te houden bij de start en landing. Een dergelijk landingsgestel is wel iets zwaarder.
Dan welke prop. Dat is niet simpel te beantwoorden omdat het mede afhangt van je vliegtuig en de motor. In theorie zou je met de 10x7 een hogere topsnelheid kunnen bereiken. Is je vliegtuig niet echt geschikt voor hoge snelheden dan is de 11x6 mogelijk een betere keuze omdat die juist bij lage snelheden meer trekkracht oplevert. Met beide props zal hij vliegen maar welke het beste is kan je het beste gewoon uitproberen.

Back