Trex 700 first flight in belgium

• Topicstarter Topicstarter jonas raptor killer
  • Startdatum Startdatum
Yep ,

Eindelijk is het zover , eerste 3 stuks zijn geland in NL ( bedankt he Josh ! ).
Kit ziet er zeer goed uit .

Mijn ombouwplannen om hem gelijk om te bouwen gaan even in de kast , moet wel redelijk simpel mogelijk zijn maar ik kan niet de 2 x 10S paketten kwijt zoals ik het zou willen .

Dus de eerste wordt met een brandstofmotor gebouwd .

Henk

Hey henk,

No problem! :) Ik heb vannacht eerste vlucht gehad met klein ongeluk. Niet fataal maar ik heb alleen een 40 seconden vlucht voor het ongeluk en kan niet een helemaal mooi verhaal vertellen maar....

volgens mij zou dit model heel FUN zijn... echt licht... veel kracht...

ongeluk was mijne fout... je moet niet tot 2 uur smorgens bouwen... dan vergeet je de loctite op EEN ball link. En dan kan je zeker zijn dat die wil los komen tijdens je eerste vlucht...

nou ja.. throttle hold... en een heel sketchy landing gedaaan... geen schade maar moet elke link weer checkuh om zeker te zijn dat ik heb loctite op alles gedaan. Morgen weer vliegen en hoopelijk gaat het beter.

This is gonna be a fun bird for sure... 4.3KG is my allup weight before fueling. This is also by far the easiest 90 size heli i have ever built.

Hi Josh ,

lucky you didn't crash it .....

De bouw gaat hier ook voorspoedig tussen de avondstoringsdiensten door .
Idd kit en alle onderdelen zien er perfect uit , alle past gewoon zoals het moet : nergens speling oid .
De manier zoals het frame nu is opgebouwd kun je het niet "scheef" bouwen , nu bouw je het frame dus met je ogen dicht exact haaks , hoofdas valt zo in de lagers en onderkant is geheel vlak .

Eeen klein probleempje dan toch tegengekomen : ik had de motor op zijn plaats zitten , startvrijloop liep wel soepel alleen liep de clutch in de clutchbel aan .
Handel uit elkaar : er zat een druppel 2componentenlijm boven in de bell net op de voering van de clutchbell waardoor de clutch hier dus net tegenaan kwam .even de dremel en nu loopt alles weer soepel zoals het hoort .

IK BEN ALLEEN NOG STEEDS OP ZOEK NAAR EEN HATORI 937 DEMPER !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
WIE O WIE HEEFT ER NOG EEN LIGGEN , MAG OOK GEBRUIKT ZIJN !!!!!!!!!!!!!!!!

dan kan ik hem van het weekend ook invliegen

Henk

Hoi Henk,

I was just pricing our first crash out of curiosity (it's sure to happen sometime). This would actually be a pretty bad crash so its just mechanical pieces and assumes no electronics need replaced but it still looks pretty good compared to the competition. Kijk :)

1 x 700N Fiberglass Canopy/White HN7001
1 x Flybar Rod/570mm HN7009
1 x Main Shaft HN7010
1 x Radius Arm HN7016
1 x Main Drive Gear/164T HN7019
1 x Damper Rubber HN7024
1 x Feathering Shaft HN7025
1 x Torque Tube Front Drive Gear Set HN7043
1 x Aluminum Tail Boom/Black HN7047
1 x ALIGN Skid Pipe HN7049
1 x Receiver Mount HN7050
1 x Tail Boom Brace HN7055
1 x Torque Tube HN7056
1 x Ball Link HN7058

Total: 94.48EUR

so then add main blades and possibly tail blades and you are still under 200 euros. Not bad. :) We should just cover those hatori pipes in piepschuim or something which wont melt tho... if you smash one of them up its gonna be 1/3 of your crash cost :(

I will try the new align pipe when it comes out and see if it makes just as much power as the hatori and if so.... ill be selling the hatori's.

ziet er erg aantrekkelijk uit henk! ik kan niet wachten tot ik zelf een 700 zo zie staan thuis. heb je ook nog een paar fotos onder de canopy?

Hoi,

Foto's van onder de canopy maak ik pas als het daar opgeruimd is .
Omdat ik vandaag persee wilde vliegen is het een beetje een zooitje geworden .
Van de week ga ik het netjes inbouwen .

Henk

Back