turbine heli's verzameldraadje

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door bonkie, 28 okt 2010.

  1. Jetranger XL

    Jetranger XL

    Lid geworden:
    18 apr 2010
    Berichten:
    96
    Locatie:
    maassluis
    ....................
     
    Laatst bewerkt: 24 jan 2011
  2. Demaic

    Demaic

    Lid geworden:
    16 aug 2008
    Berichten:
    133
    Locatie:
    Linter- Belgiƫ
    Hoi,
    Deze extra sectie mag er voor mijn part ook bijkomen.
    Doen!!
     
  3. Peter68855

    Peter68855

    Lid geworden:
    8 mrt 2011
    Berichten:
    6
    Locatie:
    Ede
    Hallo allemaal,

    Zal mezelf even voorstellen, mijn naam is Peter v Diermen
    Vlieg met mijn EC135 niet van Helitech, maar omdat ik graag een jakadofsky turbine in mijn heli wilde is het mechaniek door Helitech ontwikkeld.
    Wilde net alls jullie een turbine heli bouwen.
    Maar dan alleen met de best beschikbare materialen.
    Op geen enkel onderdeel is bezuinigd.
    Om een voorbeeld te noemen. het grote tandwiel is van brons en niet van kunstof.
    alle lagers zijn van de beste kwaliteit die beschikbaar is.
    Jullie hebben mijn heli voor het eerst kunnen bekijken op de meeting in Hulten.
    Mocht er iemand zijn die info wil over wat dan ook. ik ben altijd bereid om uitleg te geven. Dit jaar ben ik te zien op de meest bekende meetings in binnen en buitenland.
    Foto's etc staan hier ook wel ergens. gr Peter
     
  4. Basil

    Basil Guest

    Bindt U mij ook maar aan dat draadje !!
    De Lama Jakadofsky bouwer.
    Een groet van Paul van Houten.
     
  5. bonkie

    bonkie

    Lid geworden:
    23 dec 2008
    Berichten:
    73
    Locatie:
    holland
    Dure heli die EC135. moest 18.000 euro koste zijden ze toen.
    Voorzichtig ermee want ik heb hem toen zien vliegen en het is een juweeltje.
     
  6. Edsheli

    Edsheli

    Lid geworden:
    29 sep 2003
    Berichten:
    658
    Locatie:
    Swalmen
    Het hoeft niet allemaal zo duur te zijn, als je zelf een schaalheli bouwt van rond de 1,8- 2,3 meter kun je voor een 7-8 duizend euro toch al iets heel erg moois hebben. Wil de wat kleinere PHT-2 versie dan kun je voor 6,5 duizend al iets heel moois hebben. Tegenwoordig zijn de turbines ook erg goed kinderziektes zijn er bij de grote merken wel uit.

    Vlieg zelf al enkele jaren met turbines en heb er al diverse gehad maar mijn voorkeur gaat toch uit naar JC vanwege de service daar kan geen ander leverancier aan tippen.
     
  7. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.608
    Locatie:
    Groningen
    Ik mag me hier ook melden als turbine heli bezitter :) Ik kwam een helitech heli tegen met jakadofsky..... ben hem nu aan het klaar maken :)
     
  8. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Heeft dat iets met een oude Vbar te maken;-)

    Ik vlieg tegenwoordig een Predator met SPH5 van Jetcat.
     
  9. Cesar

    Cesar

    Lid geworden:
    3 jan 2005
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Rotterdam
    Vario Lama turbine

    Hi,

    Gisteren heb ik mijn Lama ingevlogen en gelukkig ging alles goed.
    We hebben even zitten puzzelen met de turbine instellingen op de zender maar toen dat was verholpen kon ik de turbine voor de eerste keer opstarten, een spannend moment kan ik wel zeggen.
    Na een paar runs van de turbine zonder hoofd en staartrotorbladen de bladen gemonteerd en de eerste hoovers gemaakt. Daarna een paar rondjes gevlogen, nog niet erg schaal maar goed dat komt nog wel.

    Als stabilisatie heb ik het HC3-X gemonteerd en de instellingen gebruikt "schaalheli 2 M >"
    Gain op zowel de kop als staart staat op ongeveer 60% dit ga ik later nog tunen incl. de andere instellingen alhoewel hij met deze basis instellingen al heel goed vliegt.
    Er komen nog twee piloten in, die moeten nog worden aangeschaft.

    In overleg met Heli-Tech zijn er een aantal zaken veranderd aan de Lama.

    Tail gearbox is van M-Copter
    Hoofd en staart rotorbladen zijn van M-Blades
    Rotorkop is aangepast, rubbers zijn vervangen voor teflon bussen.
    Tanks zijn van Heli-Factory.

    Al met al een geslaagde maiden.
    Ik heb een heleboel bouw foto's gemaakt die kun je hier zien:
    lama pictures by redcesar - Photobucket


    Hier nog een klein filmje van de vrijdag.



    Groet,
    Ruud.

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. f 18

    f 18

    Lid geworden:
    15 jan 2007
    Berichten:
    176
    Locatie:
    Poortugaal
    Hoi Ruud gefeliciteerd met je maiden.
    Wat een mooie heli echt een super schaal heli.

    Veel fijne vluchten toegewenst van Ger en EL
     
  11. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.437
    Locatie:
    Spijkenisse
    Ziet er geweldig uit Ruud! Ik zie 'm graag binnenkort op het veld:)
     
  12. laurens

    laurens Forum veteraan

    Lid geworden:
    16 feb 2003
    Berichten:
    6.133
    Locatie:
    Oegstgeest
    Testruns toch wel hooguit stationair? Onbelast lopen is niet goed voor je turbine!
     
  13. ultim@te

    ultim@te Guest

    hey ruud , echt een mooie kist man !!1 :pim:

    ik vind het jammer dat ik er vrijdag niet was om hem live te zien vliegen .
    komt vast binnenkort wel goed denk ik .

    jij brengt zo toch weer wat speciaals mee naar de club , dit is wel wat anders dan al die sport modelletjes .

    mooi werk hoor , klasse

    mvg eric
     
  14. Jetranger XL

    Jetranger XL

    Lid geworden:
    18 apr 2010
    Berichten:
    96
    Locatie:
    maassluis
    geld alleen voor 2-traps as turbines zoals de jetcat stp5 of wren44 turboprop/heli engine.

    ruud, mooi gevlogen, zal proberen wat meer vaart achter mijn jetranger XL te zetten,

    grt jerommeke.
     
  15. Cesar

    Cesar

    Lid geworden:
    3 jan 2005
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Rotterdam
    Zie je het al voor je Jeroen twee van die heli's naast elkaar, gewoon van de winter afbouwen en in het voorjaar vliegen, gaaf.......


    Bedankt voor de complimenten Jongens, erg leuk.....

    -Groet,

    Ruud.
     
  16. Jetranger XL

    Jetranger XL

    Lid geworden:
    18 apr 2010
    Berichten:
    96
    Locatie:
    maassluis
    ik gaat meteen aan de slag:rolleyes:
     
  17. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.608
    Locatie:
    Groningen
    Prachtige heli, zo'n grote lama :)

    Is jouw staart ook afneembaar? Is dat standaard zo eigenlijk? Ik zag het in duitsland, past dan nog mooi in een station :)

    Wat is het totaal gewicht?
     
  18. Cesar

    Cesar

    Lid geworden:
    3 jan 2005
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Rotterdam
    De staart is standaard afneembaar erg makkelijk voor het transport.
    Gewicht is 18 kg.

    -Ruud-
     
  19. Cesar

    Cesar

    Lid geworden:
    3 jan 2005
    Berichten:
    438
    Locatie:
    Rotterdam
    Vandaag een behoorlijke crash gehad met de Lama.

    Was bezig met een rustige voorwaartse vlucht toen ineens alle servo's de hoek in liepen, echt een storing over alle servo's.
    Ben de boel nu aan het demonteren.

    Schade valt achteraf nog mee.
    Een nieuwe canopy, bladen en wat assen met de lagers, maar goed zo'n canopy maken is een berg werk met al die ruitjes.
    Verder het landingsgestel repareren en het frame op een paar plaatsen.
    Turbine ook nog even getest die is gegelukkig niet beschadigd.

    Nu nog achter de oorzaak komen, op de grond nog een test gedaan en alles werkte weer.
    Ik zit te denken aan een statische ontlading of zo iets......

    -Ruud_
     
  20. Tadango

    Tadango Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 jun 2003
    Berichten:
    16.608
    Locatie:
    Groningen
    Damn, dat is balen.

    Wat voor ontvanger? Schakelaar? Accus? Servos?
     

Deel Deze Pagina